نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶

تاکید ناتی داگ روی توسعه بازی برای هر دو پلتفرم پلی استیشن و پی سی

استودیو ناتی داگ تاکید کرد که در آینده تمایل دارد بازی‌های خود را برای هر دو پلتفرم پلی استیشن و کامپیوتر توسعه دهد.

با انتشار Uncharted: Legacy of Thieves Collection در اواخر سال ۲۰۲۲ و بازی The Last of Us Part 1 در روز گذشته، استودیوی ناتی داگ بازی‌های خود را به پی سی آورده است. با اینکه در گذشته احتمال عرضه بازی‌های انحصاری پلی استیشن روی کامپیوتر بی‌سابقه به شمار می‌آمد اما حالا به‌نظر می‌رسد که ناتی داگ از این روند رضایت دارد. این توسعه‌دهنده در یک پست وبلاگ که اخیرا به مناسبت انتشار بازی The Last of Us Part 1 روی کامپیوتر به اشتراک گذاشته شد، تایید کرد که در آینده قصد دارد به توسعه‌ی بازی‌ها برای هر دو پلتفرم پلی استیشن و پی سی ادامه دهد.

ناتی داگ در این‌باره نوشت: «بازیکنان پلی استیشن و کامپیوتر بدون توجه به اینکه از دوال‌سنس یا ماوس و کیبورد استفاده می‌کنند، مطمئن باشند که ما مشتاقانه منتظر هستیم تا چیزهای بیشتری را به اشتراک گذاریم. توسعه بازی برای هر دو پلتفرم به ما این توانایی را می‌دهد تا درس‌های آموخته شده از هر دو را در طراحی کلی بازی‌های آینده خود استفاده کنیم. اشتراک‌گذاری داستان‌ها و تجربه‌های ما روی هر دو پلتفرم پلی استیشن 5 و کامپیوتر همان چیزی است که ناتی داگ از آن استقبال کرده و در حرکت رو به جلوی خود از آن حمایت خواهد کرد».

نیتن دریک و سالی کنار یکدیگر در بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection پلی استیشن 5

بااین‌حال هنوز به‌طور رسمی مشخص نیست که حمایت ناتی داگ از هر دو پلتفرم دقیقا شامل چه چیزی خواهد بود اما می‌توان حدس زد که جدیدترین مورد آن مربوط‌به بازی چندنفره و مستقل The Last of Us باشد. هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، در سال گذشته اعلام کرد که بازی‌های سرویس‌محور آینده‌ی سونی همزمان با پلی استیشن 5، برای کامپیوترها نیز عرضه خواهند شد. باتوجه‌به این گفته‌ی هالست، می‌توان احتمال داد که بازی چندنفره‌ی آینده ناتی داگ نیز در این دسته قرار گیرد.

در همین حال بازی The Last of Us Part 1 که به‌تازگی روی کامپیوتر منتشر شده است، چهارمین عرضه بزرگ فرست-پارتی‌های سونی روی استیم را رقم زد و رکورد بیشترین تعداد بازیکن همزمان آن روی استیم به ۳۶ هزار نفر رسید، اما مشکلات فنی زیاد بازی باعث ثبت نقدهای بسیار منفی کاربران استیم برای این بازی شده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده