تیک تو اینتراکتیو بدون اخراج کارمندان هزینهها را کاهش میدهد
استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive طی گزارش مالی خود اعلام کرد که قصد دارد تا در نیمه سال مالی ۲۰۲۴ هزینههای این شرکت را کاهش دهد. او در این راستا اظهار داشت:
«استراتژی ما برپایه خلاقیت، نوآوری و کارآمدی است و ما در حال کار روی یک برنامه کاهش هزینه میان تمامی بخشهای شغلی خود هستیم تا بتوانیم همزمان با سرمایهگذاری برای پیشرفت، هزینهها را کم کنیم. این اقدامات نسبت به برنامه کاهش هزینههای پیشین بهتر و پیشرفتهتر است و ما قصد داریم همزمان با رسیدن به یک عملکرد بهتر، آثار خارقالعادهای را در اختیار بازیکنها قرار دهیم.»
برنامه کاهش هزینههای پیشین این شرکت در فوریه سال ۲۰۲۳ مطرح و موجب ذخیره ۵۰ میلیون دلار در سال شد. این برنامه در ماه ابتدایی اجرا به تعدیل نیروها در بخشهای مختلف مانند Private Division، ناشر آثار مستقل تیک-تو منجر شد. رسانه IGN از زلنیک در مورد احتمال اخراج کارکنان در نتیجه برنامه جدید پرسید و او ادعا کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. زلنیک تاکید کرد که هنوز جزئیات این برنامه کاهش هزینهها مشخص نیست، اما تعدیل نیرو بخشی از تصمیمات نخواهد بود. او گفت:
«بزرگترین بخش هزینههای ما در تبلیغات خلاصه میشود و فکر میکنیم که میتوانیم این مورد را بهبود ببخشیم؛ ما همچنین هزینههایی را در نرمافزارها، فروشندههای دیگر و تدارکات میان استودیوهای مختلف داریم که میتوانیم آنها را اصلاح کنیم. سختترین تصمیم برای کاهش هزینهها اخراج کارمندان است و ما قصد نداریم چنین کاری را انجام دهیم.»
همزمان با کاهش هزینهها در تیک-تو اینتراکتیو، اخراج کارمندان در سال ۲۰۲۳ تبدیل به یک اقدام متداول در صنعت بازیهای ویدیویی شد. از دست دادن شغلها تا جایی ادامه داشت که نزدیک به ۹ هزار نفر از کار اخراج شدند، اما بهنظر میرسد که این رقم در سال جاری ثابت نخواهد ماند. براساس گزارشهای Video Game Layoffs (که از ابتدای سال ۲۰۲۳ اخراج نیروها در صنعت را زیرنظر دارد)، عدد تخمینی تعدیل نیروها در سال ۲۰۲۴ به ۵۹۰۰ نفر رسیده است.