// دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

برندگان جوایز Japan Game 2017 مشخص شدند؛ Zelda: Breath of the Wild بر‌ترین بازی سال

همراه با پایان یافتن نمایشگاه توکیو گیم شو 2017، لیست برندگان جوایز Japan Game Awards 2017 اعلام شد.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه توکیو گیم شو که از روز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز شده بود، روز گذشته به کار خود پایان داد. همزمان با اتمام نمایشگاه Tokyo Game Show که برگزاری اولین دوره آن به سال ۱۹۹۶ باز‌می‌گردد، به همت برگزار‌کننده این نمایشگاه یعنی انجمن سرگرمی‌های کامپیوتری (CESA) مراسم Japan Game Awards 2017 برگزار و به برترین بازی‌های این نمایشگاه جوایزی اهدا شد.

بازی‌های برگزیده جوایز امسال Japan Game در سه بخش بر‌ترین بازی سال، بازی‌های آماتور (بازی‌هایی که به صورت تجاری در بازار عرضه نشده‌اند) و بازی‌های آینده دسته‌بندی شده‌اند و بازی‌های بر‌تر دو بخش بهترین بازی سال و بازی‌های آماتور توسط موسسه CESA انتخاب شده‌اند. اما موارد موجود در بخش بازی‌های آینده با رای شرکت‌کنندگان نمایشگاه Tokyo Game Show 2017 انتخاب شده و بر‌ اساس موفقیت احتمالی در زمان عرضه طبقه‌بندی شده‌اند.

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانست جایزه بر‌ترین بازی سال را به خود اختصاص دهد. سال گذشته نیز این جایزه به دیگر بازی انحصاری کمپانی نینتندو یعنی بازی Splatoon اعطا شد. لیست برندگان جوایز Japan Game 2017 به شرح زیر است:

بر‌ترین بازی سال:

بازی‌های آماتور:

  • Trace Pape - برترین بازی آماتور، جایزه کیفیت عالی
  • Ultimate Selfy - جایزه کیفیت عالی، جایزه فردی
  • DOOR - جایزه کیفیت عالی
  • Paku Roll - جایزه کیفیت عالی
  • Pixmash - جایزه کیفیت عالی
  • Scarp Factory - لوح افتخار
  • Twin Candles - لوح افتخار
  • Hesame Pivochan - لوح افتخار
  • Pechantet - لوح افتخار

بازی‌های آینده:

علاوه بر Japan Game 2017 و تقدیر از بازی‌های مختلف، جایزه طراحان بازی به بازی Inside اهدا شد. این بازی بی‌نظیر که جلوه‌های بصری آن تقریبا تک‌رنگ هستند، به واسطه داستان مبهم و فوق‌العاده‌اش مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت و به واسطه همین ویژگی لایق دریافت جایزه The 2017 Game Designers بوده است. از کنترل‌های نامتعارف تا پیامی عمیق اما نا‌خوشایند، تمامی جنبه‌های این بازی نشان از خلاقیت و ابتکار سازندگان دارند.

در بخش جایزه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت، از بازی Pokemon Go به دلیل جذب مخاطبین جهانی و تبدیل شدن به پدیده‌ای بین‌المللی تقدیر شد. داور‌های این بخش از ویژگی‌هایی همچون استفاده از فناوری واقعیت افزوده، کمک به کشور‌هایی که تحت تاثیر فاجعه‌های مختلف هستند و نمایش پتانسیل بالای صنعت بازی‌های ویدیویی برای پیشرفت، به‌عنوان دلایل اصلی اعطای جایزه به این بازی یاد کرده‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده