نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵

نویسنده بازی Control به تیم تولید Fable برای ایکس باکس سری ایکس پیوست

آنا مگیل جدیدترین عضو استودیو پلی گراند گیمز محسوب می‌شود و در نگارش داستان بازی Fable به این زیرمجموعه مایکروسافت کمک خواهد کرد.

بعد از مدت‌ها انتظار و به گوش رسیدن شایعات مختلف در مورد تولید جدیدترین نسخه‌ی بازی فیبل (Fable)، سرانجام اواسط تابستان بود که این بازی به‌طور رسمی معرفی شد؛ پروژه‌ای که توسط استودیو پلی گراند گیمز (Playground Games)، یکی از زیرمجموعه‌های مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی ساخته می‌شود و به‌تازگی نویسنده‌ی بازی کنترل (Control) هم جذب تیم سازنده‌ی آن شده است.

آنا مگیل، در این سال‌ها به‌عنوان نویسنده و مسئول بخش روایت بازی‌های ویدیویی روی آثار مختلفی کار کرده و از حضور در استودیوهایی مثل اسکوئر انیکس، آرکین و نینتندو تا یوبیسافت و ArenaNet را در کارنامه دارد، ولی بازی کنترل بیشتر از سایر کارهای او مطرح شد؛ محصول استودیو رمدی (Remedy Entertainment) که جزو بازی‌های بزرگ سال ۲۰۱۹ بود و مگیل درکنار سم لیک روی داستان آن کار کرده و مسئول ارشد بخش روایت بازی بود.

مگیل که بعد از پایان کار روی بازی کنترل در Massive Entertainment فعالیت می‌کرد، به‌تازگی از این استودیو جدا شده و با ملحق شدن به پلی‌گراند، روی بازی جدید فیبل کار خواهد کرد که خیلی‌ها آن‌را با عنوان فیبل 4 می‌شناسند؛ پروژه‌ای که تعدادی از اعضای سابق استودیوهای بزرگی چون راک استار، نینجا تئوری، گیرباکس و راکستدی نیز در آن سرگرم فعالیت هستند.

این نویسنده‌ی با سابقه با اشاره به اینکه سال آینده کار خود را به‌عنوان نویسنده‌ی ارشد فیبل آغاز خواهد کرد، در مورد این مجموعه می‌گوید: «فیبل همواره جایگاه خاص خود را در قلب من داشته است. این اثر دقیقاً در همان سالی منتشر شد که من وارد این صنعت شدم و اولین بازی‌ای بود که آن‌را به چشم یک بازیساز دنبال کردم. بنابراین برای من واقعاً جالب بود که ببینم تأثیرات کارهای من در جریان بازی و روابطی که با شخصیت‌های دیگر دارم، چگونه روی پیشبرد داستان اثر می‌گذارد.»

مگیل در ادامه به این قضیه اشاره می‌کند که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرده روزی به‌سراغ کار روی فیبل برود: «با وجود حس خاصی که نسبت به فیبل دارم، اصلاً فکر نمی‌کردم کار روی بازی جدید فیبل با ذائقه‌ی من جور دربیاید و به آن به چشم یک اثر قرون وسطایی با طنزی خاص نگاه می‌کردم که با سلیقه‌ی من یکی نیست. ولی بعد از آن که سازندگان بازی در مورد بینش خود نسبت به داستان آن با من گفت‌وگو کرده و اطمینان خاطر دادند، به‌شدت نسبت به کار روی آن ذوق‌زده شدم و فهمیدم بازی دقیقاً همان چیزی است که به سلیقه‌ی من می‌خورد. الآن هم واقعاً برای شروع کار روی فیبل صبر و تحمل ندارم!»

به‌نظر می‌رسد هنوز زمان بسیار زیادی تا عرضه‌ی فیبل باقی‌مانده و نباید به این زودی‌ها منتظر نسخه‌ی جدید این بازی محبوب باشیم؛ پروژه‌ای که انتظارات از آن بسیار بالا است و باید دید پلی‌گراند به‌عنوان سازنده‌ی مجموعه بازی فورتزا هورایزن (Forza Horizon) بعد از خلق یکی از بهترین مجموعه‌های ریسینگ این سال‌ها چه دستاوردی با این اثر اکشن نقش‌آفرینی خواهد داشت.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده