// پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۶

مایکروسافت بازی‌ های خود را وارد دنیای متاورس می‌کند

ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت می‌گوید ایکس باکس قطعا وارد دنیای متاورس خواهد شد و اینکه جهان هیلو، Microsoft Flight Simulator و ماینکرفت برای این حوزه بسیار مناسب هستند.

ساتیا نادلا، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت اخیرا مصاحبه‌ای با نشریه‌ی بلومبرگ داشت. او درجریان این مصاحبه فاش کرد که مایکروسافت قصد دارد بخش ایکس باکس را وارد حوزه‌ی متاورس کند. نادلا همچنین از Microsoft Flight Simulator و Halo و Minecraft به‌عنوان بازی‌هایی نام می‌برد که برای تبدیل شدن یک دنیای مجازی تمام‌و‌کمال در متاورس بسیار مناسب هستند.

البته شاید مجموعه‌هایی مانند هیلو و ماینکرفت همین حالا هم عناصری از متاورس را در خود جای داده‌اند. در این بازی‌ها برای مثال می‌توان ساعت‌های طولانی در محیط مجازی آن‌ها غرق شد، با دوستان و غریبه‌ها تعامل و معاشرت داشت و حتی با آن‌ها وارد گفت‌و‌گوهای متفرقه شد، آواتار خود را شخصی‌سازی کرد و مواردی از این قبیل. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد نادلا قصد دارد تجربه‌هایی را که در این آثار قابل ارائه است، وارد فاز جدیدی کند و مثلا تمام آن‌ها ازطریق هدست‌های VR (یا شاید دستگاه‌های واقعیت مجازی پیشرفته‌تر در آینده) در دسترس قرار بگیرند.

مدیر مایکروسافت در این خصوص توضیح می‌دهد: «قطعا از ما انتظار دارید که در زمینه‌ی گیمینگ به دستاوردهای جدیدی برسیم. حتی مثلا ممکن است فکر کنید هیلو که یک بازی است، پتانسیل این را دارد که یک متاورس شود. شاید حتی ماینکرفت و Microsoft Flight Simulator هم یک متاورس باشند. این بازی‌ها الان یک جورایی دوبعدی هستند. حالا این سؤال پیش می‌‌‌آید که آیا می‌توانید آن‌ها را به آثاری با یک جهان کاملا سه‌بعدی تبدیل کنید؟ [جواب این است که] ما قطعا قصد داریم چنین جهان‌هایی را بسازیم و به بازیکنان تحویل دهیم.»

برنامه‌های مایکروسافت برای ورود به حوزه Metaverse / متاورس

متاورس (Metaverse) به دنیایی مجازی گفته می‌شود که در آن چند تکنولوژی نوین با یکدیگر درهم‌ ‌آمیخته شده‌اند؛ از جمله اینترنت، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده. حتی گفته می‌شود که در نسخه‌های پیشرفته‌ی متاورس می‌توان عناصر درون آن را لمس، بو و مزه کرد و به معنای واقعی کلمه در آن زندگی کرد؛ البته به‌صورت مجازی. البته شاید بتوان گفت بازی‌هایی چون فورتنایت و World of Warcraft از نظر نزدیکی به متاورس بهتر از هیلو عمل می‌کنند.

بااین‌حال، بخش چندنفره‌ی Halo Infinite قرار است به‌صورت Free-to-Play عرضه شود و این یعنی طیف بیشتری از گیمرها می‌توانند آن را تجربه کنند. ممکن است مایکروسافت قصد داشته باشد هیلوهای آینده را با حفظ رایگان بودن، به پلتفرمی تبدیل کند که افراد در آن نه فقط بازی، بلکه زندگی کنند. این یعنی مردم می‌توانند ساعاتی از روز را در یک دنیای علمی-تخیلی «غرق» شود که ساکنانش برای بقا، با فرازمینی‌ها و دیگر دشمنان در نبردی همیشگی به سر می‌برند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی برنامه‌های مایکروسافت برای ورود به حوزه‌ی متاورس چیست؟ فکر می‌کنید روزی فرا می‌رسد که ما در نقش یکی از یاران مستر چیف به معنای واقعی کلمه وارد دنیای پرجزئیات هیلو شویم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده