نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۴

خرید سازنده‌ی بازی The Lord of the Rings: Gollum توسط Nacon

شرکت Nacon اعلام کرد که شرکت Daedalic Entertainment، ناشر و سازنده‌ی بازی The Lord of the Rings: Gollum را خریداری کرده است.

در چند سال اخیر شاهد خریداری شدن استودیوها و شرکت‌های کوچک توسط شرکت‌های بزرگی مثل سونی و مایکروسافت بودیم. بااین‌حال در هفته‌های گذشته روند خرید استودیوهای فعال در صنعت بازی‌های ویدئویی شیبی صعودی به خود گرفت و به‌نظر می‌رسد که همچنان ادامه داشته باشد.

به‌تازگی شرکت فرانسوی Nacon خرید مجموعه‌ی Daedalic Entertainment را به‌صورت رسمی اعلام کرد. این شرکت در هفته‌ی گذشته نیز مالکیت استودیوی Midgar را به تصاحب خود درآورده بود. در اوایل سال ۲۰۲۱، Nacon از علاقه‌ی خود به مشارکت در روند انتشار بازی The Lord of the Rings: Gollum خبر داد؛ از همین رو خرید استودیوی Daedalic توسط آن‌ها جای تعجب زیادی ندارد.

استودیو Daedalic Entertainment بیشتر به‌خاطر ساخت و عرضه‌ی بازی‌های ماجراجویی اشاره و کلیک مانند The Whispered World و Deponia شناخته می‌شود. این استودیو در حال حاضر روی توسعه‌ی بازی The Lord of the Rings: Gollum کار می‌کند.

کارستن فیشلمن، مدیرعامل Daedalic، پس از تصاحب این مجموعه توسط شرکت Nacon در مورد آینده‌ی کاری استودیوی تحت مدیریت خود گفت: «پس از سال‌هایی که با وجود اتفاقات گوناگون موفق شدیم خود را در اوج نگه داریم، از نگاه کردن به ۱۵ سال گذشته و عملکرد استودیو احساس غرور می‌کنم. مجموعه‌ی Daedalic Entertainment خود را به‌عنوان یک ناشر و سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی در سبک‌های مختلف و روی تمامی پلتفرم‌های ممکن ثابت کرده و این موقعیت را در سطحی جهانی حفظ کرده است.

با همکاری Nacon، اکنون می‌توانیم گام بلندی را در جهت توسعه‌ی هرچه بیشتر کاتالوگ بازی‌هایی که توسط تیم Daedalic یا بسیاری از استودیوهای مستقل دیگر طراحی شده‌اند، برداریم. ما به این همکاری [با Nacon] به‌عنوان یک مشارکت قابل اعتماد برای توسعه‌ی بازی The Lord of the Rings: Gollum و آینده‌ای روشن‌تر نگاه می‌کنیم.»

حرکت گالوم در محیط بازی The Lord of the Rings: Gollum

شرکت Nacon برای خرید مجموعه‌ی Daedalic Entertainment تا ۵۳ میلیون یورو را در نظر گرفته است. البته تنها ۳۲ میلیون برای خرید مجموعه تضمین شده است و باقی مبلغ به‌صورت مشروط و براساس عملکرد این استودیو تا سال ۲۰۲۶ پرداخت خواهد شد. به عبارت دیگر دریافت ۲۱ میلیون یوروی دیگر به استودیوی Daedalic تا حد زیادی به عملکرد آن‌ها در توسعه‌ و عرضه‌ی موفقیت‌آمیز بازی The Lord of the Rings: Gollum ارتباط دارد.

بازی The Lord of the Rings: Gollum قرار است در سال ۲۰۲۲ روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی خریداری شدن استودیو Daedalic Entertainment توسط Nacon چیست؟ نظرات خود را با زومجی به اشتراک گذارید.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده