نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰

همه چیز درباره Clash of Clans: دیوار ها (Walls)

ویکی‌زوم امروز به یکی از مهم‌ترین عامل‌ها در دفاع و حمله اختصاص دارد، عاملی که استفاده درست از آن می‌تواند شما را در برابر دشمنان پیروز کند. دیوارها یکی از رکن‌های اصلی بازی Clash of Clans به حساب می‌آیند پس با زومجی و آموزش استراتژی‌ها در چیدن دیوارها همراه باشید.
دیوارها عاملی مهم برای امن نگه داشتن روستای شما و دشمنان در خط مقدم به شمار می‌آید

خلاصه

  • نحوه چینش دیوارها عاملی مهم در استراتژی و قدرت دفاعی یک روستا به حساب می‌آید. دیوارها اصلی‌ترین استحاکامات دفاعی هستند که می‌توانند ضربه زیادی را از نیروهای مهاجم تحمل کنند. اگرچه اثرگذاری دیوارها در صورت نزدیک نبودن به سازه مورد نظر که قصد دفاع از آن را دارند، کاهش می‌یابد. هرگونه شکاف درون دیوارها، اثرگذاری آن‌ها را خنثی می‌کند و نیروهای مهاجم می‌توانند به راحتی از این شکاف استفاده کرده و وارد روستای شما شوند.
  • البته در ایجاد شکاف بین دیوارها نیز استثناهایی وجود دارد. به طور مثال بعضی از بازیکنان با ایجاد شکاف بین دیوارها سعی دارند نیروهای دشمن را به سمت این شکاف‌ها کشانده و به وسیله سازه‌های دفاعی مانند مورتار یا ویزاردتاور که آسیب گروهی وارد می‌کنند، نیروهای مهاجم را نابود کنند. علاوه بر این، بعضی دیگر از بازیکنان نیز از این شکاف‌ها برای جای‌گذاری تله‌هایی مانند بمب‌ها یا اسپرینگ ترپ‌ها استفاده می‌کنند.
  • دیوارها نمی‌توانند مانع نیروهای هوایی بازی مانند بالون‌ها، دراگون‌ها و مینیون‌ها شود. همچنین نیروهای زمینی نیز می‌توانند به کمک جادو پَرِش از روی دیوارها عبور کنند. (این در حالی است که هاگ‌رایدر با این‌که یک نیروی زمینی به حساب می‌آید، اما بنابر ماهیت خود می‌تواند بدون بهره‌بردن از جادوی پرش نیز از روی دیوارها عبور کند)
  • وال‌بریکرها به محض این‌که وارد میدان نبرد می‌شوند، به سمت دیوارها حمله می‌کنند و آسیبی معادل ۴۰ برابر قدرتی که دارند به دیوارها وارد می‌کنند. البته در طول این پروسه خود را نیز از بین می‌برند! حفره‌ای که توسط حمله انتحاری وال‌بریکرها درون دیوارها ایجاد می‌شود، این اجاره را به نیروهای زمینی می‌دهد تا بدون مزاحمت دیوارها به سازه‌های دشمن دسترسی داشته باشند.
  • اگر دیوارها دو لایه باشند، موج انفجار وال‌بریکرها روی لایه درونی‌تر نیز تاثیر خواهد داشت.

استراتژی تدافعی

  • منظور اصلی دیوارها، ممانعت از حمله نیروهای زمینی و خریدن زمان برای سازه‌های دفاعی است تا نیروهای مهاجمی که پشت دیوارها قرار دارند را از بین ببرند. وقتی نیروهای مهاجم موفق شدند تا بخشی از دیوار را تخریب کنند، دیوارها دیگر اثربخشی ندارند و می‌توانند از طریق همین حفره ایجاد شده به سازه‌ها دسترسی پیدا کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا چیدن یک ردیف دیوار بزرگ و یک‌لایه استراتژی خوبی برای دفاع نباشد بنابراین سعی کنید تا دیوارهای خود را به صورت چندلایه یا به صورت سلول‌های مختلف  بچینید و سازه‌های دفاعی و ذخایر منابع را درون‌ این لایه‌ها یا سلول‌ها جای‌گذاری کنید. این موضوع باعث می‌شود تا نیروهای مهاجم محبور باشند برای تخریب کل روستا، از سد چند لایه دیوار عبور کنند و همین موضوع زمان بیشتری را نیز برای سازه‌های دفاعی فراهم می‌کند تا این مهاجمین را از بین ببرند. البته در صورت استفاده از چینش سلولی یا چند لایه‌ای دیوارها مجبور هستید تعدادی از ساختمان‌های بازی را خارج از دیوارها جایگذاری کنید. البه این موضوع مهمی نیست و درصد بسیاری از بازیکنان ساختمان‌های کم‌اهمیت‌تر مانند کمپ‌های ارتش، سربازخانه‌ها یا آزمایشگاه را بیرون از دیوارها قرار می‌دهند تا همین ساختمان‌های کم‌اهمیت نیز مانند یک لایه اضافی عمل کنند.
  • اگر مدافع از دیوار دولایه‌ای استفاده کند، وال‌بریکرها می‌توانند با یک انفجار هر دولایه را نابود کنند زیرا موج انفجاری که از حمله انتحاری این نیرو ساطع می‌شود باعث می‌شود تا دیوارهای اطراف نیز نابود شوند.
  • نیروهای دور زَن مانند آرچرها و ویزاردها این قابلیت را دارند تا از پشت دیوارها و بدون این‌که نیاز به تخریب دیوارها داشته باشند، به سازه‌های پشت دیوارها حمله کنند. در این‌گونه موارد می‌توانید از ساختمان‌های کم‌اهمیت که بالاتر نیز ذکر شد به عنوان سپر در برابر این نیروها استفاده کنید تا سازه‌های دفاعی فرصت از بین بردن آن‌ها را داشته باشند. در این‌گونه موارد این نکته را به یاد داشته باشید که سازه‌های دفاعی‌تان که محدوده آتش کمی دارند قدر هستند تا به آرچرها یا ویزاردها حمله کنند. در غیر این صورت این نیروها می‌توانند بدون این‌که خطری آن‌ها را تهدید کند، با خیال راحت از پشت دیوارها به تخریب روستای شما بپردازند.
  • ساختمان‌ها محدوده‌ای به وسعت یک کاشی در اطراف خود دارند که وقتی آن‌ها را تکان دهید با رنگ سفید مشخص هستند و نشانگر این هستند که در این محدوده نمی‌توان نیرو فرستاد. البته در صورت وجود حفره‌ها و فضای خالی بزرگ، مهاجم می‌تواند نیروهای خود را پشت دیوارها ظاهر کند بنابراین از آن‌جایی که هر سازه بازی به اندازه یک کاشی محدوده دارد، توجه داشته باشید که فضاهای خالی بزرگ‌تر از دو کاشی مربع ایجاد نکنید. البته تله‌ها، سازه‌های تزیینی، موانع طبیعی مانند درخت‌ها و هیدن تسلاها نیز جز فضاهای خالی محسوب می‌شوند و دشمن می‌تواند روی این سازه‌ها نیروهای خود را بفرستد.
  • یکی از روش‌های قدیمی و منسوخ‌شده استفاده از یک دیوار برای گول زدن وال‌بریکر بود که البته در حاضر کارایی ندارد زیرا وال‌بریکرها فقط به دیوارهایی که حداقل از دو واحد به هم پیوسته تشکیل شده باشد، حمله می‌کنند. البته این تکنیک می‌تواند در جهت افزایش محدوده دفاعی و کم کردن فضای قابل اسپاون (جایی که مهاجم می‌تواند در آنجا نیروهای خود را بفرستد) نیز استفاده شود.
  • وال‌بریکرها تنها به دیوارهایی حمله می‌کنند که به صورت کامل یا بخشی از یک سازه را پوشانده باشند و به دیوارهایی که در فضاهای خالی ایجاد شده‌اند حمله نمی‌کنند.
  • یکی از اشتباهاتی که تازه‌کارها انجام می‌دهند، استفاده از درخت‌ها، سنگ‌ها یا سازه‌های تزیینی به جای دیوار است. این موضوع قابل استفاده نیست و فقط یک دیوار یکپارچه و بدون حفره می‌تواند در برابر حمله نیروهای زمینی ایستادگی کند.
  • یکی دیگر از اشتباهاتی که تازه‌کارها مرتکب می‌شوند این است که از گوشه‌های نقشه به عنوان دیواردفاعی استفاده می‌کنند و فقط دو یا سه طرف روستای خود را دیوارچینی می‌کنند. البته این باور اشتباه است و مهاجم می‌تواند در فضاهای سیاه اطراف نیز نیرو بفرستد.
  • همیشه دیوارهای خود را به جای چیدن دور کمپ‌‌های ارتش، سربازخانه‌ها، آزمایشگهاه و غیر دور سازه‌های دفاعی مهم‌تر مانند تاون‌هال، سازه‌های دفاعی و ذخایر بچینید زیرا آسیب زدن به ساختمان‌های کم‌اهیمت ارزشی برای مهاجم ندارد.

استراتژی تهاجمی

  • پیش از آغاز حمله خود به روستای دشمن، به دنبال حفره‌ها یا بخشی‌هایی از دیوار باشید که سطح پایین‌تری دارد. همچنین همیشه به نقاطی توجه کنید که ساختمان‌های پشت دیوار‌های آن ضعیف‌تر هستند و خوب چیده نشده‌اند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که حفره‌ها ممکن است حاوی تله باشند. از وال‌بریکرهای خود به خوبی استفاده کنید تا دیوارها را به راحتی نابود کنید و به دیوارهایی حمله کنید که خارج از محدوده آتش سازه‌های دفاعی هستند.
  • همانطور که در بخش استراتزی‌های تدافعی نیز گفته شد، دیگر نمی‌توان با ایجاد چند واحد دیوار به پرت کردن حواس وال‌بریکرها پرداخت،
  • وقتی دیوارها شکسته‌شدند و حفره درون آ‌ن‌ها ایجاد شد، وال‌بریکرها به صورت خودکار آن دیوار را فراموش کرده و به نزدیک‌ترین دیواری می‌روند که به صورت کامل یا بخشی از یک سازه‌را پوشانده باشد.
  • در صورت استفاده از نیروهای هوایی، جادو پَرِش یا هاگ‌رایدر، دیگر نیازی به تخریب دیوارها ندارید.
  • البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که استفاده از جادو پرش روی هاگ‌رایدرها به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود زیرا این نیرو طبق ماهیتی که دارد می‌تواند به صورت ذاتی از روی دیوارها عبور کند.

تفاوت سطح‌ها

  • سطح اول دیوارها مانند فنس‌های چوبی است که طنابی نیز به دور آن‌ پیچیده شده است.
  • سطح دوم دیوارها سنگی خاکستری و برش نخورده هستند.
  • سطح سوم دیوارها سنگی برش‌ خورده و مرتب‌تر هستند.
  • سطح چهارم دیوارها بلند‌تر شده و به فلزی سیاه تغییر می‌کند.
  • سطح پنجم دیوارها طلایی رنگ هستند.
  • سطح ۶ دیوارها  کریستال‌های بلند اکسیر رنگ هستند.
  • سطح هفتم دیوارها، بلندتر و مزتب‌تر شده و به رنگ بنفش تیره درمی‌آیند.
  • سطح هشتم دیوارها،‌ سنگی تیره و باریک است که یک اسکلت در بالای آن قرار دارد.
  • سطح ۹ دیوارها تیغه‌هایی در اطرف خود دارد و روی دیوارهایی که در گوشه قرار می‌گیرند، آتش افروخته می‌شود.
  • سطح ۱۰ دیوارها دارای نواری از مواد مذاب هستند که در بالای آن‌ها قرار دارد و وقتی دیوارها در این سطح در کنج به هم ملحق می‌شوند یک شعله دائم آتش روی آن تشکیل می‌شود.
  • سطح ۱۱ دیوارها دارای نواری آبی از انرژی است که روی آن‌ها جریان دارد و وقتی در یک کنج به هم ملحق می‌شوند، الکتریسیته روی این دیوار ایجاد می‌شود.

موارد دیگر

  • سطح ۱۱ دیوار با اختلاف قوی‌ترین سازه بازی است و ۷۰۰۰ واحد سلامتی دارد.
  • دیوارها توسط نیروهای هوایی هدف قرار گرفته نمی‌شوند اما می‌توانند به صورت ناخواسته توسط این نیروها نابود شوند.
  • بعضی اوقات پیش می‌آید که دو دیوار به هم متصل نیستند در حالی که در واقع به هم متصل هستند. این اتفاق معمولا در بخش ویرایش روستا دیده می‌شود.
  • بروزرسانی ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ (۱۶ سپتامبر ۲۰۱۴) امکان ارتقا گروهی دیوارها را به بازی اضافه کرد. همچنین این بروزرسانی این اجازه را به کاربران داد که از سطح ۶ به بعد بتوانند با پرداخت اکسیر نیز به ارتقا سطح دیوارها بپردازند.
  • بروزرسانی ۲۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۱ دسامبر ۲۰۱۴) اجازه ارتقا سطح دیوارها با اسنفاده از اکسیرها را از سطح ۶ به بعد گرفت و باعث شد تا از سطح ۹ به بعد این موضوع امکان‌پذیر باشد.
 
سطح تاون‌هال۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰
تعداد دیوار موجود۰۲۵۵۰۷۵۱۰۰۱۲۵۱۷۵۲۲۵۲۵۰۲۵۰

اطلاعات سطح‌های مختلف

 
سطحهزینه (طلا)هزینه انباشته (طلا)هزینه (اکسیر)هزینه انباشته (اکسیر)سلامتیسطح تاون‌هال برای ارتقا
۱۲۰۰۲۰۰------۳۰۰۲
۲۱۰۰۰۱۰۰۰------۵۰۰۲
۳۵۰۰۰۶۲۰۰------۷۰۰۳
۴۱۰۰۰۰۱۶۲۰۰------۹۰۰۴
۵۳۰۰۰۰۴۶۲۰۰------۱۴۰۰۵
۶۷۵۰۰۰۱۲۱۲۰۰------۲۰۰۰۶
۷۲۰۰۰۰۰۳۲۱۲۰۰------۲۵۰۰۷
۸۵۰۰۰۰۰۸۲۱۰۰۰------۳۰۰۰۸
۹۱۰۰۰۰۰۰۱۸۲۱۰۰۰۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۰۰۰۴۰۰۰۹
۱۰۳۰۰۰۰۰۰۴۸۲۱۰۰۰۳۰۰۰۰۰۰۴۰۰۰۰۰۰۵۵۰۰۹
۱۱۴۰۰۰۰۰۰۸۸۲۱۰۰۰۴۰۰۰۰۰۰۸۰۰۰۰۰۰۷۰۰۰۱۰

تعداد وال‌بریکر لازم برای تخریب دیوارها بر حسب سطح دیوار و وال‌بریکر

 
سطح دیوار
Clash of Clans Wall1Clash of Clans Wall2Clash of Clans Wall3Clash of Clans Wall4Clash of Clans Wall5Clash of Clans Wall6Clash of Clans Wall7Clash of Clans Wall8Clash of Clans Wall9Clash of Clans Wall10Clash of Clans Wall11
۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱
سطح وال‌بریکر۱۱۲۲۲۳۵۶۷۹۱۲۱۵
۲ ۱۱۲۲۳۴۴۵۷۹۱۱
۳۱۱۱۱۲۳۳۴۵۶۸
۴۱۱۱۱۲۲۲۳۴۵۶
۵۱۱۱۱۱۲۲۲۳۳۴
۶۱۱۱۱۱۱۱۲۲۳۳
  منبع: ٖclashofclans.wikia


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده