// جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰

یوشیدا درباره‌ی مشکلات پیش روی هدست واقعیت مجازی پروژه مورفیوس می‌گوید

سونی اعلام کرد که پروژه مورفیوس، هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن 4 در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.  امروز شوهی یوشیدا، رئیس  استودیو‌های بخش سرگرمی‌های شرکت سونی صحبت‌هایی را درباره‌ی قیمت این هدست ارائه داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

یوشیدا در این باره گفت:

قیمت تاثیری در روند ساخت و توسعه‌ی ما ندارد. اولین باری که مردم تکنولوژی واقعیت مجازی را تجربه‌ کردند، بسیار خطرناک بود. پس از آن مردم برای مدتی از آن استفاده می‌کردند. اما اولین بار بیشترین تاثیر را روی عارضه‌های حرکتی داشت. ما می‌خواهیم این سخت‌افزار را به درستی تعبیه کنیم. مهم این است که بتوانیم به قطعه‌ی بهتری نسبت به نسخه‌ی اولیه دست یابیم و تاخیر در عملکرد را کاهش دهیم. اکنون که این مسائل بهبود پیدا کرده‌اند، می‌توانیم درباره‌ی تولید این هدست برنامه‌ریزی کنیم.

او در ادامه افزود:

ما اکنون احساس می‌کنیم که یک سیستم در اختیار داریم، ما مراحل اولیه‌ برنامه‌ریزی‌‌ شده‌ی خود را پشت‌سر گذاشته‌ایم. سپس سوال پیش می‌آید کهتا چه حد می‌‌توانیم این محصول را ارزان در اختیار مصرف کننده قرار دهیم؟ این همان مسئله‌ای است که اکنون با آن دست و پنجه نرم کنیم. تعداد افرادی که در روز اول این هدست را خریداری می‌کنند، به نوعی تابع معکوسی از قیمت است. ما این موضوع را درک می‌کنیم ولی ما نیاز داریم که از همان روز اول فروش خوبی داشته باشیم.

او همچنین اشاره کرد که درست همانند کنسول پلی‌‌‌استیشن 4، قیمت آن با گذشت زمان کاهش خواهد یافت. یوشیدا تمایلی نداشت که به نرخ خاصی اشاره کند، اما تمرکز بر روی کیفیت تجربه، قبل از توجه به قیمت آن می‌تواند هدست بهتری را که برای بازیکنان راحت‌تر است، روانه‌ی بازار کند. Project-Morpheus سوال اینجاست که مردم تا چه حد تمایل به بازی کردن با آن دارند و این‌که چگونه سونی می‌خواهد این تکنولوژی را به فروش برساند که توصیف آن از طریق تبلیغات سخت است. سونی از این مشکلات و اهمیت اطمینان یافتن از این که بازیکنان شانسی برای امتحان آن داشته باشند، آگاهی دارد:

مردم از ما می‌‌پرسند که اولین چالش پیش روی پروژه‌ی مورفیوس چیست؟ این چالش شماره یک است. من می‌گویم که باید مردم مشتاق به تجربه آن باشند. تا وقتی که آن را امتحان نکنید، نمی‌توانید بفهمید که تا چه حد خوب یا بزرگ است. دومین مسئله این است که مردم را در حال بازی کردن با آن ببینید.

او لحظاتی را توصیف می‌کند که روزنامه نگاری در اتاقی دیگر هنگام تجربه‌ی یک دموی خاص فریاد می‌زد. این نوع واکنش که در یک مکان افراد زیادی در حال امتحان پروژه‌ی مورفیوس ببنید به جلب علاقه کمک می‌کند:

وقتی شما چنین واکنش‌هایی را می‌بینید، با خود می‌پندارید که اتفاقی در آن‌جا در حال رخ دادن است و می‌خواهید که آن را امتحان کنید. بنابراین افراد زیادی برای تجربه‌ی آن جمع‌آوری کرده‌اید و آن‌ها هم با دوستان خود در این باره صحبت می‌کنند. به نظر من این راهی است که ما باید پیش بگیریم.

سال گذشته و در جریان برگزاری همایش توسعه‌دهندگان بازی در سال ۲۰۱۴، سونی ازهدست واقعیت مجازی خود با اسم رمز پروژه مورفیوس پرده برداشت و از آن زمان تا کنون در صدد بهبود مشخصات سخت‌افزاری و در نهایت عرضه‌ی تجاری آن است. آیا شما هم مشتاق هستید که هدست واقعیت مجازی سونی را تجربه کنید؟ این هدست و سیاست پیش گرفته‌ی سونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده