نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۹

کارگردان WRC Generations: استفاده از قدرت گرافیک Xbox Series X نسبت به PS5 دشوارتر است

کارگردان بازی WRC Generations معتقد است با وجود قدرت خام بیشتر پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری ایکس نسبت به پلی استیشن 5، استفاده از آن برای توسعه‌دهندگان دشوارتر است.

دو سال از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس گذشته است. در این زمان اگرچه شاهد انتشار بسیاری از بازی‌ها به صورت بین نسلی بودیم، اما بازیسازهای سراسر جهان زمان زیادی را با سخت‌افزارهای دو کنسول نسل جدید سونی و مایکروسافت گذراندند و با آن آشنا شده‌اند. با توجه به این موضوع، آن‌ها می‌توانند با استفاده از تجربه‌ی خود مقایسه‌های بسیار خوبی بین عملکرد کنسول‌های نسل نهمی داشته باشند.

با اینکه تفاوت قابل لمس و بسیار مشخصی بین عملکرد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس وجود ندارد، اما هر کدام از این پلتفرم‌ها در بخش‌های مختلف و جزئی بر دیگری برتری دارند. به عنوان مثال پردازنده‌ی گرافیکی ایکس باکس سری ایکس با قدرت ۱۲ ترافلاپسی و ۵۲ هسته‌ی پردازشی روی کاغذ از پردازنده‌ی گرافیکی پلی استیشن 5 با قدرت ۱۰.۲۸ ترافلاپسی و ۳۶ هسته‌ی پردازشی قدرتمندتر است. با این حال این تفاوت در قدرت گرافیکی در شرایط واقعی چگونه خواهد بود؟

به گفته‌ی بنویت ژاکیر، کارگردان فنی بازی WRC Generations از KT Racing سرعت کلاک ۲.۲۳ گیگاهرتزی و سریعتر پلی استیشن 5 نسبت به ایکس باکس سری ایکس با ۱.۸۲ گیگاهرتز یک برتری برای آن به شمار می‌آید و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که مزایایی را از عملکرد مستقیم و ساده‌تر آن داشته باشند.

کنترلر کنسول پلی استیشن 5 درکنار کنترلر ایکس باکس سری ایکس

ژاکیر در مصاحبه‌ی اخیر خود با گیمینگ‌بولت گفت: «به دلیل سرعت کلاک بیشتر، پلی استیشن 5 مزایای عملکرد مستقیم و ساده‌تری نسبت به نسل قبلی به ما می‌دهد. اگرچه عملکرد خام پردازنده‌های گرافیکی ایکس باکس سری ایکس بهتر بوده، اما بهره‌برداری از آن دشوارتر است. برای استفاده از ۵۲ هسته‌ی پردازشی ایکس باکس سری ایکس نیاز به همگام‌سازی بهتری است. با این حال من فکر می‌کنم توسعه‌دهندگان می‌توانند در درازمدت عملکرد بهتری روی ایکس باکس سری ایکس داشته باشند».

با پیشروی بیشتر در نسل نهم، عرضه‌ی بازی‌های بین نسلی شروع به کاهش می‌کند؛ بنابراین در نهایت به زمانی خواهیم رسید که بازی‌های جدید آینده می‌توانند از سخت‌افزار کنسول‌های نسل نهم نهایت استفاده را ببرند. در آن زمان باید دید که بازی‌های جدید می‌توانند تفاوت عملکرد بیشتر بین کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را نشان دهند یا خیر.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی و کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده