نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸

مایکروسافت به استودیوهای خود اجازه ساخت بازی برای تمام کنسول ها را می‌دهد

مت بوتی، مدیر استودیوهای ایکس باکس، در مصاحبه‌ای سیاست‌های آینده مایکروسافت در قبال انتشار بازی‌های خود برای پلتفرم‌های مختلف را توضیح داد.

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یک کنسول را می‌توان بازی‌های انحصاری با کیفیت آن دانست. در این میان، اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که چندی پیش فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس، در مصاحبه خود از کیفیت بازی‌های ایکس باکس وان صحبت کرده و به خروجی ضعیف آنها اعتراف کرده است؛ به همین دلیل هم است که مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای روی تاسیس استودیوهای گوناکون کرده تا بتواند این وضعیت را تغییر دهد.

مت بوتی، مدیر استودیوهای ایکس باکس، عرضه بازی روی کنسول‌های رقیب را محتمل خواند

اخیرا بازی تحسین‌شده کاپ هد که در انحصار ایکس باکس و کامپیوتر بود، برای کنسول نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است. این اتفاق یعنی شاهد عرضه بازی انحصاری ردموندی‌ها برای کنسول رقیب خود بودیم؛ سوال اصلی اینجا پیش می‌آید که تا چه حد قرار است در آینده هم شاهد چنین اتفاقی باشیم؟ در همین رابطه مت بوتی، مدیر استودیوهای ایکس باکس، مصاحبه‌ای با مجله گیم‌اینفورمر انجام داده که در آن، تکرار این اتفاق را محتمل خوانده است. زمانی که از او در مورد اینکه اگر یکی از استودیوهای زیر مجموعه ایکس باکس تمایل به تولید اثر خود برای همه کنسول‌ها داشته باشد، شدنی است یا خیر پرسید شده، چنین پاسخ داد:

به‌نظر می‌آید این سوال بیش از اینکه به انتشار بازی روی نینتندو سوییچ و پلی استیشن مربوط باشد، به خود بازی وابسته باشد. به عبارت دیگر باید دید بازی موردنظر از اینکه روی کنسول‌های دیگر عرضه شود سود می‌برد؟ یا اینکه ما در تیم ایکس باکس نیز می‌توانیم با ارائه منابع قوی و مختلف و پشتیبانی خوب از تیم تولید، مثل سرویس‌های ایکس کلود، گیم پس و ایکس باکس لایو، به آنها کمک بیشتری کنیم.

در ادامه مصاحبه، بوتی بازی ماینکرفت را مثال می‌زند؛ اثری که استودیوی تولید آن در انحصار مایکروسافت است، اما حالا بازی تقریبا برای تمام پلتفرم‌های موجود تولید و عرضه شده است. او ضمن بیان تمایل مایکروسافت برای در انحصار نگه‌داشتن بازی‌های بزرگ خود توضیح می‌دهد که:

با نگاه به اثری مثل ماینکرفت، این موضوع مشخص است که ما هرگز نمی‌خواهیم آن را از دسترس بازیکنانی که روی پلتفرم‌های دیگر به تجربه کردن آن می‌پردازند خارج کنیم؛ ضمن اینکه ما کاری کردیم که طیف گسترده‌تری روی پلتفرم‌های بیشتری بتوانند آن را تجربه کنند. اما بازی‌های انحصاری بزرگی مثل فورزا، هیلو و Sea of Thieves از ابتدا طوری طراحی شده‌اند که تنها گیمرها روی ایکس باکس آنها را تجربه کنند؛ این روند نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

ایده انتشار بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت روی دیگر کنسول‌ها اگرچه بعید به‌نظر می‌رسد اما بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. یکی از دلایل اصلی که مایکروسافت دست به تاسیس استودیوهای مختلف زده، جذاب‌تر کردن سرویس گیم‌پس خود است، اما باید دید در روند ساخت بازی‌های باکیفیت نیز می‌توانند موفق ظاهر شوند؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده