بازی Battleheart 2 را به لطف گیم پلی سرگرم کننده و سیستم کنترل روان آن می‌توان یکی از بهترین‌ بازی‌های سبک نقش آفرینی برای پلتفرم‌های iOS و اندروید خواند. با بررسی بازی Battleheart 2 همراه ما باشید.

سال ۲۰۱۱ استودیوی Mika Mobile اقدام به انتشار اولین بازی از سری Battleheart کرد؛ یک بازی نقش آفرینی خوب و سبک که به خاطر تمرکزش روی مبارزات کوتاه و سریع، انتخابی مناسب برای بازی کردن با موبایل در اوقات فراغت به حساب می‌آمد. دومین بازی از این سری Battleheart Legacy نام داشت، اما از آنجایی که کمی از ریشه‌ها و عناصر بنیادین نسخه‌ی اول دور شده بود، نتوانست آنطور که باید نظر هواداران Battleheart را به خود جلب کند. Mika Mobile که به نظر از بازخورد کاربران در مواجهه با Battleheart Legacy درس گرفته بود، در نسخه‌ی بعدی بازی سعی کرد به چهارچوب آنچه Battleheart را میان طرفداران بازی‌های نقش آفرینی موبایل محبوب کرده دست نزند. حاصل این روند فکری بازی Battleheart 2 شد؛ دنباله‌ای که هیچ تفاوت بنیادینی با بازی اصلی نداشت و تیم سازنده در طی ساخت آن بیشتر تمرکز خود را معطوف به ارتقاء بخشیدن به هر آنچه در Battleheart آزموده بودند، کردند. با وجود اینکه در گیم‌پلی Battleheart 2 خبری از تغییرات بزرگ نسبت به اولین نسخه از سری نیست، اما در خیلی از موارد همچون صداگذاری، طراحی قهرمانان و دشمنان و گرافیک کلی به وضوح می‌توان بهبود و بروز شدن بازی را مشاهده کرد.

battleheart 2

درست مثل اولین نسخه از سری، نباید انتظار ارائه‌ی داستانی خاص را از Battleheart 2 داشت. در واقع تنها استفاده‌ی Battleheart 2 از داستان، دادن بهانه‌ای به شما است که وارد میدان نبرد شوید و به مبارزه با خفاش‌های خون‌آشام، غول‌ها و سایر موجودات افسانه‌ای که در مقابل‌تان قرار می‌گیرند مشغول شوید. با وجود اینکه در این بازی تمرکز خاصی روی پردازش داستانی قرار داده نشده، اما دنیای Battleheart 2 زیبا است و دقیقا همان چیزی است که از یک بازی نقش آفرینی با این حال و هوا می‌خواهید. با گشت و گذار در مناطق مختلف نقشه‌ی بازی در خواهید یافت که با محیطی‌هایی سر و کار دارید که نظیرشان را در چنین آثاری با محوریت قرون وسطی کم مشاهده نکرده‌اید؛ از بیابان‌های خشک و بی آب و علف گرفته تا صحرا‌های یخ زده، جنگل‌های سرسبز و غارهای ترسناک. محیط‌ها پر جزئیات و چشم‌نواز طراحی شده‌اند و به خوبی نشانگر بهبود عملکرد حرفه‌ای تیم سازنده نسبت به نسخه‌ی اول هستند.

battleheart 2

سیستم گیم‌پلی Battleheart 2 به عنوان یک بازی نقش آفرینی برای پلتفرم‌ موبایل مثال زدنی است

سیستم گیم‌پلی Battleheart 2 به عنوان یک بازی نقش آفرینی برای پلتفرم‌ موبایل مثال زدنی است. ارائه‌ی چنین گیم‌پلی کامل و پر جزئیاتی و در عین حال ساده نگه داشتن رابطه کاربری و پرهیز از افزودن فرمان‌ها و گزینه‌های پیچیده و گمراه کننده،‌ کاری دشوار است که Battleheart 2 به خوبی از پس آن برآمده. هر بار که شما به بازی وارد شوید و فایل ذخیره‌ی خود را انتخاب کنید، با نقشه‌ی دنیای بازی مواجه خواهید شد که چند نبرد به‌طور تصادفی روی آن نمایان شده. در کنار هر گزینه‌ی نبرد، اطلاعاتی همچون سطح و پاداش منحصربه‌فرد آن نوشته شده. شما به سادگی تنها با کلیک روی گزینه‌ی مورد نظر، به آن نبرد وارد خواهید شد. قبل از ورود به هر نبرد می‌توانید به دلخواه چهار شخصیت از دوازده قهرمان حاضر در بازی را انتخاب کنید و تیم مورد علاقه‌ی خود را تشکیل بدهید. برعکس اکثر بازی‌های نقش آفرینی موبایل، در Battleheart 2 شما برای انتخاب شخصیت‌های مد نظر خود نیازی به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه یا کسب سطحی خاص ندارید و تمامی شخصیت‌ها از همان ابتدا در دسترس قرار دارند. شخصیت‌های بازی به‌طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند: شخصیت‌های دفاعی، مهاجم و التیام دهنده. توصیه می‌شود برای پیروزی در نبردها، مخصوصا در سطوح بالا، تیمی متعادل تشکیل دهید که از هر سه دسته شخصیت‌هایی در آن حضور داشته باشند. هر شخصیت دارای سه توانایی منحصربه‌فرد فعال و چندین توانایی منفعل است که می‌توانید از آن‌ها در نبرد‌های خود استفاده کنید. این توانایی‌ها را باید با اسکیل پوینت‌های به‌خصوصی که در نبرد‌ها به‌دست می‌آورید در منوی اولیه خریداری کنید.

battleheart 2

همانطور که در تمام بازی‌های نقش آفرینی مرسوم است، در Battleheart 2 هم باید نبردهایی را که به سطح بازیکن می‌خورد انتخاب کرد. در هر نبرد نیروهای دشمن در چند مرحله به شما حمله خواهند کرد. بعد از گذر از هر مرحله، موج جدید دشمنان بعد از وقفه‌ای چند ثانیه‌ای دوباره حمله کردن را از سر می‌گیرند. دشمنان بازی طراحی جالبی دارند، اما با بالاتر رفتن سطح‌تان متوجه عدم وجود تنوعی بالا در طراحی آن‌ها می‌شوید. در این مبارزات شما کنترل هر چهار شخصیت را در دست دارید و باید تمام سعی‌تان را بکنید که قهرمانان تیم‌تان تا انتهای این مبارزه‌ی سریع و شلوغ زنده بمانند. در انتهای مبارزه تیم شما نه مجزا بلکه به‌طور کلی درجه‌ی تجربه دریافت خواهد کرد و پاداشی که در نقشه‌ی بازی مشاهده کردید به شما داده خواهد شد.

دشمنان بازی طراحی جالبی دارند، اما با بالاتر رفتن سطح‌تان متوجه عدم وجود تنوعی بالا در طراحی آن‌ها می‌شوید

بعد از اتمام مبارزه و برگشت به صفحه‌ی اصلی، شما می‌توانید نبردی جدید را از نقشه‌ی دنیای بازی انتخاب کنید یا به تجهیز و ارتقای شخصیت‌های تیم‌تان بپردازید. در بخش تجهیزات/موهبت‌های فروشگاه بازی می‌توانید با استفاده از کریستال‌های به‌دست آمده سلاح‌های شخصیت‌هایتان را قوی‌تر کنید و با اسکیل پوینت‌ها به آزاد کردن قدرت‌های جدید برای آن‌ها بپردازید. یکی از نکات جالب درباره‌ی Battleheart 2 این است که بعد از هر نبرد آیتم‌های موجود در فروشگاه تغییر می‌کنند؛ پس به‌خاطر داشته باشید که مرتبا به فروشگاه سر بزنید.

battleheart 2

با وجود اینکه Battleheart 2 فرقی اساسی با بازی اول ندارد، اما این نسخه برای اولین بخش نبردهای چند نفره را به این سری معرفی کرده است. کار با بخش چند نفره‌ این بازی بسیار آسان است و این مسئله خود یکی از نقاط مثبت آن به‌شمار می‌رود. هر تیم ساخته شده گنجایش حداکثر چهار بازیکن را دارد. اگر تعداد بازیکنان کمتر از چهار نفر باشد، یک بازیکن می‌تواند کنترل بیش از یک شخصیت را بر عهده بگیرد.

Battleheart 2 هرگز نمی‌توانست سیستم کنترل بهتری را از آنچه در اختیار دارد پیدا کند

Battleheart 2 هرگز نمی‌توانست سیستم کنترل بهتری را از آنچه در اختیار دارد پیدا کند. برای حرکت دادن هر شخصیت کافی است انگشت خود را روی آن قرار دهید و به‌سوی مقصد بکشید. با کشیدن خط از یکی از اعضای تیم خود به سوی نیروهای دشمن، شخصیت مورد نظرتان تا محلی که دشمن در محدوده‌ی حملاتش باشد حرکت و سپس شروع به ضربه زدن می‌کند. کار با شخصیت‌های التیام دهنده نیز به همین صورت است؛ کافی است خطی از کاراکتر التیام دهنده به شخصیت مد نظر خود بکشید تا او شروع به برگرداندن خط سلامتی آن شخصیت کند. لازم به ذکر است که در این بازی از سیستم حمله‌ی خودکار استفاده شده و در صورت نزدیک شدن نیروهای دشمن به شخصیت‌هایتان، آن‌ها به صورت خودکار شروع به حمله می‌کنند.

battleheart 2

همانطور که پیشتر ذکر شد، هر شخصیت توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. گزینه‌های مربوط به توانایی‌های هر شخصیت با کلیک کردن روی وی در گوشه‌ی سمت چپ تصویر نمایان می‌شود. برای استفاده از هر توانایی باید زمان خاصی را به منظور فعال سازی دوباره‌ی آن منتظر بمانید، اما در دست دیگر، این قابلیت کاربردی و خوب در اختیار شما قرار داده شده که حتی وقتی توانایی مد نظرتان فعال نیست، آن را انتخاب کنید تا به محض در دسترس بودن از آن به‌طور خودکار استفاده شود. با وجود اینکه سیستم کنترل Battleheart 2 بسیار خوب، ساده و کاربردی است، اما خالی از ایراد هم نیست. بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی درباره‌ی سیستم کنترل بازی این است که در مواقعی که دشمنان زیادی به شما حمله می‌کنند و صفحه‌ی نمایش شلوغ می‌شود، ممکن است در انتخاب هدف مورد نظر دچار خطا شوید یا به‌جای دادن فرمان حمله به شخصیتتان، او را به‌سویی دیگر حرکت دهید.

battleheart 2

این بررسی بر اساس نسخه‌ی اندروید بازی انجام شده است.

 


منبع زومجی

Battleheart 2

Battleheart 2 با دنیای بزرگ و شخصیت‌های متفاوت و دوست داشتنی‌اش این قابلیت را دارد که شما را برای مدتی طولانی سرگرم کند. این بازی از همان دقایق اول به شما نشان می‌دهد که باید انتظار چه چیزی را داشته باشید؛ سپس اجازه می‌دهد آزادانه به آزمون و خطا و بهتر شدن بپردازید. این بازی در هیچ زمینه‌ای قصد پیچاندن بازیکنان را ندارد و همه چیز را برای لذت بردن ایشان از یک تجربه‌ی سرراست و لذت‌بخش نقش آفرینی آماده می‌کند.
علی ولی خانی

8

نقاط قوت

  • + داشتن المان‌های نقش آفرینی خوب
  • + رابط کاربری ساده و کاربردی
  • + شخصیت‌ها و آیتم‌های متنوع
  • + بخش چند نفره‌ی جذاب

نقاط ضعف

  • - ضعف در زمینه داستان
  • - وجود باگ‌های مختل‌کننده تجربه بازی
  • - تنوع پایین دشمنان
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده