نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌سازی پررنگ‌تر شده است

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا دو سوم از استودیوهای بازی‌سازی از هوش مصنوعی برای توسعه بازی استفاده می‌کنند.

حدود دو سوم از استودیوهای توسعه‌دهنده بازی از هوش مصنوعی در فرایند تولید آثار خود استفاده می‌کنند. این اطلاعات از نظرسنجی یک شرکت تحقیقاتی بازار با نام CIST به سفارش شرکت یونیتی، خالق موتور بازی‌سازی Unity، به‌دست آمده است. بیش از ۳۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت داشتند.

شرکت یونیتی در تازه‌ترین «گزارش بازار» سالانه خود که وضع تجاری بازار در یک دوره زمانی خاص را نشان می‌دهد، اعلام کرد: «۶۲ درصد از استودیوهایی که مورد بررسی قرار دادیم، بیان کردند که در چرخه کاری خود بیشتر برای مدل‌سازی سریع، ایده‌پردازی، خلق مدل‌های سه‌بعدی و فضاسازی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.»

براساس داده‌های یونیتی، متوسط زمان انتشار بازی‌ها از ۲۱۸ روز در سال ۲۰۲۲ به ۳۰۴ روز در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. با اینکه یادگیری نحوه استفاده از فناوری‌های جدیدی که می‌توانند به سرعت بخشیدن به تولید بازی کمک کنند، با چالش‌هایی همراه است، ۷۱ درصد از استودیوهای مورد بررسی استفاده‌کننده از هوش مصنوعی اذعان داشتند که این کار باعث بهبود فرایند تحویل و عملکرد آن‌ها شده است.

۳۸ درصد از استودیوهای مورد بررسی، تمایلی به شروع استفاده از هوش مصنوعی نداشتند. ۴۳ درصد از این گروه اعلام کردند که به استفاده از هوش مصنوعی علاقه‌مند هستند، اما کمبود وقت مانع از انجام این کار شده است؛ درحالی‌که ۲۴ درصد دیگر نیز بر این باور بودند که دانش فنی لازم برای استفاده از هوش مصنوعی را ندارند.

اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز، اخیرا اعلام کرد که امیدوار است هوش مصنوعی مولد طی پنج سال آینده، توسعه این شرکت را ۳۰ درصد کارآمدتر کند، به رشد حداقل ۵۰ درصدی پایگاه ۷۰۰ میلیون نفری بازیکنان آن‌ها کمک کند و باعث شود بازیکنان ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر برای بازی‌ها هزینه کنند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده