نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸

جیم رایان انحصاری بودن Starfield را «ضدرقابتی» نمی‌داند

به‌گفته جیم رایان، رئیس پلی استیشن، انحصاری بودن بازی Starfield برای ایکس باکس یک اقدام ضدرقابتی به حساب نمی‌آید.

در جریان دادگاه بین مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) در مورد معامله اکتیویژن بلیزارد، جیم رایان که مدیرعاملی بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی را بر عهده دارد توضیح داد که انحصاری بودن بازی Starfield برای پلتفرم ایکس باکس را اقدامی ضدرقابتی نمی‌داند.

رایان در این‌باره گفت که اگرچه دوست ندارد بازی استارفیلد روی پلی استیشن عرضه نشود، اما ذاتا آن را رفتاری ضدرقابت به شمار نمی‌آورد. به گزارش IGN، رایان در پاسخ به سوالی درباره انحصاری بودن استارفیلد برای ایکس باکس خاطرنشان کرد: «من این موضوع را دوست ندارم، اما اساسا هیچ مشکلی با آن نخواهم داشت. درواقع تمایلی به انحصاری بودن استارفیلد ندارم، ولی آن را ضدرقابتی نمی‌دانم».

مدتی قبل فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی مایکروسافت، در یک گذشته فاش کرده بود که اگر مایکروسافت به خرید زنی‌مکس و بتسدا نمی‌پرداخت، شاید بازی استارفیلد در در ادامه روند انحصاری شدن بازی‌های بتسدا از جمله Deathloop و Ghostwire: Tokyo به انحصار کنسولی زمانی پلی استیشن در‌می‌آمد.

سازمان FTC در زمان اعلام تصمیم مخالفت خود با قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد سابقه مایکروسافت در انحصاری کردن بازی‌های ردفال و استارفیلد پس از خرید بتسدا می‌تواند مدرک مهمی برای جلوگیری از این خرید باشد.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده