نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶

نماینده‌های سینمای ایران برای اسکار 2019 طبق روال قبل انتخاب خواهند شد

بنابر اعلام معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، پروسه انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۹ مانند سال‌های قبل انجام خواهد گرفت.

مدتی پیش بود که کانون کارگردانان سینمای ایران با انتشار نامه‌ای از سازمان سینمایی خواست تا انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار 2019 برعهده خانه سینما قرار بگیرد. حال طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، رائد فرید زاده، معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره چگونگی انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار توضیحاتی داد. فرید زاده گفت:

انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۹ همچون روال سابق و سال‌های گذشته با همکاری و مساعدت خانه سینما صورت خواهد گرفت. انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۹ طبق سنوات پیشین بوده و توسط هیات انتخابی شامل: افراد منتخب خانه سینما، سایر افراد مشخص شده و همچنین یک نماینده از فارابی صورت خواهد گرفت.

وی درباره چگونگی انتخاب نماینده سینمای ایران گفت:

امیدواریم که طی چند هفته آینده بتوانیم نماینده سینمای ایران در اسکار را معرفی کنیم. به طور معمول در ابتدا فهرست اولیه نامزدها شامل آثار شاخصی که قابلیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند اعلام شده و پس از آن براساس نظرخواهی و رای هیات انتخاب، نماینده نهایی برای شرکت در اسکار امسال مشخص می‌شود.

تاکنون اصغر فرهادی برای دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» دو اسکار برای سینمای ایران به ارمغان آورده است. فیلم جدید این کارگردان، یعنی «همه می‌دانند» به تازگی از طرف سینمای اسپانیا برای معرفی به آکادمی اسکار معرفی شده است. همچنین یکی از شانس‌های اصلی سینمای ایران برای معرفی به اسکار، فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلی به شمار می‌رود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده