نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱

هکرها کدهای منبع League of Legends و Teamfight Tactics را سرقت کردند

شرکت Riot Games تایید کردند که هکرها کدهای منبع دو بازی League of Legends و Teamfight را به سرقت برده‌اند.

استودیو بازی‌سازی Riot Games اعلام کرد به‌تازگی هدف حمله‌‌ی سایبری قرار گرفته که در آن هکرها موفق شده‌اند کدهای منبع بازی‌های League of Legends و Teamfight Tactics را به‌دست آورند. این استودیو در ادامه تایید کرد که هکرها داده‌های یک پلتفرم ضد تقلب قدیمی را نیز به سرقت برده‌اند.

این حمله که هفته گذشته رخ داد، پس از تجزیه و تحلیل آخر هفته‌ی شرکت Riot تایید شد. این استودیو اعلام کرد که یک ایمیل باج‌خواهی از هکرها دریافت کرده است و در پاسخ به آن‌ها گفته که هیچ پرداختی انجام نخواهد داد. Riot در ادامه به بازیکنان اطمینان داد که هیچ داده یا اطلاعات شخصی گیمرها در این حمله به خطر نیفتاده است.

یک شخصیت شیطانی و گرگش در بازی League of Legends

براساس توضیحات رسمی ارائه‌شده، کد منبع دزدیده‌شده توسط هکرها شامل تعدادی ویژگی آزمایشی جدید است که برای بازی‌ها طراحی شده بودند. این ویژگی‌های تازه که قرار بود حالت‌های جدید بازی و تغییرات دیگر آن باشد، در مرحله نمونه اولیه بودند. Riot حتی تایید کرد که هنوز تصمیم قطعی برای اضافه شدن آن‌ها به بازی گرفته نشده بود.

شرکت Riot در توییتر توضیح داد: «تیم‌های امنیتی ما و مشاوران خارجی شناخته‌شده جهانی به ارزیابی حمله و پاکسازی سیستم‌های ما ادامه می‌دهند. ما همچنین به سازمان‌های قانونی اطلاع داده‌ایم و در حال همکاری فعال با آن‌ها هستیم تا این حمله و گروه هکر آن‌ را شناسایی کنیم».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده