نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

توصیه خالق No Man's Sky به سازندگان آثاری که عرضه‌ اولیه‌ ضعیفی دارند

شان ماری، کارگردان بازی No Man's Sky از اهمیت سکوت سازندگان بازی‌هایی می‌گوید که عرضه‌ اولیه ناموفقی دارند.

بازی No Man's Sky تا پیش از انتشار به‌عنوان یکی از آثار عظیم این نسل شناخته می‌شد و انتظارات از آن بسیار بالا بود؛ ولی در نهایت زمانی که در سال ۲۰۱۶ برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شد، با اثری مواجه شدیم که مشکلات زیادی داشت و همه را ناامید کرد. اما در این میان شان ماری، کارگردان بازی و تیم او در استودیو هلو گیمز (Hello Games) محصول خود را رها نکردند و از طریق آپدیت‌های متعدد آن را به جایی رساندند که مدتی پیش طرفداران بازی به‌فکر اجاره‌ی یک تابلوی تبلیغاتی برای تشکر از سازندگان No Man's Sky افتادند. اکنون شان ماری صحبت‌هایی در این زمینه کرده است و توصیه‌هایی برای سازندگان این‌گونه بازی‌ها دارد.

ماری در صحبت‌های اخیر خود در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در برایتون چنین گفته است:

بعد از انتشار بازی ما، آثار مختلف دیگری هم بودند که به همین شکل و با مشکلات متعددی عرضه شدند و هرچند افرادی زیادی به‌سراغ آن‌ها رفتند، ولی ایرادات مختلفی هم داشتند.

می‌توانم درک کنم که چرا شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، الکترونیک آرتز و بتسدا بعد از انتشار بازی‌های خود قصد داشته‌اند با صحبت‌های خود، هواداران را آرام کنند و به آن‌ها دلداری دهند، ولی چنین کارهایی واقعاً جواب نمی‌دهد. زیاد می‌بینیم که ناشران بزرگ با طرفداران بازی‌های خود صحبت می‌کنند و سعی دارند از این طریق مشکلات را برطرف کنند، ولی بعد از آن ممکن است اوضاع بدتر هم بشود.

هرچند ماری اشاره‌ی مستقیمی به نام بازی‌های مورد نظر خود نمی‌کند، ولی مشخص است که منظور او Anthem، Sea of Thieves و Fallout 76 است که هر سه در زمان انتشار خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردند. او در ادامه از این می‌گوید که هلو گیمز در دو سال اول بعد از عرضه No Man's Sky با رسانه‌ها صحبت نکرد و در اولین ماه‌های بعد از انتشار هم به‌سراغ صحبت با طرفداران بازی خود نرفت:

واقعاً دوران سختی بود. بارها و بارها تصمیم گرفتم چیزی بگویم و چندین بار شروع به نوشتن یک پست عالی در بلاگ خود کردم که همه‌چیز را در مورد مسائل تولید بازی و کارهایی که در آینده انجام خواهیم داد بگویم، ولی هر بار از خیر انتشار آن گذشتم، چرا که به این نتیجه می‌رسیدم که چنین صحبت‌هایی نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند و اعتبار از دست‌رفته را به ما بازگرداند.

شان ماری در حال حاضر از تصمیم آن زمان خود دفاع می‌کند و می‌توان این موضوع را در موفقیت‌های اخیر No Man's Sky هم دید؛ بازی‌ای که شروعی ضعیف داشت، ولی بعدها کم‌کم پیشرفت کرد و نسخه‌ای از بازی هم برای ایکس باکس وان منتشر شد. این روزها هم طرفداران آن منتظر انتشار آپدیت Beyond و اضافه شدن قابلیت‌های واقعیت مجازی (VR) به بازی هستند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده