نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲

عبور بودجه بازی Star Citizen از ۵۲۶ میلیون دلار

بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از زمان معرفی بازی Star Citizen، بودجه‌ی جمع‌آوری‌شده برای این بازی بزرگ مولتی‌پلیر و فضایی در Crowdfunding از ۵۲۶ میلیون دلار عبور کرده است.

جمع آوری بودجه برای بازی Star Citizen ازطریق سرویس‌ سرمایه‌گذاری جمعی Interactive Aerospace Expo یا IAE 2952 همچنان ادامه دارد و براساس گزارش وبسایت Roberts Space Industries، در حال حاضر ۵۲۶.۶۹۲.۷۴۰ دلار روی ساخت این بازی مورد انتظار سرمایه‌گذاری شده است. استار سیتیزن در ماه سپتامبر از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرده بود. روند ساخت طولانی این بازی برای دنبال‌کنندگان صنعت ویدئوگیم واضح است و بعد از گذشت یک دهه از شروع ساخت، هنوز در فاز آلفا قرار دارد.

سرویس‌های سرمایه‌گذاری جمعی یا Crownfunding به روشی از کسب بودجه گفته می‌شود که مستقیما با مصرف‌کننده در ارتباط است و شخص یا شرکت واسطه را حذف می‌کند. اگر ایده‌ی جذابی دارید، مستقیما بودجه‌ی آن را از مصرف‌کننده‌ی نهایی محصولتان دریافت می‌کنید؛ نه شرکت‌های سرمایه‌گذار.

سفینه‌ها در حال عبود ازمیان سنگ‌های فضایی در بازی Star Citizen

براساس برنامه تعیین‌شده، IAE 2952 در تاریخ ۳۰ نوامبر سال جاری به پایان می‌رسد و می‌توانیم در این تاریخ دوباره مبلغ نهایی سرمایه‌گذاری جمعی این بازی را مشاهده کنیم. علاوه‌بر free-to-play بودن Star Citizen در طول برگزاری رویداد سالانه جذب سرمایه برای بازی، تولیدکنندگان درون بازی مختلفی در این دوره وجود دارند که بازیکنان می‌توانند با پول واقعی از آن‌ها سفینه فضایی خریداری کنند.

بازی Star Citizen همچنان برای پلتفرم پی سی در دست توسعه است و بحث‌های زیادی درمورد تأخیرهای پشت سر هم تا شایعاتی مربوط‌به فرهنگ محیط کار نامناسب تیم سازندگان بازی وجود دارد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده