نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۴

ساخت یک بازی فانتزی نقش افرینی بزرگ توسط اعضای سابق سی دی پراجکت

کارگردان بازی Witcher 3 به‌همراه جمعی از سازندگان Cyberpunk 2077 استودیوی جدیدی را راه اندازی کردند که روی یک بازی RPG فانتزی، تاریک و AAA کار می‌کنند.

کونارد توماسکویچ، کارگردان بازی Witcher 3 و تهیه‌کننده و دستیار کارگردان Cyberpunk 2077 امروز خبر جدیدی مبنی‌بر تأسیس یک استودیوی جدید را با طرفداران در میان گذاشته که از توسعه‌دهندگان با سابقه استودیوی CD Projekt Red تشکیل شده است. این استودیو که Rebel Wolves نامیده می‌شود، در شهر ورشو لهستان قرار داشته و به‌گفته‌ی توماسکویچ قرار است ضمن اولویت بخشیدن به خواسته‌ی اعضای تیم، همه چیز را به گونه‌ی متفاوتی رقم بزند.

توماسکویچ در بیانیه مطبوعاتی خود از جانب کل اعضای تیم صحبت کرده و می‌گوید که آن‌ها «با مأموریت اولویت بخشیدن به تیم متحد خود، معتقدند که افراد شاد و رضایتمند همیشه بازی‌های عالی و باکیفیتی را خلق می‌کنند و آن‌ها در چنین شرایطی تلاش می‌کنند تا با اولین پروژه‌ی خود انقلابی را در سبک نقش آفرینی (RPG) ایجاد کنند.»

به‌نظر می‌رسد که اعضای این تیم از وضعیت مراحل ساخت بازی Cyberpunk 2077 و اتفاقاتی که افتاد چندان رضایت نداشتند. ضمن اینکه توماسکویچ حالا به‌عنوان مدیرعامل و کارگردان اولین بازی استودیوی Rebel Wolves حضور دارد که در حال حاضر نام مشخصی نداشته و تنها کانسپت هنری زیر، به ایده‌ی اولیه‌ی ساخت بازی نسبت داده شده است.

کانسپت هنری اولین بازی استودیو Rebel Wolves

توماسکویچ: Rebel Wolves با اولین پروژه خود به‌دنبال ایجاد تحول در سبک نقش‌آفرینی است

از دیگر اعضای قدیمی CDPR که در Rebel Wolves به توماسکویچ پیوستند، می‌توان به دانیل سادوفسکی، کارگردان طراح بازی‌های The Witcher، مجموعه Nitreal و Growing Up به‌همراه یاکوب ژامالک، طراح روایت داستانی Witcher 3، سایبرپانک 2077 و Thronebreaker و همچنین تامارا زاوادا، کارگردان انیمیشن بازی‌های Witcher 3 و Shadow Warrior 2 اشاره کرد. علاوه‌بر‌این، Bartłomiej Gaweł، کارگردان هنری هر سه قسمت سری ویچر و Michał Boryka، مدیر امور مالی و رابرت مارزینوفسکی، رئیس استودیو در این تیم حضور خواهند داشت.

توماسکویچ در بخشی از توضیحات خود درباره اهداف استودیو Rebel Wolves می‌گوید: «بازی‌های ویدیویی برای ما در تیم Rebel Wolves همیشه به‌عنوان چیزی بوده که احساس می‌کردیم برای ما مقدر شده و در DNA ما ریشه دوانده است. شخصاً به‌شدت خوشحالم که با دوستانی درکنار هم قرار گرفتیم که چنین شور و اشتیاقی را با هم به اشتراک می‌گذارند. ما در حال توسعه‌ی بازی جدیدی هستیم که طبق اصول و خواسته‌های ما ساخته می‌شود. ما به‌دنبال متحول کردن سبک cRPG با خلق داستان‌های فراموش نشدنی و برانگیختن احساسات عمیق انسانی هستیم و با هم متحد شدیم تا برای رسیدن به یک هدف و انگیزه جاه‌طلبانه و مشترک کار کنیم.»

لوگوی استودیوی Rebel Wolves

«در مجموع، ما Rebel Wolves به‌عنوان مکانی تصور می‌کنیم که بازیسازان باتجربه می‌توانند اشتیاق خود را دوباره برافروخته کرده و روی هنر خود تمرکز کنند. جایی که می‌توانند عشق و انگیزه خود را در یک اثر شگفت انگیز سرازیر کنند. ما می‌خواهیم کوچک و دقیق باقی بمانیم، جایی که افراد همدیگر را می‌شناسند و برای هم اهمیت قائل‌اند.»

اما درباره خود بازی می‌توان گفت که تنها تصویر ارائه شده، تا حد زیادی حال و هوای خون‌آشام‌ها را به‌همراه دارد. کاراکتری که در این تصویر نمایش داده شده، به‌نظر دارای نوعی نیش است و توسط خفاش‌ها احاطه شده است. پایین‌تر موجودات وهم آمیزی دیده می‌شوند که با وحشت درحال نگاه کردن به کاراکتر اصلی هستند. طراحی محیطی به وضوح دوران قرون وسطایی را نشان می‌دهد و می‌توان یک سکونت‌گاه و چند قلعه را در آن مشاهده کرد.

ضمن اینکه تمرکز روی سر خوردن از دامنه کوه می‌تواند از نظر مکانیزم پیمایش در دنیای بازی، به سبک‌های جدید و جاه‌طلبانه‌تری نسبت به اسب سواری ساده اشاره داشته باشد. در پس زمینه تصویر، چیزی شبیه به یک چوبه دار نیز دیده می‌شود که مجدداً می‌تواند به خون آشام طرد شده‌ و منفور جامعه مربوط باشد که مثلاً دنیا را از چیزهای بدتری نجات می‌دهد. البته همه‌ی این‌ها تنها حدس و گمانی است که با نگاه به یک تصویر بیان شده و ممکن است کاملاً اشتباه باشد.

کونارد توماسکویچ رئیس استودیوی Rebel Wolves

کونارد توماسکویچ رئیس استودیوی Rebel Wolves

بنابر توضیحات توماسکویچ، این «اولین بخش از برنامه‌ی بلند مدت پیش‌بینی شده برای تیم است» که در سبک «فانتزی، دارک و AAA» و ازطریق موتور گرافیکی آنریل انجین 5 ساخته می‌شود. این بازی همچنین به‌عنوان یک «حماسه RPG داستان محور» توصیف شده که برای پی سی و کنسول‌های نسل بعد توسعه داده می‌شود. بنابراین جزئیات زیادی از این بازی به‌دست ما رسیده اما اعضای تیم خیلی کلی درباره آن صحبت می‌کنند. یاکوب ژامالک، کارگردان روایت داستانی بازی می‌گوید:

«ما برای ساخت یک بازی عالی و باکیفیت، دنبال ترندها و اعداد نخواهیم رفت. هدف ما به وضوح تعریف شده و آن هم خلق بازی‌های به یاد ماندنی، روایت داستان‌های تکان دهنده و برانگیختن احساسات درونی است. البته که هدف جاه‌طلبانه‌ای به‌نظر می‌رسد و من خوشحالم که اینطور است. هنر به جاه‌طلبی نیاز دارد و من دوست دارم روی آثاری کار کنم که مردم آن را به‌خاطر می‌سپارند.»

معرفی استودیو و اولین پروژه Rebel Wolves با تأکید مجدد بر اهمیت یک تیم شاد و رضایتمند به پایان می‌رسد. «ما تصمیم گرفتیم استودیو خودمان را راه اندازی کنیم و آن را با قوانین و شرایط خودمان اداره کنیم. مهم‌ترین موضوع این است که تیم همیشه در اولویت است و افراد شاد، بازی‌های عالی می‌سازند. بازی‌هایی که بازیکنان می‌خواهند و لیاقتش را دارند. بله، قوانین ما به همین سادگی است.»

Rebel Wolves در ورشو مستقر خواهد شد اما کارکنان دورکار نیز خواهد داشت. این استودیو هم‌اکنون در حال جذب نیروی جدید برای اولین پروژه خود است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده