ناشر GTA از محتواهای دانلودی می گوید : کاربران نباید احساس کنند از آن ها دزدی می شود
او در چهل و سومین همایش فناوری، رسانه و تلکام که در شهر نیویورک برگزار میشود گفت که گیمرها نباید این احساس را در قبال محتواهای دانلودی داشته باشند که از آنها دزدی میشود. او توضیح میدهد:
شما هیچوقت نمیخواهید که کاربر احساس کندجیبش را زدهاید. شما کاربری میخواهید که احساس کند به او تجربهای عالی ارائه کردهاید. شما میخواهید آنها برای هزینه کردن روی تجربهای که به او ارائه کردهاید، خوشحال باشند.
این به نظر موضوع میرسد، اما زلنیک بدون اینکه از کسی اسم ببرد، گفت برای بعضی از توسعهدهندگان کسب درآمد اولویت بیشتری نسبت به خلاقیت دارد.
اما من فکر میکنیم بعضی از شرکتهای سرگرمیهای تعاملی، معمولاً نه آنهایی که برای کنسولها بازی میسازند بلکه بعضی از سازندگان بازیهای رایگانی که محتوای پولی دارند (Free-to-play)، کاملاً روی کسب درآمد تمرکز کردهاند و به خلاقیت به عنوان ضرورتی آزاردهنده نگاه میکنند که شرط اولیهی کسب درآمد است. ما اصلاً به این قضیه با این دید نگاه نمیکنیم. درآمد به صورت طبیعی از خلاقیت حاصل میشود. هرچه ما بیشتر به کاربر محتوایی بدهیم که با تجربهی آن خشنود شود، او هم با احساس بهتری پول خود را برای آن خرج میکند.
زلنیک در مورد سری بازیهای NBA 2K میگوید هزینهای که بابت پول داخل بازی میپردازید در مقایسه با ارزش آن، بسیار ناچیز است. او همچنین قبلاً در مورد GTA Online، بخش چندنفرهی آنلاین GTA 5 هم صحبت کرده بود و از آن به عنوان هدیهای که به صورت مداوم به کاربر اهدا میشود یاد کرد. علاوه بر این او به این نکته اشاره کرد که تیک-تو بازیهایش را طوری طراحی میکند که سرگرمکننده و تجربهای کامل باشند که کاربر برای آیتمها و پول داخل بازی، لازم نیست هزینهی اضافهای بپردازد.
منبع: Gamespot