نویسنده: wood patch
// شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

تعداد کاربران فعال شبکه ایکس‌باکس لایو از مرز ۴۸ میلیون نفر عبور کرده است

اگرچه کمپانی مایکروسافت از ارائه آمار و ارقام دقیق مربوط به سرویس‌ها و گجت‌های خود امتناع می‌ورزد، اما بنابر آخرین اطلاعات رسمی، شبکه ایکس‌باکس لایو، سرویس بازی‌های آنلاین، هم‌اینک بیش از ۴۸ میلیون کاربر فعال دارد. با زومجی همراه باشید.

طبق گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی،  سرویس محبوب ایکس‌باکس لایو، به‌صورت متوسط در هر ماه ۴۸ میلیون کاربر فعال دارد و این رقم در راستای سیر صعودی شبکه بیش‌تر نیز می‌شود؛ به گونه‌ای که هر سال شاهد رشد ۳۰ درصدی تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو هستیم. البته صحت آمار و ارقام اعلام شده از سوی مایکروسافت، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به علت نامشخص بودن الگوهای شمارشی و این‌ موضوع که آن‌ها چه کسانی را در شمار کاربران فعال قرار می‌دهند، باید منتظر انتشار جزئیات دقیق از سوی نهادهای مربوطه باشیم. اما در هر صورت روند رو‌به‌رشد شاخه ایکس‌باکس مایکروسافت و افزایش سهم کنسول‌های خانگی  از بازارها، حقیقتی غیر قابل انکار است و در حال حاضر، کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و شایعات حاکی از فروش ۱۸ میلیون واحدی آن هستند.

چندی پیش کوین ترنر، مدیر اجرایی ارشد مایکروسافت، در هنگام قرائت بیانیه کمپانی در اجلاس جهانی سرمایه‌گذران، این ‌گونه اظهار کرد:

امسال به‌لطف بخش‌های ایکس‌باکس و سرفیس، فصل تعطیلات را با قدرت پشت سر گذاشتیم.

 

این روزها، پلی‌استیشن 4 با فروشی بیش از ۳۶ میلیون دستگاه، بر بازار کنسول‌های نسل هشتمی حکم‌فرمایی می‌کند و حتی رکوردهای مربوط به جمعه سیاه را نیز جابه‌جا کرده است. با این حال روند صعودی شاخص‌های مربوط به برند ایکس‌باکس و افزایش جامعه آماری کاربران فعال شبکه ایکس‌باکس لایو از ۳۵ میلیون نفر در تابستان سال گذشته میلادی به ۵۰ میلیون نفر تا  امروز، گواه تغییر اوضاع کنونی طی ماه‌های آینده است.

نظر شما در باره این خبر چیست؟ شما آینده این بازار پرتلاطم را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده