نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶

سازنده Banishers: Ghosts of New Eden به این بازی افتخار می‌کند

کارگردان بازی Banishers: Ghosts of New Eden معتقد است که این بازی یک پروژه AAA نیست، بلکه یک بازی خوش ساخت AA است که طی ۴ تا ۵ سال ساخته شده است.

استودیوی Don’t Nod امسال دومین بازی اکشن و نقش آفرینی خود را به با عنوان Banishers: Ghosts of New Eden منتشر کرد و اکثر کسانی که تاکنون موفق به تجربه آن شدند معتقدند که این بازی به مراتب موفقیت آمیزتر از بازی قبلی بود. دونت‌‌ناد بعد از ساخت بازی‌های Life is Strange و Vampyr که بر انتخاب بازیکن و مواجهه با عواقب تصمیم‌ها متکی بودند، در Banishers: Ghosts of New Eden بیش‌ازپیش روی این موضوع تاکید می‌کند.

اما بازی Banishers برخلاف Vampyr از مقیاس نسبتاً بزرگی برخوردار است و تجربه‌ی درگیرکننده و عمیق‌تری را به مخاطب ارائه می‌کند؛ اما از نظر مقیاس پروژه‌ی توسعه‌ی بازی، Don’t Nod نیز اذعان می‌کند که Banishers یک محصول رده بالای AAA با بودجه‌ی سنگین محسوب نمی‌شود. استفن بیورگر، کارگردان روایت داستانی بازی در مصاحبه با MP1st، بازی Banishers: Ghosts of New Eden را به‌عنوان یک «بازی خوش ساخت AA» توصیف می‌کند:

«بازی Banishers: Ghosts of New Eden یک پروژه AAA نیست. این بازی درواقع یک پروژه خوش ساخت AA محسوب می‌شود که به آن افتخار می‌کنیم. ما تصمیم و انگیزه‌ی کافی برای تحویل یک تجربه عالی به مخاطبان خود را داشتیم و در نتیجه یک نقشه‌ی بزرگ و میزان زیادی از محتوای درون آن را به مخاطبان این بازی ارائه کردیم.»

مبارزه شخصیت اصلی با روح در بازی Banishers: Ghosts of New Eden

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود خاطر نشان کرد که Banishers برخلاف دیگر بازی‌های داستان محور استودیو دونت ناد مثل Life is Stange، از ساختار بزرگ‌تر و اساس محتوایی غنی‌تری برخوردار است:

«ساختار بازی به ماهیت پروژه‌ای که می‌سازیم بستگی دارد. بازی‌های داستان محور مثل Life is Strange یا Tell Me Why ذاتاً به یک ساختار خطی نیاز دارند. اما با Banishers احساس کردیم که لازم است جهان بازی را بازتر بسازیم و به بازیکنان اجازه دهیم تا اسرار New Eden را با سرعت و ترتیبی که با آن راحت‌تر هستند بررسی و کشف کنند. بنابراین این بازی ساختار بازتری نسبت به این بازی‌ها دارد.»

با مقایسه مقیاس دنیای بازی Banishers با دیگر پروژه‌های قبلی Don’t Nod جای تعجب نیست که این بازی مدت زمان زیادی را تحت فرایند توسعه قرار داشته است. کارگردان این بازی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد که فرایند تولید بنشیرز حدود ۴ الی ۵ سال طول کشیده است.

مواجهه با هیولایی عظیم در بازی Banishers: Ghosts of New Eden

«نمی‌توان به‌سادگی زمان چرخه کامل ساخت یک بازی را تعریف کرد. درواقع بیشتر به نوع درنظرگرفتن شما بستگی دارد. ممکن است بخواهیم از صفر در نظر بگیریم که اولین ایده‌ی ساخت بازی مطرح شد یا اینکه از زمان ساخت اولین سکانس قابل بازی که نشان می‌دهد این مسئله نسبی است. حتی بعد از زمان عرضه‌ی بازی هم روند ساخت و بهبود آن ادامه دارد. بنابراین حدود ۴ – ۵ سال طول کشید تا این بازی ساخته شود.»

استفن بیورگر اخیراً اعلام کرده بود که هیچ تضمینی وجود ندارد که دنباله بازی Banishers نیز ساخته شود اما این استودیو به آن به‌عنوان «اولین قدم در یک مجموعه» نگاه می‌کند. بازی Banishers: Ghosts of New Eden دارای پنج پایان‌بندی متفاوت است که «خلاصه تصمیمات بازیکن را نمایان می‌سازد». این بازی برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و کامپیوتر در دسترس قرار دارد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده