امروزه بازی‌ گوشی‌های همراه به عضوی جدانشدنی از کاربران بی‌شمار آن تبدیل شده‌اند. بازی‌های کوچک یا بزرگی که ساعت‌ها کاربران را مجبور به بازی‌کردن با گوشی‌های خود می‌کنند.

اما در این سیل بزرگِ بازی‌ها، سبک پازل و جورچین به دلیل داشتن‌ گیم‌پلی روان و اعتیادآور از طرفداران بیشتری نسبت به سایر سبک‌ها برخوردار هستند. انیمیشن تازه اکران شده‌ی Big Hero 6 از سوی شرکت Disney منتشر شده و در جدول Box Office سینمای هالیوود توانسته است تا به این‌جا 136 میلیون دلار فروش داشته و رتبه‌ی دوم این جدول را از آن خود کند. در کنار آن، طبق سنت دیرینه‌ی شرکت Disney، هر فیلمی که از سوی آن‌ها منتشر می‌شود به سرعت بازی آن هم ساخته شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. عنوان Big Hero 6  نیز از این قاعده مستثنی نبود و بازی‌ با اقتباس از آن توسط استودیوی Gumi ساخته شده است.

این بازی که برای پلتفرم‌های iOS و اندروید منتشر شده، در سبک پازل یا همان جورچین 3 تایی جریان دارد. برخلاف سایر بازی‌های هم‌سبک، در BH6 یک خط داستانی در نظر گرفته شده است. اما خوشبختانه خط داستانی بازی با انیمیشن آن دو مسیر متفاوت را طی می‌کنند و برای کسانی که همچنان موفق به تماشای فیلم اصلی نشده‌اند، می‌تواند خبر خوبی باشد چون با انجام این عنوان، داستان انیمیشن برای آن‌ها فاش نخواهد شد.

bighero6

داستان بازی یک‌سال قبل از این‌که شخصیت اصلی بازی، Hiro تبدیل به قطب اصلی و قدرتمند مسابقات روباتیک Big Hero 6 شود، جریان دارد. Hiro که علاقه‌ی خاصی به مسابقات رباتیک زیرزمینی دارد برخلاف نصیحت برادر بزرگ، او می‌خواهد با آخرین اختراع خود که MegaBot نام دارد در مسابقه‌ی زیرزمینی با یک حریف بسیار قدرتمند زورآزمایی کند. شروع بازی از همین‌جا است و بازی‌کننده‌ها رفته‌رفته همراه با Hiro در مسابقات پیش می‌روند.

گیم‌پلی مبارزات همان‌طور که گفته شد به صورت جورچین 3 تایی است و باید بازی‌کننده حداقل سه جعبه‌ی هم‌رنگ را کنار یکدیگر قرار دهد. چند آیتم  به صورت جایزه در بین جعبه‌ها ظاهر می‌شوند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان جعبه‌های بیشتر را از بین برد و امتیاز بیشتری را کسب کرد. البته دشمنان هم در طول این مدت منتظر نمی‌مانند که بازی‌کننده‌ها تنها به آن‌ها حمله کنند. یک خط سلامت در بالای پازل وجود دارد که با هر بار ضربه خوردن از سوی دشمن، قسمتی از آن خالی شده و اگر آن خط سلامت به عدد صفر برسد بازی‌کننده باید مرحله را از ابتدا آغاز کند. در بین جعبه‌های رنگی جورچین، قلب‌های صورتی رنگی  دیده می‌شود که با جور کردن سه‌تایی آن‌ها می‌توان قسمت‌های از بین رفته‌ی خط سلامت را بهبود بخشید.

big hero 6

مبارزه در هر مرحله به دو بخش تقسیم می‌شود. در ابتدای مراحل، دشمن‌ در دسته‌های چندتایی حمله می‌کنند و با نابود کردن آن‌ها در پایان باید با غول مرحله رو به رو شده تا جواز صعود به مرحله‌ی بعد صادر شود. پس از موفقیت در مراحل، امتیازات کسب شده برای ارتقا روبات به کار می‌رود، اما به دلیل این‌که قرار نبوده بازی آنچنان سخت طراحی شود پس دلیلی نیز برای وجود این ارتقاها دیده نمی‌شود. اگر گام اول ماموریت به درستی برداشته شوند در گام دوم سه انتخاب ظاهر می‌شود و می‌توان یکی از آن‌ روبات‌ها را انتخاب کرد. سه روباتی که در ابتدا برای مبارزه پیشنهاد داده می‌شوند Flume، Nemo و Gem نام دارند و هر کدام در مقابل روبات‌های خاصی از دشمن، ضعف یا برتری دارند. باید برای هر دشمنی، مبارز مخصوصی که نسبت به دشمن برتری دارد انتخاب کرد.

اگر در مراحل بتوان قدرتمند ظاهر شد احتمال این‌که ماموریت با سه ستاره‌ی کامل مزین شود بسیار زیاد است. در میان بازی‌های این سبک برای گوشی‌های همراه عناوین بهتر دیگری به وفور دیده می‌شود، اما پس از دیدن انیمیشن Big Hero 6 به طور حتم تنها عنوانی که در سبک جورچین 3تایی به دل بنشیند همین عنوان خواهد بود.

دانلود از گوگل پلی/ دانلود از آیتونز


Big Hero 6

همانگونه که گفته شد متاسفانه سادگی بیش از حد باعث شده مدت بازی کردن هر مرحله بسیار کوتاه باشد و تا بازی‌کننده تا بخواهد با مرحله خود را تطبیق دهد بازی به اتمام رسیده است. اما با توجه به این‌که مخاطب آن اغلب کودکان می‌باشند نمی‌توان ایراد چندانی بر آن وارد کرد.
محمد امین شیروانی

6.5

نقاط قوت

  • گیم‌پلی روان و اعتیادآور
  • گرافیک خوب
  • استفاده از موسیقی‌های انیمیشن

نقاط ضعف

  • قابلیت‌های جدید بی‌استفاده
  • سادگی بیش از حد بازی
  • نداشتن چالش‌های مختلف در مراحل بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده