// جمعه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

ایکس باکس سری ایکس و اس از فناوری دالبی ویژن و اتموس پشتیبانی می‌ کنند

باتوجه‌به جدیدترین اطلاعات منتشر شده در رابطه بازی ایکس‌ باکس سری ایکس و سری اس، این دو کنسول نسل بعد مایکروسافت از فناوری دالبی ویژن و اتموس پشتیبانی می‌کنند.

اگرچه هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان انتشار کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی ‌استیشن 5 نداریم ولی رقیب خود یعنی مابکروسافت برنامه‌های خود را کاملا مشخص کرده است. در این رابطه آن‌ها در هفته اخیر بالاخره قیمت و زمان عرضه کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس اعلام کرده‌اند و مشخص شد که این کنسول با قیمت ۴۹۹ دلار در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه می‌شود. علاوه‌بر این مورد آن‌ها از نسخه ارزان‌قیمت این کنسول تحت عنوان ایکس‌ باکس سری اس با قیمت ۲۹۹ دلار که در همان تاریخ عرضه می‌شود، رونمایی کرده‌اند.

حال در جریان آخرین اخبار بازی، باتوجه‌به اطلاعات منتشر شده در توییتر، دالبی اعلام کرده است که ایکس‌ باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اولین کنسول‌های بازی هستند که از فناوری دالبی ویژن و اتموس بهره می‌برند. اگر با این فناوری آشنایی ندارید به‌طور خلاصه دالبی ویژن نوعی از فناوری HDR است و درحالی‌که دالبی اتموس صدایی سه‌بعدی و کاملا ۳۶۰ درجه ارائه می‌دهد که باعث بهبود کیفیت صوتی و صدا فیلم یا بازی می‌شود و باعث این خواهد شد که تمامی فضای اطراف فرد شنونده را با صدا پر کند و به عبارتی دیگر صداها کاملا واقعی پخش خواهند شد. شما می‌توانید اطلاعات کامل را در این صفحه مطالعه کنید.

پیش فروش دو کنسول ایکس‌‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس از تاریخ ۲۲ سپتامبر (۱ مهره ماه) آغاز خواهد شد و پس از عرضه، هر دو از کنسول از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی خواهند کرد، اما پشتیبانی از دالبی ویژن از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده