نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲

موتور آنریل ۴ از هدست واقعیت مجازی HTC Vive پشتیبانی می‌کند

بروزرسانی بعدی که برای موتور بازیسازی آنریل ۴ منتشر می‌شود، پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی کمپانی والو (HTC Vive) را به این انجین اضافه می‌کند. با زومجی همراه باشید تا از جزییات این خبر بیشتر مطلع شوید.

این قابلیتی بسیار مهم است که روی یکی از مهمترین انجین‌های بازیسازی دنیا فراهم می‌شود. شما می‌توانید برنامه‌های فعلی و آینده‌ی موتور آنریل ۴ را در صفحه‌ی ترلوی این موتور قدرتمند ببینید. در بخش VR (واقعیت مجاری) پروژه‌های زیادی در حال اجرا هستند که نشان می‌دهند این فناوری نقش پررنگ‌تری در آینده‌ی بازی‌های ویدئویی خواهد داشت.

موتور آنریل ۴ قبلا هم در بخش واقعیت مجازی، پشتیبانی از Oculus Rift و Gear VR و همچنین هدست واقعیت مجازی سونی به نام Project Morpheus را به قابلیت‌هایش افزوده بود. در بروزرسانی بعدی این انجین ویژگی‌های جدید برای Project Morpheus نیز در دستور کار قرار دارند.

HTC Vive که اوایل ماه مارس معرفی شد، یکی از محصولاتی است که کمپانی والو در زمینه‌ی فناوری واقعیت مجازی در حال ساخت آنها است. Lighthouse که برای سازندگان این امکان را فراهم می‌کند تا از فضای یک اتاق به عنوان صحنه‌ی واقعیت مجازی استفاده کنند، دیگر محصولی است که والو در کنار HTC Vive به ساخت و تکمیل آن مشغول است. والو این تکنولوژی را به همراه بسته‌ی توسعه‌ی HTC Vive به طور رایگان عرضه خواهد کرد تا سازندگان را به ساخت برنامه‌ها و بازی‌های بیشتر در زمینه‌ی واقعیت مجازی تشویق کند.

با همکاری مشترک موتور آنریل و والو می‌توان آینده‌ی درخشان‌تری را برای فناوری واقعیت مجازی متصور شد. امیدواریم این همکاری بیش از هر چیز منجر به ساخت بازی‌های جذاب‌تر شود.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده