نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶

سازندگان The Order: 1886 به دنبال ساخت یک بازی بزرگ جدید هستند

مدیرعامل استودیو سازنده بازی The Order: 1886 اخیرا اعلام کرده که این تیم بازی‌سازی دوست دارد در آینده دوباره یک بازی بزرگ بسازد.

The Order: 1886 یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 بود که خیلی‌ها امیدوار بودند به یک شاهکار تبدیل شود، اما پس از انتشار، صرفا به یک نمایش گرافیکی عالی تبدیل شد و به دلیل مشکلاتی چون کوتاه بودن گیم‌پلی یا بیش از حد سرراست بودن روند بازی، انتقاد‌هایی در پی داشت. Ready At Dawn، استودیو سازنده این بازی، ابتدا قصد داشت تا برای این اثر دنباله هم بسازد و حتی داستان بازی هم پتانسیل لازم برای این کار را داشت، اما پس از استقبال نه‌چندان خوب از بازی، سازندگان هم قید ساخت دنباله آن را زدند و در عوض، سراغ پروژه‌های جدیدی رفتند؛ پروژه‌هایی مثل بازی Deformers یا تجربه واقعیت مجازی Lone Echo که از قضا دومی واکنش‌های مثبتی را هم در پی داشت. 

حال در جدید‌ترین اخبار بازی، رو ویراسوریا، مدیر‌عامل استودیو ردی ات داون، مصاحبه‌ای با سایت پالی‌گان داشته و در آن، اعلام کرده که این استودیو قصد دارد در آینده دوباره به سراغ ساخت بازی‌های بزرگ کنسولی برود:

بدون شک به ساخت بازی‌های بزرگ فکر می‌کنیم. در واقع ساخت چنین بازی‌هایی بخشی از ماهیت و DNA استودیو ما است. ما در طول ۱۵ سالی که در حال فعالیت در حوزه ساخت بازی‌های ویدیویی هستیم، به سراغ تجربه‌های متفاوتی رفته‌ایم؛ تجربیاتی مثل ساخت بازی‌هایی در سبک‌های مختلف از جمله پلتفرمر، اکشن، نقش آفرینی یا حتی خلق یک تجربه واقعیت مجازی و یک شوتر سوم شخص. ما آنقدر تیم با‌استعدادی داریم که بتوانیم در تمامی این زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم و صرفا خودمان را محدود به یک سبک یا ژانر خاص نکنیم. پس طبیعتا این استعداد هم در ما وجود دارد که دوباره به سراغ توسعه یک بازی بزرگ با بودجه زیاد برویم تا بتوانیم بین ساخت بازی‌های بزرگ و آثار کوچک‌تر یک نوع تعادل ایجاد کنیم و صرفا محدود به یک مسیر نشویم. 

مدیرعامل Ready At Dawn همچنین در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات بازی The Order: 1886 داشت و اعلام کرد که در زمان توسعه این بازی، تمرکز اصلی استودیو روی خلق یک IP جدید بود و آن‌ها بیش‌تر وقت و سرمایه‌شان را صرف آماده کردن داستان و جهان این بازی کردند و به همین دلیل هم فرصت کافی برای کار کردن روی گیم‌پلی را نداشتند:

وقتی که شما قصد دارید یک IP جدید خلق کنید، شاید آنقدر فرصت نداشته باشید که به تمام جنبه‌های این بازی بپردازید. به همین دلیل هم مجبور هستید روی یک سری المان‌ها متمرکز شوید و بعدا در دنباله بازی، واقعا آن چیزی را بسازید که از ابتدا در ذهن‌تان بود و ویژگی‌های نسخه اول بازی را گسترش بدهید. 

به هر حال آنطور که از صحبت‌های مدیر‌عامل این استودیو مشخص است، Ready At Dawn هنوز هم ایده‌هایی برای خلق دنباله بازی The Order: 1886 دارد و شاید بازی بزرگ بعدی آن‌ها، دنباله این اثر باشد. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان دنباله این بازی می‌تواند به تجربه موفقی تبدیل شود یا بهتر است Ready At Dawn سراغ ساخت یک بازی کاملا جدید برود؟


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده