نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل ATOMINE

در بازی ATOMINE به‌عنوان اولین سلاح در فرم یک ویروس کامپیوتری، بدافزار استاکس‌نت را نابود کنید. با معرفی این اثر فوق‌العاده همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آیفون ATOMINE، ساخته‌ی استودیو بروکن آرمز گیمز (Broken Arms Games)، یک اثر خوش‌ساخت در ژانر شوتر با سیستم کنترل دوال-استیک است که بازیکن را در نقش اولین سلاح در فرم یک ویروس کامپیوتری در موقعیت نابودی بدافزار استاکسنت (STUXNET) قرار می‌دهد. اگر به نوع ارائه‌ی گیم‌پلی در ساخته‌هایی نظیر بازی Time Recoil علاقه دارید، عاشق تجربه تدارک دیده‌شده از یک بازی شوتر با زاویه دید ایزومتریک در ATOMINE خواهید شد.

در حالی که بازیکن با شروع بازی ATOMINE هیچ‌گونه روایت داستانی مشاهده نخواهد کرد، اما پشت تمام اتفاقات صورت گرفته در دنیای بازی داستان‌ بسیار جالبی نهفته است. درست مانند واقعیت، داستان بازی ATOMINE در سال ۲۰۱۱ آغاز می‌شود؛ جایی که سرگئی اولاسن بدافزار استاکسنت را که به‌عنوان یک ویروس کامپیوتری سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را آلوده کرده و سیستم کنترل صنعتی کمپانی زیمنس را مورد هدف قرار داده است، کشف می‌کند. حالا او با طراحی یک سلاح در فرم ویروس با نام ATOMINE می‌خواهد به عملکرد بدافزار استاکسنت پایان دهد. شما نقش این ویروس مسلح به نام اتوماین را به عهده خواهید داشت و در ابتدا قدرت چندانی ندارید، اما با پیشروی در طول مراحل بازی باید با جمع‌آوری داده‌های متفاوت قدرت خود را افزایش دهید تا بتوانید بدافزار استاکس‌نت را آلوده کنید و از کار بیندازید.

پشت تمام اتفاقات صورت گرفته در دنیای بازی، داستان‌ بسیار جالبی نهفته است

در بازی موبایل ATOMINE، بازیکن‌ها درون مراحلی که به‌صورت روتین و رویه‌ای تولید می‌شوند باید با موج‌های متفاوت از دشمنان روبه‌رو شوند و آنها را از میان بردارند. برای پیشروی و رسیدن به پورتال نهایی به‌جهت گذر از مرحله‌ی فعلی، شما باید حتما تمام دشمنان موجود را نابود سازید. هر سلسله از بازی شامل ۱۲ مرحله می‌شود که ۹ تا از این مراحل به‌صورت معمولی با از بین بردن دشمنان دنبال شده و ۳ مرحله نهایی نیز شامل باس فایت‌های بازی می‌شوند. در نگاه اول شاید زیاد چالش‌برانگیز به نظر نرسد، اما بازی از آن چیزی که فکرش را می‌کنید به‌شدت سخت‌تر است!

بخش کنترل در بازی ATOMINE بسیار ساده و سرراست طراحی شده است. در پایین سمت چپ نمایشگر یک جوی‌استیک مجازی برای حرکت کاراکتر بازی تعبیه شده است و در قسمت پایین سمت راست نمایشگر نیز یک جوی‌استیک دیگر برای هدف‌گیری و شلیک قرار دارد. یک خط ظریف نیز به جهت هدف‌گیری دقیق در بازی وجود دارد. لازم به ذکر است جوی‌استیک‌های اشاره‌شده مکان ثابتی در نمایشگر ندارند و بازیکن می‌تواند با توجه به سلایق خود آنها را در صفحه، جایگذاری کند. زمانی که دشمنان را در طول نبرد نابود می‌کنید، یک سری گوی سبز رنگ از آنها به جای خواهد ماند که هرکدام به‌صورت تصادفی شامل امتیاز نرخ تجربه (XP)، انرژی یا ماژول‌های مربوط به سلاح‌های متفاوت خواهند بود.

زمانی که بتوانید به اندازه کافی نرخ XP را در طی پیشروی در مراحل بازی به‌دست آورید، ورژن ATOMINE شما ارتقا خواهد یافت که به معنی قوی‌تر شدن آن، چه در زمینه تعداد میزان سلامتی و چه در سرعت و قدرت، خواهد بود. صحبت از میزان سلامتی شد؛ نرخ سلامتی مربوط به کاراکتر اصلی در بازی با تعداد انرژی در گوشه سمت چپ بالا معین شده است. زمانی که مورد هدف هر شلیک از طرف دشمنان قرار گیرید یک عدد از تعداد آن کم خواهد شد و با جمع‌آوری گوی‌های مربوط به انرژی نیز می‌توانید میزان سلامتی را مجددا تا حدی پر کنید. ماژول‌های مربوط به سلاح‌ها در بازی مهم‌ترین آیتم‌هایی هستند که شما در طول مراحل به‌دنبال به‌دست آوردن آنها از لابلای گوی‌های سبز رنگ خواهید بود. با به‌دست آوردن ماژول‌های سلاح‌ها، شما می‌توانید بسیاری از انتخاب‌های متفاوت را برای شخصی‌سازی و پیشرفت کاراکتر بازی اعمال کنید که مستقیما بر استایل خاص بازیکن در نحوه‌ی پیشروی و رویارویی با دشمنان متفاوت در بازی، تاثیر خواهد داشت. این ماژول‌ها نوع گلوله‌های مربوط به سلاح‌های شما، تعداد آنها، نرخ شلیک در ثانیه و بسیاری دیگر از آپشن‌های مربوط به آنها را به‌نحوی تغییر و ارتقا خواهد داد که به‌صورتی بی‌نهایت مفید در طی مبارزات به کارتان خواهند آمد. ده‌ها ماژول مختلف با کارایی‌های متفاوت برای جمع‌آوری در طول روند بازی ATOMINE وجود دارند که ارزش تکرار این اثر شوتر را به طرز بسیار سرگرم‌کننده‌ای بالا می‌برند. روی هم رفته، گیم‌پلی در بازی ATOMINE با بهره‌گیری از سیستم کنترل دوال-استیک در خلق یک اثر تیراندازی با زاویه دید ایزومتریک، فوق‌العاده عمل کرده و می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند.

گیم‌پلی در بازی ATOMINE با بهره‌گیری از سیستم دوال استیک در خلق یک اثر تیراندازی فوق‌العاده عمل کرده است

از نظر بصری، بازی ATOMINE از سبک زیبایی‌شناسی خاص و بسیار زیبایی بهره می‌برد. تمامی اجزای تشکیل‌دهنده بازی به‌صورت کاملا سه‌بعدی طراحی شده‌اند. در طراحی گرافیک بازی تا جای ممکن از هندسه ساده و دیزاین‌های دیجیتال پایه‌ای استفاده شده است و از این رو بازی تا حدودی احساس یک اثر مینیمال از نظر بصری را منتقل می‌کند. به‌نوعی گرافیک و سیستم طراحی دیجیتالی در بازی ATOMINE تا حدودی یادآور گرافیک در بازی Deus Ex GO است. طیف رنگ‌های استفاده‌شده در خلق جلوه‌های گرافیکی بازی ATOMINE از رنگ‌های ساده سیاه و سفید تا رنگ‌های روشن و چشم‌نواز تضاد فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. افکت‌های مربوط به انفجار در ATOMINE خارق‌العاده هستند و سیستم ذرات و فیزیک تعبیه‌شده برای آنها احساس یک محیط پویا را کاملا به شما منتقل خواهد کرد. انیمیشن‌های بازی نیز کاملا نرم و روان طراحی شده‌اند و هیچ‌گونه لگ یا تاخیر در عملکرد و ترکیب آنها با یک‌دیگر مشاهده نمی‌شود. علاوه بر تمامی موارد عالی اشاره‌شده در بخش بصری، بازی ATOMINE همچنین از موسیقی‌های متن با تم الکترونیک نیز استفاده می‌کند که در بهترین حالت ممکن با اتمسفر بازی هماهنگ بوده و هیجان موجود در بازی را به‌خوبی به بازیکن منتقل خواهند کرد. به صورت کلی استودیو Broken Arms با طراحی بی‌نقص ویژگی‌های بصری و صداگذاری در بازی ATOMINE عملکرد فوق‌العاده‌ای در خلق و احساس غوطه‌وری در دنیایی دیجیتال را مهیا کرده است.

بازی ATOMINE با سبک ارائه خاص و کاملا جدید خود برای خلق یک اثر دوال-استیک ایزومتریک در دنیایی دیجیتال، همراه با ویژگی‌های بصری و موسیقیایی مثال زدنی، یکی از بهترین تجربه‌های ممکن در ژانر بازی‌های تیراندازی را به ارمغان آورده است. اگر شما هم مثل من به سبک بازی‌های تیراندازی ار زاویه دید بالا به پایین، خصوصا از نوع دوال-استیک‌اش، علاقه دارید بدون تردید نسبت به تهیه بازی ATOMINE اقدام کنید. می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق فروشگاه‌ اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود خریداری کنید. لازم به ذکر است بازی ATOMINE علاوه‌بر iOS از طریق شبکه استیم برای پلتفرم پی سی نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی آیفون ATOMINE


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده