// شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷

پشتیبانی از ماد و امکان انتخاب محل نصب بازی در فروشگاه ویندوز

آپدیت بزرگ و مهمی در آینده نزدیک منتشر می‌شود که پشتیبانی از مادها و قابلیت انتخاب پوشه‌ی نصب بازی را به فروشگاه مایکروسافت و اپلیکیشن کامپیوتر ایکس باکس می‌آورد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت اعلام کرده است که مشغول آماده کردن آپدیت بزرگی برای فروشگاه ویندوز و اپلیکیشن ایکس باکس روی پی سی است. این آپدیت که به‌زودی جهت تست در دسترس اینسایدرهای ایکس باکس قرار می‌گیرد، حاوی ویژگی‌های مهمی است که از قبل در استیم، اپیک گیمز استور و چند فروشگاه‌ دیجیتالی دیگر وجود داشتند.

کاربران با این آپدیت قادر به تغییر محل نصب بازی و تعیین درایور و پوشه‌ی دلخواه خود برای نصب آن خواهند بود. همچنین پس از نصب بازی در یک پوشه‌ی خاص، می‌توان از آن بک‌آپ تهیه کرد یا فایل‌های آن را به پوشه‌ی دیگری انتقال داد. جالب اینکه محدودیت دسترسی به فایل‌های بازی برداشته می‌شود و مایکروسافت حالا به کاربران اجازه می‌دهد که بدون روبه‌رو شدن با مانع خاصی وارد این فایل‌ها شوند.

اسکرین‌شاتی از بخش گیمینگ فروشگاه مایکروسافت (۲۲ آبان ۱۴۰۰)

ویژگی مهم دیگری که با این آپدیت به اپ ایکس باکس روی کامپیوتر اضافه می‌شود، پشتیبانی از ماد است. اپلیکیشن ایکس باکس پس از این به‌روزرسانی، به کاربر نشان می‌دهد که چه بازی‌هایی از مادها پشتیبانی می‌کنند. همچنین کاربران دیگر لازم نیست برای نصب یا مدیریت مادهای یک بازی، فایل‌های آن را به‌صورت دستی تغییر دهند. چون این کارها را حالا می‌توانند به‌صورت مستقیم ازطریق اپ ایکس باکس انجام دهند.

درکل می‌توان گفت که آپدیت مذکور برای پی‌سی گیمرهایی که از مایکروسافت استور و اپلیکیشن ایکس باکس استفاده می‌کند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود و باعث می‌شود که آن‌ها کنترل بیشتری روی بازی‌های پی سی خود داشته باشند. مایکروسافت هنوز نگفته که آپدیت مورد نظر چه زمانی به‌دست عموم کاربران می‌رسد. بااین‌حال، نشریه‌ی ورج گزارش کرده است که این آپدیت مهم به احتمال زیاد تا قبل از عرضه‌ی بازی Halo Infinite (هشت دسامبر/۱۷ آذر) برای اینسایدرها منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این آپدیت چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده