نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷

داشبورد جدید ایکس باکس در اختیار تست‌کنندگان قرار گرفت

شرکت مایکروسافت نسخه آزمایشی داشبورد جدید ایکس باکس را در اختیار اینسایدرها قرار داده است.

پس از ماه‌ها آزمایش، سرانجام شرکت مایکروسافت از ظاهر داشبورد جدید ایکس‌ باکس که قرار است تجربه جدیدی از Home را در اختیار کاربران قرار دهد، رونمایی کرد. این ظاهر جدید که در اختیار اینسایدرهای ایکس باکس قرار گرفته است، دارای چیدمان و طراحی تازه‌ای است تا تجربه متفاوتی را در اختیار کاربران قرار دهد. مهم‌ترین ویژگی داشبورد جدید را می‌توان چیدمان بخش‌ها و آیکون‌های روی صفحه Home دانست که درنهایت فضای بیشتری برای دیده شدن تصاویر پس‌زمینه فراهم کرده‌اند. همچنین تمام کاشی‌های مربوط‌به فعالیت‌های اخیر بازیکنان کوچک شده‌اند تا درنهایت فضای کمتری از صفحه را اشغال کنند.

علاوه‌بر این مورد، تغییرات دیگری در داشبورد جدید ایکس باکس به چشم می‌خورد که برخی از آن‌ها ظریف هستند. باتوجه‌به تصویر منتشرشده، می‌توانیم در بالای صفحه Home، منوی جدید «دسترسی سریع» را مشاهده کنیم که دارای نمادهایی برای کتابخانه، فروشگاه مایکروسافت، سرویس گیم‌پس، جست‌وجو و تنظیمات است. نکته مثبت این بخش به ادغام بسیار خوب آن‌ها با تصویر پس‌زمینه مربوط می‌شود.

داشبورد جدید ایکس باکس

درنهایت مایکروسافت اعلام کرد که این تجربه Home شامل یک ویژگی کاملا جدید مربوط‌به تصاویر هنری بازی است. درواقع ویژگی جدید به بازیکنان این امکان را خواهد داد تا در زمان پیمایش بین بازی‌های مختلف، آثار هنری خاص مربوط‌به آن‌ها را مشاهده کنند. مشابه این ویژگی هم‌اکنون روی کنسول پلی استیشن 5 استفاده شده است.

با اینکه داشبورد جدید به‌عنوان یک به‌روزرسانی کامل برای رابط کاربری ایکس باکس شناخته نمی‌شود، اما می‌تواند گام بزرگی در جهت نمایش بهتر تصاویر پس‌زمینه و طرح‌های هنری هر بازی باشد؛ از همین رو احتمالا مورد استقبال بازیکنان ایکس باکس قرار خواهد گرفت. باید توجه داشت که این داشبورد جدید هنوز در مرحله تست توسط اینسایدرهای ایکس باکس است و در هفته‌های آینده برای تمام کاربران کنسولی عرضه خواهد شد. ممکن است تا آن زمان شاهد تغییرات بیشتری برای نسخه نهایی این داشبورد جدید باشیم.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Purexbox
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده