نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

تماشا کنید: FOVE اولین هدست واقعیت مجازی با قابلیت تشخیص حرکات چشم

FOVE اولین هدست واقعیت مجازی دنیا است که می‌تواند حرکات چشم کاربرانش را تشخیص دهد. به تازگی کمپین کیک‌استارتر این هدست با جمع‌آوری بودجه‌ی ۴۸۰٫۰۰۰ دلاری به پایان رسیده است.

FOVE با تشخیص حرکات بسیار ظریف چشم، این قابلیت را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند کنترل دقیق‌تری در محیط واقعیت مجازی داشته باشند. سازندگان FOVE درباره‌ی این دستگاه در وبسایت‌شان توضیح می‌دهند:

خود را در دنیاهایی که نسبت به چشم و احساسات شما واکنش نشان می‌دهند غوطه‌ور کنید. کنترل دقیق و مو به مو را در واقعیت مجازی تجربه کنید. تکنولوژی پیشرفته ردیابی حرکات چشم، میدان دید وسیع،‌ صفحه‌ی نمایش با رزولوشن بالا و تشخیص حرکات سر، همه و همه در یک هدست کاملا مقرون به صرفه فراهم شده‌اند. این هدست با برنامه‌های فعلی واقعیت مجازی مثل یونیتی، آنریل انجین و کرای انجین سازگار است و می‌توان از همان روز اول بازی‌های شگفت‌انگیزی با آن ساخت. FOVE نگاه مخاطبان و حرکات چشم آنها را تشخیص می‌دهد و سپس آن را در محیط سه‌بعدی که کاربر می‌بیند پردازش می‌کند. این قابلیت به موتورهای گرافیکی اجازه می‌دهد تا میزان فوکوس را تنظیم کرده و منابع پردازشی را مطابق با آن تعیین کنند. شخصیت‌ها زمانی که با آنها تماس چشمی دارید واکنش نشان می‌دهند و وقتی به آنها نگاه می‌کنید رفتار متفاوتی را خواهید دید.

با تماشای ویدئوی زیر متوجه می‌شوید که FOVE در مقایسه با هدست‌های مشابه مثل آکیولس ریفت، چه ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهد.

دانلود ویدئو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی هدست واقعیت مجازی FOVE می‌توانید به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید.

منبع: Geeky Gadgets


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده