نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲

سه نامزد نهایی سینمای ایران برای معرفی به اسکار 2019 مشخص شدند

فیلم‌های «بدون تاریخ بدون امضا»، «شماره ۱۷ سهیلا» و «تنگه ابوقریب» سه نامزد نهایی سینمای ایران برای معرفی به بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2019 هستند.

مدتی پیش اعلام شد که نماینده سینمای ایران در اسکار 2019 بر طبق روال قدیم و از طرف نماینده دولت انتخاب خواهد شد. چند روزی است که هیئت انتخاب فیلم سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۹ مشغول رایزنی و انتخاب هستند. به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، سه فیلم «بدون تاریخ بدون امضا»، «شماره ۱۷ سهیلا» و «تنگه ابوقریب» به عنوان گزینه‌های نهایی معرفی نماینده ایران برای بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۹ مشخص شدند. با توجه به حضور موفق فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند در جشنواره‌های داخلی و به خصوص جشنواره‌های بین المللی مانند ونیز، احتمال انتخاب این فیلم سینمایی برای معرفی به اسکار ۲۰۱۹ بالا است. فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» با بازی امیر آقایی، نوید محمدزاده و هدیه تهرانی درباره یک پزشک پزشکی قانونی است که در محل کارش با یک جسد روبه‌رو می‌شود. نگارش فیلمنامه این فیلم به صورت مشترک بر عهده وحید جلیلوند و علی زرنگار بوده است.

فیلم شماره 17 سهیلا

فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» ساخته محمود غفاری با بازی زهرا داوود نژاد، بابک حمیدیان و مهرداد صدیقیان درباره مشکلات ژنتیکی یک دختر جوان در بارداری و مقوله ازدواج است. نویسندگی این فیلم سینمایی بر عهده محمود غفاری بوده است. فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» نیز به کارگردانی بهرام توکلی درباره دفاع گردان عمار یاسر در برابر حمله دشمن به فکه و شرهانی در روزهای پایانی جنگ است. این فیلم که هم‌اکنون در حال اکران است بازیگرانی مانند جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی و مهدی پاکدل دارد. این اثر به نویسندگی بهرام توکلی ساخته شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره این فهرست نهایی چیست؟ به نظر شما کدام فیلم شایسته معرفی به اسکار است؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده