نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۳

موسس شعبه‌ی آمریکای پلی استیشن درگذشت

برنارد استلار، موسس و اولین رئیس شرکت Sony Computer Entertainment America، در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت GamesBeat، روز گذشته برنارد استلار که با نام مستعار برنی نیز شناخته می‌شد، در منزل خود در شهر لس‌ آنجلس و در سن ۷۵ سالگی درگذشت. آقای استلار در میان جامعه گیمینگ با عنوان موسس و اولین رئیس شعبه‌ی آمریکای شمالی پلی استیشن که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد معروف است.

استلار کار خود را از دهه‌ی ۸۰ میلادی با شرکت Pacific Novelty Manufacturing که به ساخت و مدیریت ماشین‌های آرکید می‌پرداخت آغاز کرد. پس از آن او به شرکت آتاری آمریکا پیوست تا بنیان‌گذار اولین کنسول‌های خانگی برند آتاری باشد. سرانجام در دهه‌ی ۹۰ استلار با پیوستن به سونی و با همکاری تیمی از اعضای داخلی این مجموعه، برای اولین‌بار شرکت Sony Computer Entertainment America را تأسیس کرد.

این شرکت اولین گام جدی سونی جهت تسخیر بازار کنسول‌های بازی خانگی قاره آمریکا بود که در آن سال‌ها تحت سلطه نینتندو و سگا قرار داشت. امروزه این مجموعه که با نام رسمی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی شناخته می‌شود و در شهر سن متیئوی ایالت کالیفرنیا قرار دارد، دفتر اصلی و مقر مرکزی مدیریت و اداره برند پلی استیشن در سراسر جهان به‌حساب می‌آید.

لوگو سونی

تحت مدیریت استلار، پلی استیشن شخصیت‌ها و مجموعه‌های جدیدی مانند کرش بندیکوت، Ridge Racer و Spyro the Dragon ارا برای مخاطبان کنسول پلی استیشن که از گروه‌های سنی مختلفی بودند عرضه کرد. یکی از مشهورترین داستان‌ها درخصوص استلار، این است که او مخالفت زیادی با ساخت و عرضه بازی‌های نقش‌آفرینی روی کنسول پلی استیشن داشت. دلیل اصلی مخالفت او با این بازی‌ها، براساس این حقیقت بود که بیشتر بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی و غربی آن سال‌ها به‌‌صورت دو بعدی ساخته می‌شدند و بنابراین استلار اعتقاد داشت که این بازی‌ها نمی‌توانند به خوبی قدرت اولین کنسول پلی استیشن در نمایش و اجرای بازی‌های سه‌بعدی را نشان دهند.

پس از خروج از سونی، استلار در سال ۱۹۹۶ به شرکت سگای آمریکا پیوست تا روی توسعه و عرضه کنسول محبوب Dreamcast نظارت داشته باشد. پس از چند سال حضور در سگا، در سال ۱۹۹۹ استلار به شرکت بزرگ اسباب‌بازی‌‌سازی Mattel ملحق شد تا نسل جدیدی از بازی‌های ویدیویی شخصیت باربی را به بازار عرضه کند. در سال‌ها اخیر نیز استلار در شرکت‌های مختلفی مانند گوگل و دیگر استارتاپ‌های کوچک تبلیغاتی به‌عنوان مشاور در امور کسب‌وکار بازی‌های کامپیوتری فعالیت می‌کرد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع GamesBeat VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده