نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۰

لغو تمدید خودکار سرویس گیم پس برای کاربران غیرفعال

مایکروسافت به درخواست یک سازمان دولتی در انگلستان، امکان لغو تمدید خودکار اشتراک گیم پس و پس گرفتن هزینه‌های ناخواسته‌ی کاربران را در دستور کار قرار داده است.

اگر قبلاً سابقه خرید هریک از سرویس‌های اشتراکی آنلاین مثل PS Plus، نتفلیکس یا آمازون پرایم را داشته باشید، تقریباً می‌توان با اطمینان گفت که ممکن است بیش از استفاده‌ی خود از خدمات آن هزینه کرده باشید. بارها پیش آمده که کاربران این سرویس‌ها پیامی را دریافت کردند که به آن‌ها اطلاع می‌دهد هزینه تمدید اشتراکی را که اصلاً از آن استفاده نمی‌کنند پرداخت کرده‌اند. معمولاً مردم در این مواقع تصمیم می‌گیرند که ماه آینده حتماً اشتراک خود را لغو کنند.

اما نکته‌ی حائز اهمیت هزینه‌ای است که دیگر امکان بازپس گرفتن آن وجود ندارد یا حداقل بخش زیادی از آن کسر می‌شود. حالا و بعد از گذشت سال‌ها ضرر خوردن به کاربران از خرید سرویس‌هایی که هرگز از آن استفاده نمی‌کنند، دولت انگلستان در حال بررسی رویه تمدید خودکار اشتراک‌ها توسط ارائه کنندگان این سرویس‌ها است. حالا ایکس باکس تصمیم گرفته تا تغییراتی را در نحوه مدیریت اشتراک سرویس‌های گیم پس و ایکس باکس لایو ایجاد کند.

مایکروسافت اعلام کرده که قرار است در آینده با کاربران غیرفعال ارتباط برقرار کند تا به آن‌ها یادآوری کند که درحال پرداخت هزینه تمدید این اشتراک‌ها هستند. ضمن اینکه اگر کاربری به مدت طولانی از سرویس خریداری شده‌ی خود استفاده نکند، نهایتاً پرداخت خودکار هزینه تمدید آن لغو خواهد شد. سازمان رقابت و بازار، به‌عنوان یک آژانس دولتی در بریتانیا مسئول بررسی نحوه تمدید خودکار سرویس‌های گیمینگ پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو شده تا درباره تغییرات احتمالی تصمیم‌گیری کند. 

فیل اسپنسر و سرویس ایکس باکس گیم پس

تحقیقات قانون مصرف‌کنندگان درواقع از سال ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کرده اما خبری که امروز منتشر شده، نشان می‌دهد که در این مدت مکاتباتی با مایکروسافت انجام شده و از این شرکت قول بهبود نحوه خدمات‌رسانی در سرویس‌های اشتراکی ایکس باکس گرفته شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در نحوه مدیریت تمدید اشتراک انجام می‌شود، امکان پس گرفتن هزینه‌های پرداختی در صورت عدم تمایل به تمدید خودکار است.

براین‌اساس قرار است تمام کسانی که حداقل ۱۲ ماه سابقه خرید اشتراک از این شرکت‌ها را دارند، حتی بعد از تمدید قرارداد خود امکان پس گرفتن هزینه پرداختی خود را داشته باشند. البته مقداری از این مبلغ بسته به زمانی‌که تا پایان اشتراک باقی مانده، از آن کسر خواهد شد. مایکروسافت قرار است با همه کاربرانی که مدت مشخصی از سرویس اشتراکی خود استفاده نکردند تماس بگیرد و در صورت ادامه‌ی این روند، به‌صورت خودکار تمدید اشتراک آن‌ها را لغو کند.

هنوز مشخص نیست که آیا سونی و نینتندو نیز مسیر مشابهی را دنبال خواهند کرد یا نه؛ اما احتمالاً سازمان رقابت و بازار انگلستان با آن‌ها نیز ارتباط برقرار کرده است. بنابراین این تغییرات ممکن است بخشی از هزینه‌های ناخواسته‌ی کاربران برای تمدید سرویس‌هایی را که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنند کاهش دهد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده