// سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۷

فیل اسپنسر: همچنان به خرید استودیوهای بیشتر ادامه می‌دهیم

فیل اسپنسر اخیرا در مصاحبه‌ با وال استریت ژورنال گفت ایکس باکس همچنان به‌دنبال خرید استودیوهای بیشتر است و فعلا از این کار دست نمی‌کشد.

مایکروسافت مدتی است که روی دور خرید شرکت‌ها و استودیو‌های جدید افتاده است تا آینده‌ی پلتفرم‌ها و سرویس‌های خود را تضمین کند. البته وقتی گفته می‌شود مایکروسافت، تنها منظور ایکس باکس نیست و کل این مجموعه‌ مدنظر است. آن‌ها در همین راستا اخیرا شرکت Clipchamp را برای ویندوز و محصولات آفیس و چند ماه پیش نیز شرکت هوش مصنوعی Nuance را برای سرویس‌های ابری آژور خود خریدند.

در زیرمجموعه‌ی ایکس باکس نیز همین شرایط حاکم است و ردموندی‌ها با پرداخت میلیاردها دلار، مالک شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی بزرگ و کوچکی زیادی شده‌اند؛ از Obsidian گرفته تا زنیمکس، بتسدا و زیرمجموعه‌های بی‌شمار آن. طرفداران ایکس باکس از طرفی در حال گمانه‌زنی هستند که ایکس باکس دفعه‌ی بعدی چه شرکت یا استودیویی را خواهد خرید. اگرچه چندوقتی است مایکروسافت کمی از تعداد و سرعت خریداری استودیوها کم کرده، رئیس ایکس باکس به طرفداران اطمینان داده است که این روند به این زودی‌ها متوقف نخواهد شد.

فیل اسپنسر که با وال ‌استریت ژورنال مصاحبه می‌کرد، در این خصوص گفت: «ما همیشه به‌دنبال پیدا کردن افراد و تیم‌هایی هستیم که با استراتژی ما همگام و سازگار باشند. بله؛ قطعا کار ما [با خریداری استودیوها] تمام نشده است.» او همچنین از این گفت که هربار که ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در خرده‌فروشی‌ها موجود می‌شوند، «به آنی» به فروش می‌روند.

استودیوهای بازی سازی ایکس باکس

مایکروسافت با راه‌اندازی و توسعه‌ی بیشتر سرویس‌هایی چون ایکس باکس گیم پس و کلاود گیمینگ نشان داده است که می‌خواهد بازیکنان بیشتری روی پلتفرم‌های متنوعی بازی‌های ایکس باکس را تجربه کنند و از این راه اکوسیستم گیمینگ خود را به‌سرعت گسترش دهد. البته جیم رایان نیز اخیرا حرف‌هایی زده است که این احتمال را مطرح می‌کند که سونی نیز قصد دارد حوزه‌ی فعالیت خود را به پلتفرم‌های دیگر گسترش دهد. او از این گفته بود که برایش «سخت و ناراحت‌کننده» است که می‌بیند بازی‌های ساخته‌شده در استودیوهای پلی استیشن نمی‌تواند به‌دست صدها میلیون‌ها بازیکن دیگر برسند؛ چراکه تنها دارندگان کنسول‌های پلی استیشن می‌توانند این بازی‌ها را تجربه کنند.

همه‌گیری کرونا و بحران کمبود قطعات نیمه‌هادی باعث شده است که تولید کنسول‌های بازی سخت‌تر و تعداد کمتری کنسول به بازار فرستاده شود و درنتیجه افراد کم‌تری بتوانند به بازی‌های فرست پارتی یک کنسول دسترسی پیدا کنند. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برای حل این مشکل رویکرد هوشمندانه‌ای را در پیش گرفته است. آن‌ها با گسترش سرویس‌هایی چون گیم پس و کلاود گیمینگ، این امکان را به بازیکنان داده‌اند که بازی‌هایی را مانند هیلو اینفینیت، Forza Horizon 5 و Age of Empires 4، روی پلتفرم‌هایی غیر از ایکس باکس سری ایکس و سری اس تجربه کنند.

البته ایکس باکس گیم پس برای اینکه بتواند مانند سرویس‌های اشتراکی دیگر چون نتفلیکس تعداد مشترکین خود را حفظ کند و آن را افزایش دهد، نیاز دارد که محتوای باکیفیتی را در فواصل زمانی کوتاه برای مخاطبانش تولید کند. برای اینکه مایکروسافت به این هدف دست یاید، باید استودیوهای بیشتری را خریداری کند تا تعداد بازی‌های فرست پارتی و باکیفیتی که هرچندوقت یک‌بار در دسترس طرفدارانش قرار می‌دهد، افزایش یابد. می‌توان گفت یکی از دلایلی که مایکروسافت به بزرگ‌تر کردن مجموعه‌ی ایکس باکس تمایل زیادی دارد، همین است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رویکرد مایکروسافت برای خرید استودیوهای بیشتر چیست؟ آیا از آن استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Windows Central
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده