نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷

توضیح کوجیما پیرامون بازنویسی داستان Death Stranding 2

کوجیما درباره‌ی علت بازنویسی داستان دنباله‌ی Death Stranding پس از همه‌گیری ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرده است.

استودیو کوجیما پروداکشنز و سونی بازی Death Stranding 2 را در مراسم The Game Awards امسال معرفی کردند. درحالی‌که هنوز جزئیات زیادی از این بازی پخش نشده بود، هیدئو کوجیما اعلام کرد که داستان این بازی را به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا کاملا بازنویسی کرده است. داستان بازی Death Stranding برداشتی منحصر‌به‌فرد و وحشتناک از وضعیت جهان در چند سال گذشته بود که روی موضوعاتی به مانند انزوا و اهمیت ارتباطات انسانی تمرکز داشت. سپس وقتی همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های مربوط‌به آن از راه رسید، خیلی‌ها گفتند کوجیما با دث استرندینگ این اتفاق را پیش‌بینی کرده بود. حال پس از اینکه کوجیما اعلام کرد داستان Death Stranding 2 را پس از همه‌گیری کرونا بازنویسی کرده است، طرفداران این کارگردان خلاق می‌خواهند بدانند چرا برنامه‌ریزی‌های کوجیما تغییر کرد؟

در همین راستا هیدئو کوجیما در مصاحبه‌ی اخیر خود با IGN توضیح داد که احساس می‌کند داستانی که قبل از همه‌گیری نوشته شده بود، به همان شکل گذشته طرفداران را درگیر نمی‌کند. کوجیما در این‌باره افزود: «در مورد یازده سپتامبر و [Metal Gear Solid 2] هم همینطور بود. زمانی‌که اتفاق بزرگی در جهان بیفتد، داستان تغییر می‌کند. وقتی چیزی اتفاق می‌افتد که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد امکان‌پذیر باشد، آثار داستانی که قبل از آن نوشته شده‌اند به‌عنوان سرگرمی تاثیر خود را از دست می‌دهند.

به همین دلیل است که من دنباله‌ی دث استرندینگ را از پس‌زمینه‌های آن به‌طور کامل بازنویسی کردم. شما نمی‌توانید وانمود کنید که اتفاقی به این بزرگی هرگز رخ نداده است. درحالی‌که بازی‌ها براساس شخصیت‌هایی توسعه می‌یابند که به واقعیت دنیای ما محدود نیستند، خود بازیکنان همه‌گیری را پشت سر گذاشته‌اند و داستانی که قبل از تجربه‌ی این همه‌گیری نوشته شده است، خواه یک داستان فانتزی باشد یا علمی تخیلی، به همان شکل گذشته برای بازیکنان همخوانی ندارد».

پوستر بازی Death Stranding

هنوز مشخص نشده است که داستان جدید دنباله‌ی دث استرندینگ قرار است چه جهتی را دنبال کند و در حال حاضر جزئیات پیرامون آن بسیار اندک است. بااین‌حال کوجیما می‌گوید که تغییرات قابل‌توجهی که در نحوه‌ی تعامل و ارتباطات بر اثر همه‌گیری ایجاد شد، بر روایت داستان جدیدی که برای Death Stranding 2 برنامه‌ریزی کرده، تأثیر گذاشته است.

کوجیما افزود: «Death Stranding داستان اتصال دو مکان دور A و B بود؛ مانند اینترنت. درست است؟ من می‌توانم با آمریکا تماس تصویری داشته باشم و این دو نقطه‌ی فقط برای آن لحظه به هم متصل می‌شوند. این در ذات خود نکته‌ی منفی نیست، اما حقیقت این است که انسان‌ها حیواناتی ساکن نیستند. ما حرکت می‌کنیم و در این فرایند با افراد غیرمنتظره ملاقات داریم، چیزهای تازه‌ای را می‌بینیم یا حتی گاهی زمین می‌خوریم.

من تصور می‌کنم آنچه باعث می‌شود ما به‌عنوان انسان تکامل پیدا کنیم، رخ دادن متوالی انواع تجربه‌های غیرقابل پیش‌بینی و اتفاقی است. به همین دلیل است که فکر می‌کنم هجوم شتابزده به سمت متاورس یا Doraemon’s Anywhere Door فقط به‌دلیل رخ دادن همه‌گیری کرونا، کمی اشتباه است. ایجاد ارتباطات کار درستی بود که در Death Stranding انجام می‌شد و بسیاری از افراد منزوی هستند که به‌دلیل ارتباطات پس از وقوع همه‌گیری واقعا توانستند زنده بمانند. من فقط نمی‌دانم که چرا ما باید این کار را تنها ازطریق اینترنت انجام دهیم».

چهره اشکبار سم در بازی Death Stranding 2

مهارت کوجیما در روایت داستان‌هایی که با موضوع‌های مختلف از دنیای واقعی ارتباط دارند و برداشت منحصر‌به‌فرد او از این وقایع را با بازیکنان به اشتراک می‌گذارند، همیشه یکی از ویژگی‌های خاص آثار او بوده است؛ بنابراین تصور اینکه او در Death Stranding 2 چه داستانی را روایت خواهد کرد، بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

اخیرا کوجیما در مصاحبه‌ی دیگری که انجام داد، اعلام کرد به‌لطف پیشرفت‌های فناوری و توانایی‌هایی که در دسترس قرار می‌دهند، بازی Death Stranding 2 فقط یک دنباله‌ی معمولی نخواهد بود. در همین حال، یک فیلم از Death Stranding نیز در دست ساخت است و کوجیما می‌گوید که برای این اقتباس سینمایی از بازی‌های ویدیویی، مسیری را در پیش خواهد گرفت که هیچ‌کس قبلا آن را امتحان نکرده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده