نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

مایکروسافت: اجرای بازی‌های چند-دیسکی نسل هفتم برروی ایکس‌باکس وان نزدیک است

با اضافه‌شدن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 به کنسول ایکس‌باکس وان (Backward Compatibility)، مشخص شد که این سیستم تنها از بازی‌هایی که در یک دیسک عرضه شدند پشتیبانی می‌کند. با این حال خوش‌بختانه کمپانی مایکروسافت درحال رسیدن به راه‌حلی برای رفع این مشکل است. با زومجی همراه باشید.

بازی Deus Ex: Human Revolution یکی از بازی‌های رایگان اعضای گُلد شبکه ایکس‌باکس لایو در ماه ژانویه است. تمام کاربرانی که این بازی را دریافت کنند، می‌توانند آن را برروی کنسول ایکس‌باکس وان اجرا کنند.

اگر به‌خاطر داشته باشید، پس از انتشار بازی Deus Ex: Human Revolution نسخه‌ای دیگر از آن با نام Deus Ex: Human Revolution- Director’s Cut در دو دیسک عرضه شد. اگرچه بازی اصلی مورد ستایش بازیکنان و منتقدان واقع شد، اما باس‌فایت‌های بازی یکی از مشکلات اصلی آن بود که در نسخه Director’s Cut مجددا از نو طراحی و مشکلات آن رفع شد.

در حالی‌که علاقه‌مندان دوست داشتند بهترین نسخه از بازی Deus Ex: Human Revolution را با کمترین مشکلات ممکن برروی کنسول ایکس‌باکس وان خود تجربه کنند، اما بدلیل عدم پشتیبانی قابلیت backward compatibility از بازی‌های چند-دیسکی، بازیکنان فقط به نسخه اصلی بازی دسترسی خواهند داشت.

با این حال نگران نباشید، چراکه مایکروسافت همچنان درحال کار برروی این مشکل است و براساس اطلاعات منتشرشده در حساب توییتر مجموعه‌ی Deus Ex، اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی و با انتشار یک بروزرسانی شاهد رفع این مشکل و اجرای بازی‌های چند-دیسکی نسل هفتم برروی ایکس‌باکس وان خواهیم بود.

بنابراین اگر دوست دارید نسخه Director’s Cut بازی Deus Ex: Human Revolution از نسل هفتم را برروی کنسول نسل هشتمی خود بازی کنید، بهتر است کمی صبر کنید تا با انتشار یک آپدیت، قابلیت انجام این کار به شما داده شود.

منبع: Game Informer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده