نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴

PS5 و Xbox Series X از بازی Rock Band 4 و وسایل موسیقی آن پشتیبانی می‌کنند

برای تجربه‌ی Rock Band 4 روی کنسول‌های نسل بعد نیازی به خریداری وسایل موسیقی جدید نیست.

یکی از ویژگی‌های خوب کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت را می‌توان قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل یا همان Backward Compatibility دانست. دراین‌میان بازی‌های خاصی هستند که پشتیبانی از آن‌ها شاید کمی پیچیده‌تر به‌نظر برسد؛ مثل بازی‌های موزیکالی که وسایل موسیقی مخصوص خود را دارند. بازی Rock Band 4 محصول استودیو هارمونیکس (Harmonix) یکی از این دست آثار است که سازندگان آن به‌تازگی خبر از پشتیبانی کامل بازی و ابزار موسیقی آن توسط کنسول‌های جدید داده‌اند.

هارمونیکس در جدیدترین پست بلاگ خود به این قضیه اشاره کرده که نه‌تنها بازی راک بند 4 توسط پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ایکس باکس سری اس پشتیبانی می‌شود، بلکه تمام بسته‌های الحاقی آن نیز روی این کنسول‌ها قابل تجربه خواهند بود و درعین‌حال هیچ نیازی به خریداری ابزار جدید موسیقی نیست. یعنی می‌توانید خیلی راحت همان گیتار، درام و سایر مواردی را که برای نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خریداری کرده بودید، روی کنسول جدید خود نیز استفاده کنید و تبدیل‌ها و E-Kitهای نسخه‌ی ایکس باکس وان نیز مشکلی برای استفاده روی ایکس باکس نسل بعد نخواهند داشت.

خالق راک‌بند که سازنده‌ی دو بازی اول گیتار هیرو (Guitar Hero) نیز بوده، در این مورد می‌گوید: «ما در این مدت به سختی مشغول تست و امتحان وسایل قبلی روی سیستم‌های جدید بوده‌ایم تا کاملاً مطمئن شویم همه‌چیز به خوبی کار می‌کند. بنابراین کافی است کنسول جدید خود را تهیه کنید و با استفاده از ابزار موسیقی‌ای که از قبل داشته‌اید، خیلی راحت به تجربه‌ی راک‌بند 4 با پلتفرم تازه‌ی خود بپردازید.»

همچنین در بخش دیگری از پست اخیر هارمونیکس به سرعت بارگذاری (لودینگ) به مراتب بالاتر پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/سری اس نسبت به کنسول‌های قبلی اشاره شده و به‌لطف بهره بردن آن‌ها از SSD نیازی به انتظار زیاد برای اجرای آهنگ‌ها نیست. درعین‌حال قابلیت کراس‌پلی نیز بین دارندگان کنسول‌هایی از یک خانواده وجود دارد و برای مثال می‌توان به‌طور مشترک روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به اجرای آهنگ پرداخت.

پنج سال از انتشار آخرین نسخه‌های اصلی راک‌بند و گیتار هیرو می‌گذرد و باید دید در نسل جدید نسخه‌های تازه‌ای از آن‌ها را خواهیم دید یا خیر؛ بازی‌هایی که در نسل هفتم دوران اوج محبوبیت خود را می‌گذراندند و این روزها دیگر خبری از آن استقبال پرشور از این بازی‌ها نیست.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده