نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

دیدگاه ابتدایی سازندگان Dead Island 2 بسیار پیچیده بوده است

به‌گفته کارگردان Dead Island 2، استودیو دامبستر رویکرد اولیه و پیچیده این بازی را کنار گذاشت تا روی المان‌های اصلی سری تمرکز کند.

بازی Dead Island 2 از زمان معرفی در سال ۲۰۱۴ وارد یک چرخه توسعه طولانی با تاخیرهای بسیار، ریبوت روند ساخت و تغییر تیم سازنده شد. به همین دلایل بسیاری از طرفداران بازی‌های زامبی‌کشی، نسبت به موفقیت آن دچار تردید شدند. بااین‌حال استودیوی دامبستر توانست درنهایت یک اثر اکشن و نقش‌آفرینی زامبی‌محور قابل قبول به عقیده‌ی برخی از کاربرها و منتقدها را به بازار عرضه کند. به‌گفته منتقدان، یکی از نقاط قوت این اثر مربوط‌به تمرکز سازندگان روی المان‌های سری است. حال جیمز ورال، کارگردان خلاق در یک مصاحبه ویدیویی که اخیرا توسط IGN پخش شد، توضیح داد که این متمرکز ماندن سازندگان، از رویکردهای محوری توسعه Dead Island 2 بوده است.

به‌گفته‌ی ورال، چشم‌اندازی که در ابتدا توسط استودیو Yager و زمان معرفی Dead Island 2 در سال ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی شده بود، بسیار پیچیده و نامفهوم به نظر می‌رسید. وی در ادامه گفت زمانی‌که استودیو دامبستر توسعه بازی را به‌دست گرفت، قصد داشت رویکرد بسیار روان و متمرکزتری برای ساخت آن داشته باشد و بیشتر توجه خود را روی محتوایی که به‌عنوان پایه‌های اصلی یک تجربه Dead Island شناخته می‌شدند، معطوف کند.

مبارزات جان‌فرسا با مردگان متحرک در بازی Dead Island 2

ورال در این‌باره توضیح داد: «من فکر می‌کنم مشکلی که برخی بازی‌ها به‌طور کلی با آن رو‌به‌رو هستند، پیچیدگی رویکرد توسعه‌دهندگان در نحوه شکوفا کردن آن‌ها است. زمانی‌که استودیو می‌خواهد پروژه خود را با این رویکرد به نتیجه برساند، با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین در اوایل توسعه ما تصمیم گرفتیم روی داستان قرارگیری افراد بازمانده مقابل زامبی‌ها تمرکز کنیم و با انجین قطع عضو و احشای خود بتوانیم مبارزات خونین و قابل لمس را پیش روی بازیکنان قرار دهیم».

استودیوی دامبستر قبلا تایید کرده بود که دیدگاه اصلی تیم Yager، هرگز به‌عنوان منبع الهام در ساخت Dead Island 2 استفاده نشد. این بازی در حال حاضر روی پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد.

نظر شما درباره جدیدترین اخبار بازی Dead Island 2 چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده