نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۴

حل مشکل سرور‌های ایکس باکس پس از ۱۲ ساعت

به‌نظر می‌رسد مشکل سرورهای ایکس باکس که برای بسیاری از کاربران مشکل ایجاد کرده بود، پس از حدود ۱۲ ساعت رفع شده است.

شب گذشته بسیاری از کاربران پلتفرم ایکس باکس از مشکلات اتصال به سرورهای این پلتفرم خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، این اختلال باعث شده بود تا کاربران نتوانند به خرید یا دانلود از فروشگاه ایکس باکس بپردازند و حتی در بسیاری از موارد کاربران امکان اجرای بازی‌های آفلاین خود را که برای احراز مالکیت کاربران نیاز به اتصال به این سرورها را دارد، از دست داده بودند.

تیم پشتیبانی سرویس‌های آنلاین ایکس باکس در توییتر ابتدا در ساعت ۱:۱۶ بامداد شنبه به وقت تهران (۱۳:۴۶ به وقت محلی) این مشکلات را تایید و اعلام کرد به‌زودی مشکلات به‌وجود آمده رفع می‌شوند. مشکل دیگر سرورها، مربوط‌به کاربرانی است که نمی‌توانند از شبکه‌های استریم مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس نیز روی کنسول‌های خود استفاده کنند.

حالا مشکل اتصال برخی از کاربران به این شبکه برطرف شده است، اما طبق اطلاعات موجود در صفحه وضعیت آنلاین سرورهای ایکس باکس در سایت مایکروسافت، بسیاری از کاربران همچنان با مشکلات مربوط‌به خرید از فروشگاه مایکروسافت، استفاده از سرویس استریم ابری ایکس باکس و اجرای بازی‌های دانلود شده روی کنسول ایکس باکس با مشکلاتی رو‌به‌رو هستند.

عده‌ای از کاربران باور دارند که در دسترس قرار گرفتن رایگان بازی محبوب فورتنایت روی سرویس Xbox Cloud برای پلتفرم‌های موبایل طی روزهای گذشته، باعث هجوم کاربران جدید و این قطعی‌های اخیر شده است.

لوگوی ایکس باکس و بازی‌‌های ابری

مشکلات به‌وجود آمده در روزهای اخیر، باعث نگرانی دوباره بسیاری از گیمرها و فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی نسبت به ابزارهای فناوری DRM یا قفل‌های آنلاینی که برای مقابله با استفاده غیرمجاز از بازی‌ها به‌کار می‌رود شده است. بازی‌ساز استودیوی Night Dive Studios و خالق کانال ModernVintageGamer که به بررسی بازی‌های رترو و فناوری‌های ضدپایرسی کنسول‌های بازی می‌پردازد، در یک توییت قفل DRM آنلاین را به‌نوعی سرطان برای صنعت بازی‌های ویدیویی تشبیه کرد.

MVG پیش از این نیز سیستم استفاده شده توسط مایکروسافت برای چک کردن دائمی لایسنس بازی‌های کاربران را مورد انتقادات زیادی قرار داده بود. قطعی‌های اخیر سرورهای سرویس‌های آنلاین همچنین می‌تواند علاوه‌بر کاربران، زنگ خطری برای بازی‌سازان و ناشران نیز باشد. تحلیل‌گران اعتقاد دارند وابستگی دائمی اجرای بازی‌های کنسول‌های دوران فعلی، می‌تواند امکان تجربه بسیاری از آن‌ها را در سال‌های بسیار دور و از میان رفتن شبکه‌هایی مانند Xbox Live درآینده غیرممکن کند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده