Injustice 2 اثری جذاب است که چه عاشقان دنیای ابرقهرمانی DC و چه عاشقان بازی‌های مبارزه‌ای را به سمت خود جلب، و آن‌ها را شیفته خود می‌کند. با بررسی بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های فایتینگ یا همان مبارزه‌ای خودمان، یکی از قدیمی‌ترین ستون‌های بازی‌های ویدیویی هستند که سال‌هاست با شکل و شمایل مختلف منتشر می‌شوند. از Mortal Kombatهای خشن و خونین گرفته تا Tekken و Street Fighter که پر از عناصر ژاپنی‌پسند هستند. اما مسئله‌ای که در تمامی بازی‌های مبارزه‌ای صادق است، پیشرفت بسیار کند آن‌ها محسوب می‌شود. بله، اصل بازی‌های مبارزه‌ای این است که دو کاراکتر را انتخاب کنیم و با تمام وجود به جان هم بیوفتیم. اما محتوای همه این بازی‌ها به گونه‌ای بودند که خیلی زود برای بازیکنانی که به صورت حرفه‌ای این سبک آثار را دنبال نمی‌کردند بوی تکرار می‌گرفت. یکی دیگر از بخش‌هایی که اکثر بازی‌های فایتینگ آن را جدی نمی‌گرفتند، بخش داستانی یا تک‌نفره است که در بیش‌تر بازی‌ها این بخش اصلا در حدی نبودند که بتوان آن بخش از بازی را یک نقطه قوت قلمداد کرد.

اما حالا، استودیو ندرلم، با بازی Injustice 2، همه این معادلات تکراری بازی‌های مبارزه‌ای را به هم ریخت. اثری که محتوای بسیار غنی آن، از انواع و اقسام حالت‌ها گرفته تا تعداد کاراکترهای بسیار جذاب و خوش جزییاتش، باعث شده تا همین حالا Injustice 2 را به عنوان یکی از غنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای چند سال اخیر نام ببریم. Injustice 2 پای خود را فراتر از هر بازی فایتینگ دیگری گذاشته و حتی یک بخش داستانی ارایه داده که نه تنها به عنوان یک نکته مثبت از آن یاد می‌کنیم، بلکه حتی می‌تواند یک نکته تحسین برانگیز برای تمامی عاشقان بازی‌های مبارزه‌ای و دوست‌داران دنیای ابرقهرمانی DC باشد.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید | تماشا در یوتیوب

بازی Injustice 2 یکی از غنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای چند سال اخیر را ارایه می‌دهد

داستان بازی Injustice 2، چند سال پس از اتفاقات نسخه اول بازی یعنی Injustice: Gods Among Us رخ می‌دهد. جایی که سوپرمن به خاطر اهداف خود که اصلا به مذاق بتمن خوش نیامده، در زندانی مخصوص حبس شده و قدرتش کنترل می‌شود. بتمن نیز که همیشه به فکر برقراری صلح بوده است، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا آرامش را به زمین بازگرداند. اما زمانی همه چیز بر هم می‌ریزد که سر و کله یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های شرور دنیای DC پیدا می‌شود؛ برینیاک. این شخصیت که به یکی از بزرگ‌ترین دشمنان سوپرمن مشهور است، به دنبال کنترل زمین و نابودی آن است. حال که بتمن رهبر برقراری آرامش در زمین است، تنها یک راه برای مقابله با برینیاک دارد؛ همکاری دوباره با سوپرمن.

بدون هیچ شکی، سری بازی‌های آرکام بتمن استودیو راک‌استدی، تا به این لحظه در دنیای بازی‌های ویدیویی بهترین مجموعه بازی‌های ابرقهرمانی را ارایه دادند. حال به جرات می‌توان گفت که بازی Injustice 2 بعد از این اثر در رتبه دوم قرار می‌گیرد. خوبی داستان بازی Injustice 2 این است که نیاز نیست حتما بخش داستانی Injustice: Gods Among Us را تجربه کرده باشید. داستان بازی آن قدر سر راست هست که خیلی زود در جریان اتفاقات قرار بگیرید. اما باور کنید سر راست بودن بازی به معنی ساده بودنش نیست. اگر طرفدار دنیای ابرقهرمانی شخصیت‌های دی‌سی باشید، داستان این اثر دست از سورپرایز کردن شما برنخواهد داشت و از آنجایی که بدون فاش کردن داستان نمی‌توان آن‌ها را شرح داد، پس این شگفتی‌های داستانی را برای شما می‌گذارم تا خودتان آن‌ها را تجربه کنید. اما به طور کلی، بخش داستانی بازی Injustice 2 آن قدری خوب هست که شما را تا آخرین لحظه پای خود نگه دارد و جذابیتش را از دست ندهد.

Injustice 2

استودیو ندررلم قول داده بود تا شاهد لیست بزرگی از شخصیت‌های مختلف که متشکل از قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های دنیای دی‌سی هستند باشیم. خب این استودیو به قولش عمل کرده و نه تنها تعداد آن‌ها قابل قبول است، بلکه از نظر کیفیت طراحی نیز شما را شگفت‌زده خواهند کرد. اولین نکته این است که اگر از آن دست افرادی هستید که با شخصیت‌های بازی و قدرت‌های منحصر به فردشان آشنایی ندارید، بخش داستانی بازی با کارگردانی بسیار خوبش شما را با تمامی این کاراکترها رو در رو خواهد کرد. در طول بازی و با توجه به شرایط مختلف، کنترل بسیاری از قهرمان‌های بازی را در دست خواهید گرفت و بسیاری از ضدقهرمان‌ها نیز در برابر شما ایستادگی خواهند کرد. یک‌پارچگی بین میان‌پرده‌‌های خوش‌ساخت و گیم‌پلی جذاب تک تک کاراکترها، نه تنها تنوع جالبی به داستان و روایتش بخشیده، بلکه باعث شده تا به خوبی از قدرت‌های کاراکترها با خبر شوید و خود را آماده مبارزه در دنیای آنلاین بازی کنید.

جزییات شخصیت‌های بازی شما را شگفت‌زده خواهد کرد

تک تک شخصیت‌ها دارای قدرت‌های منحصر به فرد خودشان هستند که سازنده بازی کاملا با صبر و حوصله روی آن‌ها کار کرده و چیزی را از قلم ننداخته است. می‌توان گفت هر کدام از کاراکترها آن‌قدر به تنهایی خوب هستند که دوست دارید کنترل تک‌تک‌شان را به دست بگیرید و با قابلیت‌های‌شان هر بلایی که بخواهید سر حریف بیاورید. شما به خوبی قادر خواهید بود تا قدرت‌های متفاوت شخصیت‌ها را درک کنید و اینطور نیست که تنها با مشت و لگد‌های روتین یک بازی مبارزه‌ای رو به رو باشید. به طور مثال قدرت‌‌های فراانسانی سوپرمن و سوپرگرل به خوبی قابل لمس خواهند بود و از قدرت پرواز آن‌ها گرفته تا اشعه‌‌ای که از چشمان خود شلیک می‌کنند آن‌ها را از سایرین جدا می‌کند. از طرفی تکنولوژی‌های پیشرفته بتمن و آن قابلیت‌های منحصر به فردش به خوبی در بازی جاگذاری شده‌اند. حتی کاراکتر محبوبی مثل فلش نیز که سرعت بالای آن کاملا به چشم می‌آید، حرکات بسیار جذابی را روی دشمن پیاده می‌کند که واقعا به فلش بودن آن پی خواهید برد. حتی در این بین زن شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که چه شیرزنی است و آکوامن به خوبی قدرت مطلق اقیانوس را به رخ می‌کشد.

تمامی طراحی عالی کاراکترها، از انیمیشن‌‌ها تا قدرت‌های منحصر به فردشان، به خوبی به لطف گیم‌پلی و سیستم مبارزه بسیار خوب بازی به نمایش در می‌آیند. مکانیزم فایتینگ بازی Injustice 2 با اینکه تفاوت عظیمی نسبت به شماره قبل نداشته، اما همچنان نسبت به سایر بازی‌ها متمایز است و به لطف لیست بلند بالای شخصیت‌ها که هر کدام هم ویژگی‌های خاص خود را دارند، شاهد مبارزات بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستیم.

Injustice 2

اولین نکته خوب سیستم مبارزات بازی این است که یادگیری ضربه‌ها و کامبو‌های مختلف سخت نیست و به سرعت می‌توانید با اساس و پایه‌های آن‌‌ها آشنا شوید؛ حتی اگر این اولین بار است که به سمت یک بازی مبارزه‌ای می‌آیید. اما اصلا فراموش نکنید که برای اجرای درست و صحیح تمامی ضربات، دفاع و پیاده کردن حرکات ویژه، نیاز به تمرین و اعصابی قوی‌ دارید؛ درست مثل هر بازی مبارزه‌ای دیگر. البته در این بازی هم می‌توانید چشمان خود را ببندید و با استفاده از هر ۱۰ انگشت خود تمامی دکمه‌‌های کنترلر را فشار دهید و شاهد حرکاتی باشید که حتی در خواب هم نمی‌توان آن‌ها را اجرا کرد، اما به هر حال شاید خبری از آن خشونت‌های بی‌رحمانه مورتال کامبت نباشد، اما قرار هم نیست برای اجرای به موقع و درست ضربات و دفاع کار راحتی داشته باشید.

علاوه بر مشت و لگد‌های همیشگی بازی‌های فایتینگ، بازی المان‌های مختلفی برای اجرای ضربات ویژه کاراکترها در خود تعبیه کرده است. هرچند همان مشت و لگدها نیز برای کاراکترهای مختلف کاملا متفاوت هستند و اصلا احساس نمی‌کنید که حرکات هر یک از آن‌ها کپی پِیست از یکدیگر است. برای اجرای ضربات ویژه هر کاراکتر یا انجام یک سری حرکات خاص، هر کاراکتر دارای نوار قدرتی است که در طول مبارزه به مرور پر می‌شود. حال با استفاده از دکمه‌های معین شده که می‌توانید آن‌ها را در منوی بازی به راحتی ببینید، به اجرای ضرباتی جذاب می‌پردازید. برای مثال استفاده از لیزرهای چشمان سوپرمن و در هم کوبیدن دشمن به روش‌های خاص خودش، استفاده از قابلیت‌های جذابی که بتمن در آستین دارد، ضرباتی بسیار سریع و همه جانبه از سوی فلش، استفاده از ابزار دیوانه‌وار جوکر روی دشمن یا حتی استفاده از اسلحه مخصوص کاپیتان کولد بخشی از حرکات هیجان‌انگیز هر کاراکتر هستند.

بررسی بازی No Man

اما اوج و نهایت این نوار قدرت، Super Move است. هنگامی که این نوار قدرت به طور کامل پر شود، هر کاراکتر قادر است قوی‌ترین ضربه خود را روی دشمن پیاده کند که بازهم شاهد منحصر به فرد بودن آن‌ها برای هر شخصیت هستیم. با اجرای ضربه Super Move، بازی برای چند لحظه از حالت گیم‌پلی خارج می‌شود و شاهد یک میان پرده کوتاه و اجرای حرکت کاراکتر روی دشمن خواهیم بود. برای مثال سوپرگرل حریف را به کهکشان می‌برد، او را به سمت کره زمین شوت می‌کند و با لیزرهای مخصوصش از آن پذیرایی می‌کند! جوکر حریف را روی صندلی شکنجه می‌نشاند، شوک الکترونیکی وارد می‌کند و در نهایت با دینامیت دشمن را منفجر می‌کند! بری الن، یا همان فلش خودمان، با سرعت فوق‌العاده بالا شروع به دستکاری خط زمان می‌کند، حریف را به دوران دایناسورها می‌برد، او را به یک تیرکس بیچاره می‌کوباند و در نهایت آن را به زمان حال باز می‌گرداند! هارلی کویین کفتارهایش را به جان حریف انداخته و در نهایت با چوب بیسبال معروفش محکم به سر آن می‌کوبد!

سیستم مبارزات بازی سریع و برای هر کاراکتر منحصر به فرد هستند

البته این امکان وجود دارد که بعد از چند ماه بازی کردن این حرکات تکراری شود، اما در هر صورت نمی‌توان از جذابیت‌ آن‌ها گذشت. از طرفی دیگر همانند نسخه اول، بازی دارای بخشی به نام Clash است که به مراتب جذاب‌تر و حیاتی‌تر از گذشته دنبال می‌شود. سیستم کلش به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از نوار قدرت خود، حریف را به چالشی چند ثانیه‌ای بکشید. این نبرد کوتاه می‌تواند شرایط را در هر لحظه از بازی تغییر دهد. برنده شدن در بخش کلش باعث می‌شود تا بسته به استفاده و عملکرد صحیح در آن بخشی از سلامتی کاراکتر بازگردد، اما از طرفی اگر این نبرد را به حریف ببازید، ممکن است سلامتی شما کاهش پیدا کند و در عوض سلامتی حریف بالاتر برود. این بخش هیجان‌انگیز و جذاب می‌تواند هم ناجی شما در مبارزات باشد و هم کارتان را یکسره کند!

علاوه بر ضرباتی که خودتان به صورت مستقیم روی حریف پیاده می‌کنید، محیط‌‌های نسبتا پویای بازی نیز به هیجان‌انگیزتر کردن مبارزات کمک شایانی کرده‌اند. مکان‌های مبارزات بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند. سفینه فضایی برینیاک، تیمارستان آرکام، گاتهام و متروپلیس از جمله استیج‌های بازی به شمار می‌روند. تمامی این استیج‌ها دارای المان‌های پویایی هستند که می‌‌توان از آ‌ن‌ها در جریان مبارزات استفاده کرد. مجسمه‌ها، کامپیوترها و حتی آدمی که یک گوشه نشسته نیز از جمله ابزاری هستند که می‌توانید آن‌ها را روی سر حریف خراب کنید. همچنین استیج‌های بازی شامل چندین بخش هستند که با یک ضربه محکم در شرایطی خاص، این استیج‌ها توسط میان‌پرده‌ای هیجان‌انگیز جا به جا می‌شوند.

Injustice 2

بخش مولتی‌ورس شما را برای مدت طولانی از بازی دور نخواهد کرد

البته در کنار بخش داستانی، بازی همچنان ویژگی‌هایی دارد که شما را برای مدتی طولانی‌تر پای خود بنشاند. یکی از جذاب‌ترین حالت‌های بازی برای آن دست از افرادی که دوست دارند تنها بازی کنند، حالت مولتی‌ورس «Multiverse» نام دارد. حالت مولتی‌ورس داستانی کوتاه دارد که شما را با جهان‌های موازی زیادی رو به رو می‌کند. در همه این جهان‌ها، بتمن‌ها، سوپرمن‌ها و جوکرهایی وجود دارند که برخی از آن‌ها به دنبال آرامش دنیا هستند و برخی دیگر به دنبال برهم ریختن آرامش. حالت این بازی چیزی شبیه به Living Towerهای بازی Mortal Kombat است. جای جای نقشه‌هایی که در حالت مولتی‌ورس وجود دارد، ساختمان‌هایی دیده می‌شود که در آن‌ها شاهد دسته‌هایی از قهرمان‌های مختلف هستیم که باید در برابر آن‌ها ایستادگی کنید.

هر ساعت، هر روز و هر هفته، چالش‌های مختلفی به این بخش اضافه می‌شوند که پیروزی در آن‌ها نیز جوایز خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. چالش‌های مختلف نیز می‌توانند شامل شرایط خاص مبارزه باشند. این که با قهرمانی خاص مبارزه کنید، با شرایط و قوانینی خاص در برابر دشمنان قرار بگیرید یا حتی با ویژگی‌های محدودتر سعی کنید دشمنان را از پای درآورید، از جمله چالش‌های مختلف این بخش از بازی هستند که می‌توانند به راحتی جلوی تکراری شدن بازی را برای‌تان بگیرند.

تمامی مبارزات، چه در بخش داستانی، چه در بخش مولتی‌ورس و چه در بخش آنلاین، شما را به آیتم‌های مختلفی می‌رسانند که Gear نام دارند. بخش Gear یکی دیگر از محتویات غنی بازی Injustice 2 است که ارزش بازی را بالاتر برده است. هر یک از کاراکترهای بازی دارای ده‌ها آیتم مختلف هستند که می‌توان به وسیله آن‌ها کاراکتر را شخصی‌سازی کرد و ظاهری کاملا متفاوت به آن بخشید. البته نه فقط از نظر ظاهری، بلکه با به دست آوردن آیتم‌های ویژه و بالاتر رفتن سطح هر کاراکتر، می‌توان حتی قدرت کاراکتر را بالاتر هم برد.

 

این آیتم‌ها شامل لباس‌های کلاسیک برخی شخصیت‌ها، اسلحه‌های گرم و سرد مختلف و حتی قالب‌های رنگی جدید برای لباس‌ها می‌شوند. ماسک یا کمربند جدید برای بتمن، زره‌ و اسلحه‌ای جدید برای ددشات، اسکین ریورس فلش برای کاراکتر فلش، کمانی جدید برای گرین آرو یا حتی سپرهایی متفاوت برای زن شگفت‌انگیز، تنها گوشه‌ای از ده‌ها آیتم بخش Gear و شخصی‌سازی کاراکترها هستند. تمامی این ابزار نیز روی قدرت، قابلیت‌ها، سیستم دفاع و حتی سلامتی کاراکتر تاثیر مستقیم می‌گذارند.

البته نکته منفی ماجرا این است که بسیاری از این آیتم‌ها وابسته به سیستم لوت هستند و اگر بخواهید تنها روی یک شخصیت برای شخصی‌سازی کار کنید، سیستم لوت بازی چنین اجازه‌ای به شما نخواهد داد و قادر نیستید به صورت جداگانه و با پول درون بازی به خرید آیتم‌های مورد نظر بپردازید. بنابراین برای دست یافتن به آیتم‌های مورد نظر خود باید چشم به لوت‌ باکس‌هایی بدوزید که تمامی آیتم‌های آن شانسی هستند.

اما بخش آنلاین بازی نیز شما را به مبارزه با دیگر بازیکنانی دعوت می‌کند تا طعم چالش اصلی بازی را خواهید بچشید. حالت‌هایی مانند مسابقات یک به یک به صورت رنک‌بندی و غیر رنک‌بندی و حالت King of the Hill که می‌‌توانید به صورت چند نفره یکدیگر را به چالش بکشید، از جمله بخش‌های آنلاین بازی هستند. در طول مدتی که سعی داشتم در بخش آنلاین بازی با دیگر بازیکنان خارج از کشور متصل شوم و با آن‌ها مبارزه کنم، سیستم مچمیکینگ بازی به آن صورت سریع عمل نمی‌کرد. اما مبارزه با دوستانی که در بازی آنلاین هستند بسیار سریع انجام می‌شود و بازی مشکل خاصی ندارد. همچنین در بخش آنلاین، بازی اطلاعات مفیدی از اینترنت شما مانند پینگ را به نمایش می‌گذارد تا متوجه مشکلات این بخش شوید و در صورت بالاتر بودن پینگ، دور بخش آنلاین را خط بکشید؛ چرا که این موضوع شدیدا به ضرر شما تمام خواهد شد.

Injustice 2

در آخر، باید بعد از تمامی محتویات بسیار خوب و قابل قبول این بازی مبارزه‌ای، به تحسین بخش گرافیکی بازی پرداخت. Injustice 2، چه از نظر گرافیک فنی و چه از نظر گرافیک هنری و بصری، جای هیچ ایرادی باقی نگذاشته است. در طول تجربه چندین و چند ساعته‌ای که از بازی داشتم، هیچ باگ آزار دهنده‌ای مشاهده نشد. حتی در طول بازی هیچ افت فریمی روی اعصاب شما راه نخواهد رفت و طعم تجربه‌ای یک دست و صیقلی را خواهید چشید. اما بخش هنری بازی حتی فراتر از بخش فنی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از انیمیشن‌ها گرفته تا طراحی تک تک کاراکترها و جزییات‌شان، کاملا ثابت می‌کنند که استودیو ندررلم به خوبی برای بازی وقت گذاشته و احترام زیادی برای کاراکترهای دنیای دی‌سی قائل بوده است. کافی است فقط یک بار با هارلی کویین رو به رو شوید تا به قدرت انیمیشن‌های صورت عالی بازی پی ببرید. Injustice 2 از نظر بصری زیبا و دلنشین، و از نظر فنی بدون ایراد عمل می‌کند و به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت.

همچنین استودیو ندررلم برای بخش صوتی Injustice 2 هیچ چیزی کم نگذاشته است. برجسته‌ترین نکته در این مورد هم صداگذاری عالی شخصیت‌ها هستند. تمام شخصیت‌ها صداپیشه مناسب خود را دارند و از نظر دیالوگ گویی نیز بسیار متنوع عمل می‌کنند. حتی هر شخصیت در برابر شخصیت مقابلش دیالوگ‌هایی کوتاه و متفاوت دارد. بتمن در برابر جوکر، سوپرمن در برابر زن شگفت‌انگیز، ددشات در برابر گرین آرو و بسیاری دیگر، هر کدام حرفی برای گفتن در برابر رقیب خود دارند. موسیقی‌ها و صداگذاری‌های محیط بازی نیز بسیار خوب هستند و جای ایرادی باقی نگذاشته‌اند.


منبع زومجی

Injustice 2

بازی Injustice 2 یکی از غنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای چند سال اخیر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و آن‌قدر محتوا دارد که برای مدت طولانی بازیکن را پای خود بنشاند. قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌ها با جزییات بسیار خوب، بخش داستانی عالی و حالت‌های مختلفی از جمله مولتی‌ورس، Injustice 2 را به اثری باارزش و قابل احترام تبدیل کرده‌اند. Injustice 2 نه تنها طرفداران بازی‌های فایتینگ را راضی می‌کند، نه تنها عاشقان دنیای دی‌سی را به سمت خود می‌کشاند، بلکه برای افرادی که برای اولین بار به سمت بازی‌های مبارزه‌ای می‌آیندگزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.
نیلوفر ابراهیم پور

9

نقاط قوت

  • - بخش داستانی جذاب
  • - جزییات بالای کاراکترها
  • - سیستم مبارزه بسیار خوب
  • - محتوای غنی
  • - شخصی‌سازی عالی کاراکتر‌ها

نقاط ضعف

  • - محدود بودن آیتم‌ها در لوت‌باکس‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده