// سه شنبه, ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳

جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری سازنده League of Legends بابت تبعیض در محیط کار

Riot Games بالاخره با کارمندهای زن شرکت که مورد تبعیض قرار گرفته بودند، به توافق ۱۰۰ میلیون دلاری در دادگاه رسید.

طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت Riot Games، سازنده‌ی بازی League of Legends به‌تازگی با شاکی‌های یک پرونده‌ی شکایت به توافقی ۱۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده است. این شکایت که در سال ۲۰۱۸ در دادگاه ایالتی کالیفرنیا ثبت شده بود، ادعا می‌کرد که محیط کاری استودیو برای زنان تبعیض‌آمیز است. حالا شرکت Riot Games متعهد شده است که ۸۰ میلیون دلار را به صدها کارمند زن فعلی و سابق خود بپردازد. ۲۰ میلیون دلار باقی‌مانده برای پرداخت هزینه‌های قانونی شاکی‌های پرونده درنظر گرفته می‌شود.

سازنده لیگ آو لجندز با پرداخت این مبلع درواقع به پرونده‌ی شکایت علیه خود خاتمه داده است. همچنین گفتنی است که این ۱۰۰ میلیون دلار قبل از اینکه بین طرف‌های درگیر در پرونده تقسیم شود، ابتدا در یک «صندوق تسویه» قرار می‌گیرد و به محض تایید قاضی، به‌ حساب قربانیان واریز خواهد شد. اداره‌ی اشتغال و مسکن عادلانه‌ی کالیفرنیا (DFEH) که یکی از شاکی‌های پرونده‌ است، می‌گوید شرکت Riot Games به این متهم شد که در فرایند استخدام، به‌کارگیری و ارتقا جایگاه شغلی کارمندهای زن، به شکل سازمان‌یافته دست به تبعیض و حتی آزارواذیت می‌زد.

یک رویداد بازی League of Legends

جنی هریسون، وکیل شاکی‌های پرونده در بیانیه‌ای توافق اخیر را یک پیروزی بزرگ برای کارمندهای زن Riot Games و دیگر زنان شاغل در صنعت بازی و فناوری دانست. او گفت که این قشر از جامعه لایق آن هستند که در محیطی عاری از آزار و تبعیض کار کنند. از سوی دیگر، خود Riot Games در بیانیه‌ی دیگری ادعا کرد که با مطرح شدن شکایت در سال ۲۰۱۸، این شرکت به مرکزی برای تغییر و تحول اساسی در صنعت بازی تبدیل شده است.

در بیانیه رایت گیمز می‌خوانیم: «ما به تغییراتی که از سال ۲۰۱۸ داشته‌ایم، افتخار می‌کنیم. البته همچنان باید مسئولیت اقدامات گذشته‌مان را برعهده بگیریم. امیدواریم که با این توافق، به‌ خوبی توانسته باشیم تجربه‌های تلخ کارمندان رایوت گیمز را به‌ رسمیت بشناسیم و نشان دهیم که می‌خواهیم در زمینه‌هایی چون افزایش عدالت و برابری، به‌عنوان یک پیشرو در صنعت بازی شناخته شویم».

خبر توافق شرکت با کارمندان زن خود از این جهت مهم است که می‌تواند الگویی برای دیگر شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ باشد که درچندوقت اخیر، درگیر اتهامات و شکایت‌های مشابه‌ای بوده‌اند؛ شرکت‌هایی مانند اکتیویژن بلیزارد، یوبیسافت و حتی استودیو Quantic Dream. مخصوصا اکتیویژن بلیزارد که می‌دانیم در حال حاضر ایالت کالیفرنیا و DFEH علیه‌ آن‌ها پرونده‌ تشکیل داده‌اند و این شرکت آمریکایی را به داشتن محیط کاری سمی و فرهنگ سازمانی تبعیض‌آمیز و پر از آزارواذیت غیراخلاقی متهم می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی توافق Riot Games با کارمندان زن خود چیست؟ دیدگاه‌های خود را در صورت تمایل با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Axios
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده