نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰

ویژگی های داک کارت گرافیک Razer Core از زبان مدیر بازاریابی محصولات ریزر

یکی از مدیران ریزر اخیراً درباره‌ی طراحی داک کارت گرافیک Razer Core و سازگاری آن با لپ‌تاپ‌ها صحبت کرده است. با بخشی از صحبت‌های وی همراه زومجی باشید.

کِوین سادر (Kevin Sather)، مدیر بازاریابی محصولات ریزر، به‌تازگی طی گفت‌وگویی با وب‌سایت پالیگان، به صحبت در مورد برخی ویژگی‌های Razer Core پرداخته است. به گفته‌ی او، این داک علاوه بر لپ‌تاپ‌های ریزر می‌تواند به سایر لپ‌تاپ‌های سازگار هم متصل شود؛ ضمن اینکه محصول فوق اصولاً با رویکرد قابل حمل بودن طراحی نشده، ولی با این حال، جابه‌جا کردن آن دردسر چندانی هم ندارد.

سادر می‌گوید:

ما [Core] را طوری طراحی نکرده‌ایم که برای جابه‌جا شدن مناسب باشد و دسته‌ای هم برای آن در نظر نگرفته‌ایم. با این حال، وزن [این محصول] کمتر از ۵ کیلوگرم است و مسلماً می‌توان آن را به بیرون از خانه برد… ما آن را با کوله‌پشتی‌های‌مان به رویدادها [و مراسم مختلفی] برده‌ایم.

البته درواقع یک دسته روی بدنه‌ی Core قرار گرفته؛ اما این دسته نه برای حمل کردن دستگاه، بلکه برای دسترسی پیدا کردن به داخل محفظه و تعویض کارت گرافیک در نظر گرفته شده است. ریزر هم به مشتریان‌اش هشدار می‌دهد که از آن برای جابه‌جا کردن محصول استفاده نکنند.

مدیر بازاریابی محصولات ریزر صحبت‌های‌اش را در مورد Core این‌طور ادامه می‌دهد:

ما آن را با فرض قرار گرفتن‌اش روی میز طراحی کرده‌ایم؛ ولی مخاطبان می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند [این محصول] را از اتاقی به اتاق دیگر جابه‌جا کنند یا آنکه آن را به خانه‌ی دوست‌شان یا لَن-پارتی ببرند. گمان می‌کنم یکی از دلایلی که مردم چنین طرز فکری در مورد [Core] دارند، آن باشد که در اینجا نیازی به همراه داشتن نمایشگر [جداگانه] وجود ندارد.

سادر سپس به رضایت گروه سازنده‌ی Core از طراحی این محصول می‌پردازد و می‌گوید:

ما واقعاً از بابت طراحی کنونی آن راضی هستیم؛ [چرا که] ساده و جمع‌وجور است. ما می‌خواستیم از یک طراحی هماهنگ با مواد و رنگ‌های مورد استفاده‌ی‌مان بهره ببریم. [اکنون] می‌توانیم [Core] را همراه با یک نوت‌بوک در کوله‌پشتی‌مان قرار دهیم.

داک Core برای اولترا بوک Razer Blade Stealth

او در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که داک کارت گرافیک ریزر تنها با لپ‌تاپ‌های این کمپانی سازگاری ندارد و لپ‌تاپ‌هایی که از استاندارد Thunderbolt 3 برای اتصال به کارت‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کنند هم می‌توانند به این داک متصل شوند.

سادر می‌گوید:

[محصول ما] از جدیدترین نمونه‌ی این استانداردها بهره می‌برد. کسی که خواهان داشتن [Core] است باید لپ‌تاپی داشته باشد که از آن پشتیبانی کند.

سادر همچنین اشاره می‌کند که تا جایی که می‌داند، مینی-پی‌سی‌های NUC اینتل تنها رایانه‌هایی هستند که از استاندارد مربوطه پشتیبانی می‌کنند. وی در پایان، در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان عرضه‌ی باندل‌های Core و کارت‌های گرافیک، این‌طور پاسخ می‌دهد:

این چیزی است که ما قطعاً مایل هستیم تا [امکان انجام] آن را بررسی کنیم؛ ولی گمان می‌کنم که در عوض در کوتاه‌مدت برنامه‌ای برای تخفیف [لپ‌تاپ و Core] داشته باشیم.

داک Core که امکان بهره‌گیری لپ‌تاپ‌های مورد پشتیبانی‌اش از کارت‌های گرافیکی اسکترنال را فراهم می‌کند، قرار است در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت ۹۵) به بازارها عرضه شود. در حال حاضر، امکان پیش‌خرید کردن این محصول در ازای پرداخت ۴۹۹ دلار (۳۹۹ دلار در صورت خرید همراه با لپ‌تاپ) وجود دارد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده