نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

فیلم Amityville: The Awakening بالاخره به اکران عمومی در خواهد آمد

فیلم Amityville: The Awakening تا امروز به تاخیرهای خیلی زیادی در اکران خود برخورده است، ولی در نهایت تاریخی قطعی برای آن مشخص شد.

به نظر می‌رسد که فیلم «آمیتی ویل: بیداری» (Amityville: The Awakening) بالاخره قرار است به اکران عمومی دربیاید. البته حداقل این خبری است که کمپانی دایمنشن فیلمز اخیرا به طور رسمی اعلام کرد. فیلم Amityville: The Awakening که آخرین قسمت از سری فیلم Amityville است، مدت خیلی زیادی است که مدام به تاخیر می‌خورد و به دلایل بی‌معنی و تقریبا نامعلومی اکران آن به تعویق می‌افتاد. می‌توان گفت که در ژانر فیلم‌های وحشت، این اثر توانسته رکورد طولانی‌ترین فاصله بین فیلمبرداری و اکران را از آن خود کند و همچنین این‌گونه هم می‌توان گفت که در چند وقت اخیر این اولین فیلم در این ژانر است که مدام به دلایل مختلف اکران آن به تعویق می‌افتاد؛ به طوری که تقریبا همه را کلافه کرده بود.

فیلم بیداری با تاخیر‌های خیلی زیاد و طولانی مدت توانسته رکورد طولانی‌ترین فاصله بین فیلمبرداری و اکران را از آن خود کند. همچنین هنوز مشخص نیست که چرا از سال ۲۰۱۴ که فیلمبرداری این اثر به اتمام رسید، تا به امروز نتوانسته خود را به مرحله اکران برساند و به روی پرده سینماها برود

یکی دیگر از آثار ژانر ترسناک که آن هم به تاخیر‌های زیادی خورده است فیلم صورت چرمی (Leatherface) است که آن هم بالاخره قرار است روی پرده سینماها به اکران دربیاید. پس به نظر می‌رسد که احتمالا این نشانه‌ی خوبی برای فیلم بیداری باشد و تنها فیلمی نیست که به این مصیبت دچار شده است و در نهایت مثل اینکه شانس به او رو کرده است.

به نظر می‌رسد که اتفاقاتی که درون داستان فیلم Amityville: The Awakening رخ می‌دهد بر اساس داستان‌های واقعی است؛ هرچند واقعی بودن وقایع گفته‌شده تاکنون به طور گسترده‌ای مورد بحث بوده است و گفتگوهای خیلی زیادی در این‌باره مطرح شده است. فیلم وحشت در آمیتی ویل (The Amityville Horror) که در سال ۱۹۷۸  اکران شد، آغازگر چیزی بود که به یکی از غیرقابل توضیح‌ترین مجموعه فیلم‌های ترسناک تاریخ تبدیل شد. بعد از آن هفت قسمت «کاملا رسمی» برای دنباله اولین قسمت آن ساخته شد که هرکدام از آنها ارتباطات خیلی کوچکی با یکدیگر داشتند. در سال ۲۰۰۵ نسخه اولیه و اصلی فیلم The Amityville Horror بازسازی شد و رایان رینولدز محبوب هم در آن ایفای نقش کرد که امتیازات نسبتا خوبی هم دریافت کرد. از همان زمان، یعنی از سال ۲۰۰۵ و نسخه بازسازی‌شده قسمت وحشت در آمیتی ویل به بعد بود که ۹ قسمت بعدی که از این سری فیلم ساخته و منتشر شد تقریبا دارای هیچ بودجه خاصی نبوده و کاملا مستقل ساخته و منتشر شده است. به نظر می‌رسید که هرکدام از این قسمت‌ها هم از طرق مختلف به نوعی از کتاب جی انسون (که نسخه ابتدایی فیلم The Amityville Horror از روی همان ساخته شده بود) الهام گرفته بودند.

فیلم The Awakening قرار است نوزدهمین اثری باشد که در سری فیلم‌های Amityville قرار دارد و نام آن را یدک می‌کشد و همچنین از زمان هنرنمایی رایان رینولدز در نسخه بازسازی‌شده فیلم The Amityville Horror، این اولین اثری است که توسط یک استودیوی بزرگ و مهم ساخته شده و قرار است به زودی روی پرده سینماها اکران شود. فیلمبرداری اصلی فیلم The Awakening در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسید و تا به امروز تاریخ برنامه‌ریزی‌شده آن برای اکران در سینماها تقریبا نزدیک به چهار بار، آن هم با فواصل طولانی به تاخیر خورده است. در حال حاضر، سایت خبری ددلاین گزارشی را منتشر کرده که حاکی از آن است که فیلم بیداری قرار نیست انتشار خوبی داشته باشد و برای اولین بار از تاریخ ۱۲ اکتبر سال جاری (۲۰ مهر) تا ۸ نوامبر (۱۷ آبان) به صورت رایگان در Google Play عرضه می‌شود. همچنین با این شرایط، فیلم قرار است به صورت کاملا محدود از تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) در سینماها به اکران دربیاید.

Amityville: The Awakening

در ادامه برای آنهایی که اخبار Amityville: The Awakening را تا به حال دنبال نمی‌کردند و از تاخیرهای زیاد آن خبر ندارند باید اعلام کنیم که این فیلم قبل از اینکه در روند به تاخیر خوردن‌های بسیار بیفتد و برای اولین بار تاریخ اکران آن تغییر کند، در ابتدا برای اکران در ژانویه سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی و تنظیم شده بود. اما همان‌طور که معلوم است این فیلم در تاریخ تعیین‌شده اکران نشد و بعد از مدتی اکران آن تا ماه آوریل سال ۲۰۱۶ عقب افتاد. با این حال دوباره مدتی قبل از اینکه زمان اکران آن فرا برسد این فیلم طلسم‌شده، برای اکران در ژانویه سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شد و همه تصور می‌کردند که این دیگر آخر ماجرا است. اما این‌طور نبود و بر خلاف تصور همه، درست چند هفته قبل از زمان تنظیم‌شده که ژانویه سال جاری بود، دوباره تاریخ اکران فیلم The Awakening تغییر یافت و ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ (۹ تیر ۱۳۹۶) برای آن مشخص شد. همان‌طور که از ظواهر امر پیدا است، در این تاریخ هم این فیلم مصیبت‌زده اکران نشد و درست چند هفته قبل از آخرین زمانی که برای آن تعیین شده بود، این فیلم به طور کل از جدول برنامه‌ریزی‌های آثار اکرانی حذف شد و هیچ دلیل مشخص و تاریخ اکران دیگری برای آن تعیین نشد.

در فیلم Amityville: The Awakening ستاره سابق کمپانی دیزنی یعنی بلا تورن، بازیگر سریال پرستار بچه (The Babysitter) اثر جدید شبکه نتفلیکس، نقش اصلی این اثر به نام بل را ایفا می‌کند. بل یک زن جوان است که متوجه می‌شود مادر تنهایش که به‌شدت از نظر مالی در تنگنا است و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و همچنین باید هزینه‌های زیادی را صرف بهبودی بیماری پسرش بکند، تصمیم به تعویض محل زندگی‌شان گرفته و او و خواهر و برادرش را به یک خانه خیلی بدنام و افتضاح برده تا بتوانند با کاستن از مخارج و هزینه‌ها، کاری در کمتر شدن مشکلات مالی‌شان بکنند. بلا تورن تنها بازیگر مطرح این اثر نیست و افرادی مانند جنیفر جیسن لی، بازیگر فیلم هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight) در نقش جوان (مادر خانواده)، کامرون مانهن، بازیگر سریال گاتهام (Gotham) در نقش جیمز، توماس من، بازیگر فیلم کونگ: جزیره جمجمه (Kong: Skull Island) در نقش ترنس، جنیفر موریسون، بازیگر سریال دکتر هاوس (.House M.D) در نقش کندیس و کرتوود اسمیت، بازیگر فیلم زمانی برای کشتن (A Time to Kill) در نقش دکتر میلتون، از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده