نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰

عبور تعداد بازیکنان بازی Microsoft Flight Simulator از مرز ۱۲ میلیون نفر

مایکروسافت به‌تازگی اطلاعات جدیدی از بازی Microsoft Flight Simulator و نسخه جدید و ۲۰۲۴ بازی به اشتراک گذاشته است.

شرکت مایکروسافت در رویداد FlightSimExpo که در هیوستون تگزاس برگزار می‌شود، پنل اختصاصی خود را میزبانی کرده و ضمن انتشار اخبار جدیدی درباره وضعیت بازی Microsoft Flight Simulator، عبور تعداد بازیکنان این بازی از ۱۲ میلیون نفر را تأیید کرد. یورگ نیومن، رئیس تیم توسعه‌دهندگان Microsoft Flight Simulator در ادامه درباره بازی Microsoft Flight Simulator 2024 صحبت کرد و آن را «بزرگ‌ترین تعهدی که تابه‌حال در شبیه‌ساز پرواز انجام شده» توصیف کرده است.

براساس توضیحات نیومن، تمرکز توسعه‌دهندگان این بازی اول از همه روی فعالیت‌های هوانوری و «انتخاب سبک خلبانی شما» معطوف خواهد بود. به‌گفته‌ی نیومن، از میان این ۱۲ میلیون بازیکنی که بالاتر به آن اشاره شد ۳ میلیون نفر را افرادی که به شکل حرفه‌ای این بازی شبیه‌سازی را تجربه می‌کنند و ۳ میلیون نفر دیگر نیز گیمرهای حرفه‌ای هستند. به این ترتیب سایر کاربران آن نیز گیمرهای کژوال یا افرادی هستند که هر از چندگاهی و برای سرگرمی این بازی را تجربه می‌کنند.

فیزیک هلیکوپتر ها در بازی Microsoft Flight Simulator

 اما چیزی که در میان بازخورد تمامی این گروه‌های کاربری به چشم می‌خورد، درخواست بازیکنان برای فراهم کرده فعالیت‌های سرگرم کننده‌ی بیشتر در محیط بازی است. نیومن در ادامه اضافه کرد که فعالیت‌های این بازی به هیچ عنوان «بازی» در نظر گرفته نمی‌شوند. آن‌ها شبیه‌سازهای دقیقی هستند که با همکاری سازمان‌های واقعی جهانی ساخته شدند. درحالی‌که تریلر نسخه اصلی بازی خطوط هواپیمایی خاصی را نشان نمی‌داد، Microsoft Flight Simulator 2024 شامل خطوط هواپیمایی‌ متعددی خواهد بود که طرفداران را غافلگیر خواهد کرد.

از نظر تکنولوژی ساخت نیز باید گفت که معماری این شبیه‌ساز به مراتب فشرده‌تر شده و بسیاری از موارد مورد نیاز ازطریق کلاد دانلود خواهند شد تا علاوه‌بر حجم فایل نصبی، زمان نصب و دانلود را کاهش دهد. درواقع بازیکنان فقط چیزی را دانلود می‌کنند که به آن نیاز دارند. از‌طرفی استفاده از اینترنت نیز کاهش خواهد یافت و حداقل مشخصات سیستم مورد نیاز حفظ می‌شود. این بازی backward compatible خواهد بود و پوشه انجمن (community) فعلی کاربران نیز به همین صورت باقی خواهد ماند.

موتور جدید شبیه‌ساز فیزیک و آیرودینامیک هواپیماها به طراحان امکان «کنترل دقیقی» روی محصولات خود را داده و از سوی دیگر به‌لطف پردازش چند رشته و شبیه‌سازی جزئی فیزیک بافت و بدنه، به بهبود چشمگیر عملکرد بازی منجر می‌شود. همه چیز از قبل برای برنامه‌نویسی بازی آماده بوده و از پشتیبانی معکوس برخوردار است. به این ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی و به سرعت روی ویژگی‌های جدید تمرکز کنند. 

هواپیماهای باربری در Microsoft Flight Simulator

همچنین فیزیک بالن‌های هوای گرم نیز به بازی اضافه خواهد شد و با شبیه‌سازی کامل آیرودینامیکی آن‌ها مواجه خواهیم بود. شما می‌توانید این موارد را نیز در توییچ ملاحظه کنید. سیستم‌های جدید و بهبود یافته شامل سیستم‌های الکتریکی، پنوماتیک، سوخت و هیدرولیک، سیستم‌های خرابی و فرسودگی، سیستم‌های بار و مسافر، ابزارهای کنترلی عمیق‌تر و گسترده‌تر و تبلت پرواز EFB در هواپیماهای پیش فرض می‌شوند.

از نظر بازطراحی بخش‌های مختلف کره زمین نیز سیستم جدید طراحی زمین، اساس کار خود را از شبکه نامنظم مثلثی (TIN) شروع کرده و ازطریق هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی Azure حالت‌های مختلف سطح زمین را از نظر مسطح یا ناهمواری و بوته‌ها و پوشش گیاهی شناسایی می‌کند و با مدل‌های سه‌بعدی جایگزین می‌کند. به این ترتیب سنگ‌های سه‌بعدی متناسب با رنگ بندی TIN ایجاد شده و جزئیات سطح و نقشه روی آن اضافه می‌شوند. نمونه نهایی نتیجه‌ی کار را می‌توان در تصویر زیر مشاهده کرد.

نمونه شبیه سازی سطح زمین در بازی Microsoft Flight Simulator

یکی دیگر از سیستم‌های بازی، «سه‌بعدی از دو بعدی» نام دارد که همان‌طور که از نامش مشخص است، تصاویر دو بعدی ماهواره‌ای را به داده‌های سه‌بعدی و دارای بُعد ارتفاع با وضوح ۵۰ سانتی‌متر تبدیل می‌کند. این ابزار به‌طور قابل توجهی باعث بهبود کیفیت مناطقی می‌شوند که مایکروسافت قبلاً نمی‌توانست به پیاده‌سازی جزئیات آن بپردازد. زیرا عکس‌برداری از این مناطق عملاً نیاز به پرواز به مدت زمان طولانی در آسمان این مناطق داشت و به علت برخی عناصر خارجی مثل آب‌و‌هوا یا فصول این امکان میسر نبود.

از نظر دنیای ایستا یا Static World نیز سیمولیتور نه‌تنها به بهبود جزئیات زمین پرداخته، بلکه عناصر زمینی سه‌بعدی را به آن اضافه کرده و شکل و شمایل پوشش گیاهی و ظاهر صخره‌ها را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشیده است.

جزئیات دنیای ایستا در Microsoft Flight Simulator

از نظر آنچه مایکروسافت به‌عنوان دنیای پویا یا Dynamic World تعریف می‌کند نیز چهار فصل در آن پیاده‌سازی خواهد شد (مایکروسافت حتی در نظر دارد تا این مورد را به MSFS2020 نیز اضافه کند.) همچنین پدیده‌های جوی مثل شفق قطبی، گردباد، ابرسلول، طوفان‌های بهبود یافته و... نیز به محیط شبیه‌ساز اضافه می‌شوند.

محیط پویا در بازی Microsoft Flight Simulator

در مورد دنیای زنده یا Living World در محیط MFST2024 نیز حیوانات در گله‌های بزرگ مهاجر به نمایش گذاشته خواهند شد و ترافیک جهانی کشتی‌ها نیز در بازی تعبیه خواهد شد. ترافیک هوایی هواپیماها نیز بسیار دقیق‌تر و واقعی تر خواهد شد (تعداد بسیار زیادی از مدل‌های هواپیمایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای بازی توسعه داده شده و مایکروسافت تا جایی که ممکن است به اضافه کردن خطوط هوایی‌ بیشتر به بازی خواهد پرداخت.) همچنین ترافیک وسایل نقلیه زمینی هم به مراتب بهتر خواهد شد.

دنیای زنده در بازی Microsoft Flight Simulator

علاوه‌بر‌این موارد جزئیات بسیار بیشتری از برنامه‌های توسعه‌دهندگان این بازی برای نسخه سال ۲۰۲۰ و بازی جدید آن به طرفداران به اشتراک گذاشته شد که برخی تجهیزات سخت‌افزاری جدید را نیز شامل می‌شود.


منبع techraptor
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده