توضیحات سازندگان Dragon Age: Inquisition در مورد مشکلات عرضه بازی
با نگاهی کوتاه به تاریخچهی بازیهای ساخته شده توسط استودیوی بایوور میتوان دریافت که این مجموعه تاکنون آثار موفق زیادی را توسعه داده که با تحسین منتقدان و گیمرها مواجه شدهاند. بااینحال بهنظر میرسد که مسیر توسعهی برخی از این آثار با مشکلات بسیاری همراه بوده است که یکی از آنها بازی Dragon Age: Inquisition به شمار میآید. بازی Dragon Age: Inquisition اولین پروژهای بود که توسط استودیوی بایوور روی موتور فراسبایت ساخته شد.
با اینکه این موتور بازیسازی به عدم پشتیبانی از توسعهی عناوین نقشآفرینی و برخی مشکلات فنی شناخته میشود، اما ظاهرا مشکل تیم توسعهی Dragon Age: Inquisition در سال ۲۰۱۴ فراتر از کمبودهای فراسبایت بوده است. بهتازگی آرین فلین، مدیر سابق استودیوی بایوور، در مصاحبهای با USA Today در مورد توسعهی بازی Dragon Age: Inquisition صحبت کرد.
بهگفتهی فلین، با اینکه گسترش موتور فراسبایت برای ساخت یک بازی نقشآفرینی عظیم کار بسیار دشواری بود اما توسعهی یک بازی بین نسلی برای کنسولهای نسل هفتم و هشتم چالش اصلی به شمار میآمد. طبق گفتهی فلین، تیم توسعه مجبور شد برای اطمینان از کیفیت اجرای مناسب بازی روی کنسولهای ضعیفتر نسل قدیمی، بسیاری از جاهطلبیهایی را که قرار بود برای این پروژه انجام دهد قربانی کند:
«من میتوانم بگویم بزرگترین نتیجهای که از این واقعیت حاصل شد این بود که ما مجبور شدیم Dragon Age: Inquisition را همزمان با عرضه روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان روی کنسولهای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 نیز منتشر کنیم. این جاهطلبیهای زیادی را از بین برد؛ چرا که ما تعداد افراد یا زمان لازم برای مدیریت متمایز این موضوعها را نداشتیم. این موارد سبب شد که روند توسعه را در پایینترین برآیند ممکن پیش ببریم. همانطور که انتظار میرفت، بعضی از توقعات و جاهطلبیهای ما که برای توسعهی ویژگیهای سرگرمکنندهی گیمپلی بودند، از بین رفت».
مدیر سابق استودیوی بایوور در ادامهی مصاحبهی خود به بازی The Witcher 3 اشاره کرد. این بازی نیز یک نقشآفرینی عظیم بود که تنها یک سال پس از انتشار Dragon Age: Inquisition به بازار عرضه شد. به عقیدهی فلین، باتوجهبه میان نسلی نبودن بازی ویچر 3، این بازی موفق شد تجربهی بهتری را از یک بازی نقشآفرینی تقدیم هواداران کند:
«در مقابل، شرکت سیدی پراجکت این کار [توسعهی بین نسلی] را چند ماه بعد با بازی The Witcher 3 انجام نداد و من فکر میکنم بازی آنها بهتر بود».
فلین در حال حاضر مشغول ساخت بازی کوآپ و بقای Nightingale در استودیوی Inflexion Games است. همچنین استودیوی بایوور در حال توسعهی بازی Dragon Age 4 است که طبق گزارشها یک بازی نسل نهمی خواهد بود و در انتهای سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه میشود.
در پایان شما میتوانید نظرات خود دربارهی این خبر را با زومجی و سایرین در میان بگذارید.