نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

متیو مک کانهی استاد دانشگاه شد

دانشگاه تگزاس اعلام کرد که متیو مک کانهی رسما کارش را به‌عنوان استاد در این دانشگاه برای کمک به دانشجوها برای نوشتن فیلمنامه تا تولید فیلم آغاز کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، متیو مک کانهی، بازیگر برنده جایزه اسکار به‌عنوان استاد دانشگاه شروع به فعالیت کرده است. مک‌کانهی که پیش از این از دانشگاه ارتباطات تگزاس فارغ التحصیل شده بود، اکنون طبق گفته این دانشگاه قرار است به‌عنوان استاد از پاییز امسال در دپارتمان رادیو و تلویزیون دانشگاه تگزارس شروع به فعالیت کند. همچنین مک‌کانهی از این به بعد به‌عنوان معلم و راهنمای سطح بالا در دانشگاه شناخته خواهد شد. مک‌کانهی قرار است به تدریس فیلمنامه‌نویسی تا تولید فیلم در این دانشگاه بپردازد. همچنین دانشگاه تگزاس می‌گوید که مک‌کانهی به‌خاطر اینکه با دانشجویان همکاری فراتر از کلاس‌های درس دارد و به آن‌ها کمک می‌کند، بسیار مورد اعتماد هیات علمی دانشگاه است. مک‌کانهی در بهار سال ۱۹۹۳ توانست مدرک کارشناسی رادیو-تلویزیون و سینما از دانشکده ارتباطات تگزاس در آستین را دریافت کند. همچنین تصویری از حضور مک‌کانهی در کلاس درس به‌عنوان استاد نیز منتشر شده که شما در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

 متیو مک‌ کانهی

مک‌کانهی بیشتر برای بازی در فیلم Dallas Buyers Club (باشگاه خریداران دالاس) شناخته می‌شود که برای آن جایزه اسکار و گلدن گلوب نیز دریافت کرده است. فصل اول سریال True Detective (کاراگاه حقیقی) از دیگر آثاری است که او برای بازی در آن شناخته می‌شود. مک‌کانهی در بیانیه منتشر شده گفت:

من آرزو می‌کردم زمانی‌که در مدرسه فیلم بودم، چنین کلاس‌هایی وجود داشت. کار در کلاس این فرصت را به من داده تا دانشجویان را برای ساخت فیلم آماده کنم. ساختن فیلم و تبدیل فیلمنامه و کلمات روی کاغذ به یک فیلم، هم یک علم و هم یک هنر و فارغ از هر نسل و دوره است. عناصر حقیقت و شادی واقعی در این روند بدون انتها وجود دارد و تمرکز کلاس درس همیشه روی این موضوع خواهد بود.

در این نوع تدریس، یکی یا دو فیلم از بازیگران برای هر ترم در نظر گرفته خواهند شد که اغلب کارگردانان این فیلم‌ها نیز به‌عنوان میهمان برای مکالمه و صحبت با دانشجویان دعوت خواهند داشت. در دوره بعدی دانشگاه محل تدریس مک‌کانهی، قرار است فیلم The Gentlemen (آقایان) به کارگردانی گای ریچی، که فیلم بعدی مک‌کانهی است و فیلم Mud (ماد) به کارگردانی جف نیکولز، تدریس شود که نیکولز قرار است به‌زودی از کلاس درس بازدید کند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده