نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

استون مارتین ولکان ۲.۳ میلیون دلاری، خودروی آینده‌‌ی جیمز باند خواهد بود

چندی پیش استون مارتین از سوپر اسپورت جدید خود که در تعداد محدود تولید خواهد شد، پرده برداشت. براساس شنیده‌ها این سوپر اسپورتِ ۲.۳ میلیون دلاری که وُلکان (Vulcan) نام دارد، در فیلم بعدی از سری داستان‌های مامور ۰۰۷، در اختیار جیمز باند قرار خواهد گرفت.

اَستون مارتین چندی پیش از سوپراسپورت جدید خود با عنوان ولکان رونمایی کرد.  تنها ۲۴ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و قیمت هر دستگاه نیز ۲.۳ میلیون دلار تعیین شده است. اخبار منتشر شده نشان از این دارد که جیمز باند در فیلم بعدی خود از ولکان استفاده خواهد کرد.
aston martin james bond

ولکان که غربیلک فرمان آن به شکل U است، در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد و خودرویی است که فقط برای استفاده در پیست‌ها در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. در صورتی که شما نیز درصدد تصاحب یکی از دستگاه‌های این ابر خودرو هستید، پس بهتر است خود را برای یک دوره‌ی آموزشی که به منظور آشنایی با رانندگی این خودرو است، آماده کنید.

از نظر فناوری‌های بکار رفته، ولکان را باید در زمره‌ی خودروهای پیشرفته‌ای قرار داد که توسط این خودروساز تولید خواهد شد، از این‌رو ولکان خودروی مناسب وطنی برای مامور امنیتی بریتانیایی است که همیشه از پیشرفته‌ترین خودروها استفاده می‌کند. بدنه‌ی این خوردو تماما از فیبرکربن ساخته می‌شود. خریداران ولکان در دوره‌ی آموزشی برگزار شده نه‌تنها نحوه‌ی رانندگی با این خودرو را فرا خواهند گرفت، بلکه با نحوه‌ی شخصی سازی خودرو بنابر سلایق و راحتی خود نیز آشنا خواهند شد.


2A1E0F8D00000578-3144997-There_will_also_be_the_option_of_time_in_the_virtual_race_car_wo-a-40_1435693039081

مدیر عامل استون مارتین، ابر خودروی تولیدی این کمپانی را یک سوپر اسپورت نادر و مهیج خوانده که برای انتقال بهترین تجربه‌ی رانندگی که برگرفته از تاریخ قوی استون مارتین است، طراحی شده است. ولکان را می‌توان براساس ویژگی‌های رانندگی مالک خودرو و همچنین ویژگی‌های مسیر با تنظیمات مختلفی روانه‌ی میدان کارزار کرد. این خودرو استاندارهای جدیدی را در حوزه‌ی خودروهای اسپورت لوکس ایجاد خواهد کرد.

یکی از وجوه تمایز این سوپر اسپورت لوکس، فرمان U شکل آن است که قابلیت‌های متعددی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به امکان روشن کردن خوردو، فعال کردن سیستم نگهدارنده بین خطوط، تنظیم شدت ترمزهای ABS، سیستم کنترل چسبندگی و شمار دیگری از نشان‌دهنده‌ها به همراه کنترل برف پاک‌کن‌ها اشاره کرد. در پشت این فرمان خوش دست، پدال‌های تعویض دنده قرار گرفته که می‌توان با استفاده از آن‌ها دنده را افزایش یا کاهش داد.

aston martin james bond

هرچند هنوز مشخصات فنی این ابر خوردو نهایی نشده، اما استون مارتین اعلام کرده که در این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۷ لیتری V12 با قدرت ۸۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. این خوردو قادر است در کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۲۱ کیلومتر در ساعت است. پیشرانه‌ی ۸۰۰ اسب بخاری مورد استفاده در ولکان توسط تیم مسابقه‌ی استون مارتین طراحی و توسعه یافته و نسبت قدرت به وزن این پیشرانه بیش از نسبت قدرت به وزن خودروهای GTE است که در مسابقات WEC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدنه ی استون مارتین ولکان کاملا از فیبرکربن و توسط Multimatic ساخته شده که سابقه‌ی همکاری طول و درازی با استون مارتین در کارنامه دارد. استون مارتین برای مقابله با قدرت و سرعت برگرفته از موتور، از ترمزهای ساخت برمبو در کنار دیسک‌های کربن سرامیکی مورد استفاده در خودروهای مسابقه‌ای بهره گرفته است. قطر دیسک ترمز‌های مورد استفاده در این خوردو ۳۸۰ میلی‌متر در چرخ‌های جلو و ۳۶۰ میلی‌متر در چرخ‌های عقب است. قدرت ۸۰۰ اسب بخاری خروجی موتور به چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود. لاستیک‌های مورد استفاده در این خودرو نیز ساخت کمپانی میشلن است. ضمنا راننده از وجود یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی ساخت Xtac بهره می‌برد.

aston martin james bond

خریداران پیش از در اختیار گرفتن خودروی خود، در یک دوره‌ی آموزش رانندگی شانس رانندگی سایر محصولات استون مارتین از قبیل ونتیج V12 و ونتیج GT4 را در خواهند داشت. خریداران با توجه به تجربه‌ی خود از رانندگی این خودورها، نسخه‌ی اختصاصی از ولکان را با توجه به آنچه که در رانندگی با سایر خودروها در اختیار سازندگان قرار داده‌اند، دریافت خواهند کرد.

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده