نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

ثبت اختراع جدید مارک سرنی با هدف بهبود عملکرد ری تریسینگ روی پلی استیشن 5

به‌تازگی جزئیات زیادی مربوط‌به پتنت جدید مارک سرنی منتشر شده است که روی بهبود عملکرد ری تریسینگ در کنسول پلی استیشن 5 تمرکز دارد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی یک اختراع جدید از طرف بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی ثبت شده است که به بهبود عملکرد تکنولوژی ری تریسینگ روی کنسول نسل نهمی پلی استیشن اشاره دارد. این پتنت جدید به مارک سرنی، مهندس و معمار ارشد کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 نسبت داده می‌شود و موضوع آن «ارتقای سیستم و روش ردیابی پرتوهای نوری با کمک عملکرد ناهمگام و تبدیل پرتو» است.

سند ثبت اختراع درواقع سیستمی را توصیف می‌کند که از پردازنده‌های مخصوص سایه‌زنی برای کوتاه کردن پرتوهای نور استفاده می‌کند تا درنهایت عملکرد کلی دستگاه در هنگام فعال بودن قابلیت ری تریسینگ را بهبود بخشد. در توضیحات مربوط‌به این پتنت آمده است: «استراتژی پردازشی که شرح داده شد، منجر به بهبودهای قابل توجهی در سرعت ردیابی پرتوها خواهد شد؛ زیرا برنامه‌ی مربوط‌به شیدر (سایه‌زن) فقط به بررسی برخورد [پرتو] می‌پردازد».

تصویری از صحبت مارک سرنی درباره سری دد اسپیس

قابلیت رهگیری پرتو درواقع امکان شبیه‌سازی واقعی تابش و بازتاب نور در محیط‌های مختلف را فراهم می‌کند که موارد استفاده از آن را تاکنون در جلوه‌های ویژه‌ی دیده‌ایم. با وارد شدن به نسل نهم، ری تریسنیگ را می‌توان یک استاندارد بصری مهم برای آثار روز به شمار آورد. در حال حاضر بسیاری از بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 به مانند Spider-Man: Miles Morales و Ratchet & Clank: Rift Apart از قابلیت ری تریسینگ برخوردار هستند. معمولا بازی‌ها برای استفاده از ری تریسینگ باید سراغ اجرا در حالت‌هایی بروند که نرخ فریم یا رزولوشن را مقداری پایین می‌آورند. آیا این اختراع جدید باعث می‌شود که کنسول به شکل بهینه‌تر، به اجرای بازی با ری تریسینگ بپردازد؟

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را در مورد ثبت اختراع جدید شرکت سونی با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده