نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷

تمایل ناتی داگ به انتشار بازی ها روی پلتفرم PC

ناتی داگ همچنان تمایل دارد بازی‌هایی که تاکنون عرضه کرده است یا در آینده می‌سازد، روی پلتفرم پی سی منتشر شوند.

در هفته گذشته و با انتشار بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection روی پلتفرم پی سی، برای اولین‌بار شاهد انتشار بازی‌های انحصاری ناتی داگ روی رایانه‌های شخصی بودیم. البته این کالکشن ریمسترهای دو بازی آنچارتد، آخرین اثر ناتی داگ نیست که برای عرضه روی پی سی تایید شده است. چندی پیش ناتی داگ ضمن معرفی ریمیک The Last of Us Part 1، از در دست ساخت بودن نسخه‌ی پی سی آن نیز خبر داد. حال به نظر می‌رسد این بازی‌ساز محبوب از روند انتشار بازی‌های خود روی پی سی رضایت داشته است و قصد دارد در آینده محصولات انحصاری بیشتری را روی این پلتفرم ببیند.

در همین راستا اخیرا ناتی داگ در یکی از پست‌های بلاگ پلی استیشن که در مورد پورت بازی‌های شرکت سونی روی پی سی بود، اعلام کرد که همکاری با استودیوی Iron Galaxy سبب می‌شود که آینده‌ی بازی‌های ناتی داگ روی کامپیوترها هیجان‌‌انگیزتر از همیشه به نظر برسد. ناتی داگ در این‌باره افزود: «آیرون گلکسی نوعی از همکاری را پیشنهاد داد تا بتوانیم به آن‌ها برای انتشار پورتی باکیفیت از دو بازی اخیر آنچارتد اعتماد کنیم. ما می‌توانیم با این استودیو برای درک بهتر روند توسعه‌ی نسخه‌ی پی سی همکاری نزدیک داشته باشیم و در عین حال تمرکز تیم داخلی خود را روی پروژه‌های فعلی و آینده و آوردن آن‌ها روی پی سی قرار دهیم».

جول ایستاده در محیط The Last of Us Part 1

ناتی داگ در ادامه این نکته را تکرار کرد و افزود که توسعه‌ی نسخه‌ی PC بر تمرکز این استودیو روی ساخت بازی‌های پلی استیشن تأثیری نخواهد گذاشت: «یادگیری همه این‌ها ازطریق همکاری ما با استودیو آیرون گلکسی تنها به تقویت درک ناتی داگ از توسعه‌ی بازی‌های پی سی کمک می‌کند و به ما امکان می‌دهد کیفیتی را که انتظار می‌رود، در بازی‌های بعدی خود ارائه دهیم. ما از عرضه بازی‌های آینده روی رایانه‌های شخصی هیجان‌زده هستیم و می‌دانیم که با حرکت رو به جلو، توسعه‌ی پی سی را به روش توسعه‌ی بازی‌های خود اضافه می‌کنیم و این موضوع نه‌تنها به هیچ وجه اهمیت پلی‌ استیشن 5 را به‌عنوان پلتفرم اصلی ما کاهش نمی‌دهد، بلکه در دراز مدت به سود تیم ما خواهد بود».

این گفته‌ی ناتی داگ باتوجه‌به موضعی که سونی در چند سال گذشته نسبت به عرضه‌ بازی‌های انحصاری خود روی پی سی اتخاذ کرده است، چندان تعجب‌آور نیست. این شرکت اخیرا به‌صورت شفاف اعلام کرد که قصد دارد روند انتشار بازی‌های انحصاری خود برای پلتفرم پی سی را سریع‌تر کند. همچنین به نظر می‌رسد در آینده بازی‌های چندنفره یا سرویس محور شرکت سونی در تاریخ یکسانی روی پلتفرم‌های پلی استیشن و پی سی در دسترس قرار گیرند. بازی‌های تک‌نفره‌ی اختصاصی PS Studios سونی حداقل یک سال فقط روی کنسول PS5 در دسترس خواهند بود.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده