نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۱

مایکروسافت فروشندگانی که پیش‌فروش ایکس باکس سری ایکس را زودتر آغاز کنند، جریمه می‌کند

شرکت مایکروسافت قصد دارد فروشندگانی که پیش‌فروش ایکس باکس سری ایکس را زودتر از زمان تعیین شده آغاز می‌کنند، جریمه کند.

هر دو شرکت مایکروسافت و سونی، قیمت و تاریخ عرضه کنسول‌های نسل بعدی خود را اعلام کرده‌‌اند. همچنین تاریخ شروع پیش‌فروش هر دو کنسول نیز از سوی این شرکت‌ها مشخص شد. پیش‌فروش پلی ‌استیشن 5 هفته گذشته آغاز شد و اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که این پیش‌فروش با حاشیه‌های زیادی هم همراه بود. بسیاری از افراد، زمان دقیق شروع پیش‌فروش پلی‌استیشن 5 را نمی‌دانستند و وقتی از این موضوع باخبر شدند که تمام موجودی خرده‌فروشی‌ها به پایان رسیده بود. همین مسئله باعث شد که تعدادی از طرفداران، به‌دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف از سونی انتقاد کنند. این شرکت ژاپنی هم با پذیرش انتقادات، قول داد که زمان پیش‌فروش بعدی را به‌طور دقیق اعلام کند.

جعبه ایکس باکس سری ایکس و سری اس

حالا به‌نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت تمام تلاشش را به‌کار گرفته تا به مشکلات مشابه سونی گرفتار نشود. ردموندی‌ها به‌تازگی اعلام کرده بودند که پیش‌فروش ایکس‌باکس سری ایکس از تاریخ ۱ مهر (۲۲ سپتامبر) آغاز می‌شود. این شرکت همچنین اخیرا جزییات بیشتری درباره نحوه پیش‌فروش این کنسول در مناطق مختلف را در اختیار مشتریان گذاشت. برای مثال، مایکروسافت اعلام کرد که در امریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزلند، پیش‌فروش ایکس‌باکس سری ایکس از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود. به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد سخت‌گیری بیشتری روی زمان شروع پیش‌فروش‌ها داشته باشد تا هیچ فروشنده‌ای نتواند زودتر از زمان تعیین شده، پیش‌فروش کنسول را آغاز کند؛ اتفاقی که در مورد پیش‌فروش کنسول پلی‌استیشن 5 رخ داد.

جف کیلی، مجری و کارشناس مطرح بازی‌های ویدیویی، به‌تازگی در حساب توییتر خودش اعلام کرده که اگر فروشندگان کنسول جدید مایکروسافت، قبل از زمان مشخص شده، اقدام به شروع پیش‌فروش کنند، از سوی این شرکت جریمه خواهند شد. جریمه این کار هم کاهش تعداد کنسول‌هایی است که مایکروسافت به خرده‌فروشی متخلف اختصاص می‌دهد. باتوجه‌به جایگاه کیلی در صنعت بازی، باید این خبر را یک اعلام رسمی تلقی کنیم. حتما مایکروسافت از نحوه پیش‌فروش پلی‌ استیشن 5 درس‌هایی گرفته و تلاش می‌کند که با مشکلات این‌چنینی مواجه نشود.

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس با قیمت ۴۹۹ دلار فروخته می‌شود، درحالی‌که نسخه کوچک‌تر و دیجیتالی آن ۲۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. هر دو کنسول در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) به بازار عرضه می‌شوند. کنسول‌ پلی‌استیشن 5 سونی و نسخه دیجیتالی آن هم به ترتیب ۴۹۹ و ۳۹۹ دلار قیمت دارند و در تاریخ ۲۲ آبان (۱۲ نوامبر) عرضه خواهند شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده