نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷

توقف ارائه بازی های ایکس باکس 360 به کاربران ایکس باکس لایو گلد

شرکت مایکروسافت با ارسال ایمیل‌هایی به کاربران ایکس باکس لایو گلد اعلام کرد که آثار این سرویس از ماه اکتبر دیگر شامل بازی‌های ایکس باکس 360 نخواهد شد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت Microsoft از توقف ارائه بازی‌های کنسول ایکس باکس 360 به کاربران سرویس ایکس باکس لایو گلد از تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) خبر داده است. مایکروسافت اخیرا این خبر را با ارسال ایمیل‌هایی به اطلاع مشترک‌های ایکس باکس لایو گلد رساند.

در این ایمیل آمده است: «ما به سقف ظرفیت افزودن بازی‌های ایکس باکس 360 به فهرست آثار ایکس باکس لایو گلد رسیده‌ایم، اما این سرویس کماکان شامل بازی‌های هیجان‌انگیز ایکس باکس وان و تخفیف‌های انحصاری در هر ماه خواهد شد. این هیچ تأثیری روی بازی‌های ایکس باکس 360 دانلودشده قبل از اکتبر ۲۰۲۲ نخواهد داشت».

با اینکه بازی‌های ایکس باکس 360 به‌صورت تدریجی از آثار سرویس ایکس باکس لایو گلد حذف خواهند شد، اما کاربران این سرویس اشتراکی مایکروسافت هنوز هم قادر به دانلود بازی‌هایی خواهند بود که قبلا به حساب خود اضافه کرده بودند. نظر به اینکه ایکس باکس 360 به دو نسل قبل کنسول‌ها مربوط می‌شود، جای تعجبی ندارد که ردموندی‌ها بخواهند به ارائه بازی‌های آن به کاربران سرویس ایکس باکس لایو گلد پایان دهند.

شرکت سونی نیز ارائه بازی‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا به کاربران را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرد. شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که کاربران ایکس باکس لایو گلد در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ می‌توانند به تجربه‌ی بازی Beasts of Maravilla Island، بازی Relicta, Thrillville: Off the Rails و بازی Torchlight بپردازند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده